Har det rablet for meg? Bytte klokker i bil???

Medlem
3. juni 2014
Innlegg
61
I 3 dager så har salgsannonsen vært klar. Hulk, Batman, Coke og rootbeer skal selges. Jeg trenger bil i livet mitt igjen. Ikke en ny bil å kjøre til jobben med, men bil, kosebil.
Jobben ser jeg faktisk fra stuevinduet så jeg burde gå. Men jeg trenger en bil, en bil jeg kan gå ned i garasjen til. Titte på for så å gå opp i stua å være fornøyd med bare å ha bilen. Sette meg i bil i garasjen, men da firmabilen for så å kjøre til jobben, glad fordi jeg fikk ett glimt av kosebilen. Jeg trenger bil.
Jeg vet det er feil forum, men finnes det forståelse for det? Jeg kommer fremdeles til lese om klokker, men jeg må kanskje lese litt om hobbybil også. Finnes det et grommere eksosanlegg til bilen? Kan jeg bytte senterkoppene til noe som blir penere?

Er jeg på bærtur?
 
Klart du må ha bil . Du har jo en fin samling av klokker å selge så det burde kunne gi en fin fin bil.
Sjølv er eg veldig svak for den 912en med sekser som ligger på finn. Kanskje litt stiv pris , men for en farge .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: raknes
Kjøp deg en rimelig hobbybil.
Selv har jeg nå fått meg en MGF og den har gitt maksimal kjøreglede.
Noe slikt kan være antydende. Det er tre stykker på Finn nå.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146935948

MGF er en veldig trivelig moderne sportsbil. Motoren er ikke størst (denne har 120HK), men med midtmontert motor så merker du maksimale kjøreegenskaper på svingete vei. Bilen er et bredt glis! Engelsk, på godt og vondt. "Vær kritisk, kjør britisk!"
Jeg har så langt ikke hatt problemer med min.

8- D
 
Om du selger alle klokkene vil du nok kjenne på de samme følelsene for klokkehobbyen som du gjør nå for bilhobbyen etter en tid.

Behold favorittklokken, og kjøp en ufornuftig bil. Så er det bare å vente til interessesyklusen snur igjen. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Grendel
Kjenner på den følelsen selv. Støtter meg på at familiebilen med sju seter i det minste er en BMW (les: ugly as f.. men ok å kjøre), og at konebilen er en liten og lett cab....
 
Er tilhenger av en form for balanse, det ene burde absolutt ikke utelukke det andre. Finns massevis av rimelige klassiske biler som kan gi eieren utrolig mye igjen enten det er snakk om å kjøre, restaurere, se på og eie.

Har selv en veteranbil men det kunne ikke fallt meg inn å måtte selge alle eller nesten alle klokkene bare fordi jeg øsnket å kjøpe en rådyr bil.

Som sagt er ikke gleden av å eie en bil proporsjonal med prisen, dette gjelder selvsagt også for klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: gooner87 og Grendel
Det må da gå an å kombinere lidenskapene? Beholde en klokke og ha en grom bil i tillegg. Det er jo en vinn-vinn situasjon ;)

Hei, nå er situasjonen sånn at gammel luftkjøl bil fra Tyskland ikke akkurat gjør lommeboken fetere så mange klokker må ut. Heldigvis så er det noe edelt metall og noe gammelt spikerstål igjen så håndleddet blir ikke helt tomt
 
For å fylle på med info så vil jeg fremdeles være godt dekket på klokkefronten. Jeg vil ha mulighet til GMT funksjon, ta rundetider med datteren i båten eller med bil på bane, dykke med kompiser.
AEF1C318-F878-4C6F-8D25-2ED4A6942D30.jpeg
13612A47-524E-4D4C-8D9B-2E0A5EAC6B18.jpeg
DBE62D7C-2B3C-47CE-81C5-AC9B045C5594.jpeg
 

Vedlegg

  • 85A9F29E-60ED-48D0-BB62-879E232C65D3.jpeg
    85A9F29E-60ED-48D0-BB62-879E232C65D3.jpeg
    118,6 KB · Visninger: 0
Må innrømme at samme tanke har streifet meg... Enn så lenge forblir klokkene her. Definitivt de som er nedarvet. Så får heller lekebil vente...
 
Det er med biljakt som med klokkejakt.
Bli medlem av en klubb for "det merket du regner med å lande på".
Porscheklubben har jeg hørt mye godt om. MG-klubben er jeg medlem av.
Det er mye nyttig å lære i disse klubbene og alltid noen som vil være med å se på bil. Mange har også kjennskap til de ulike bilene også. Det kan være veldig verdifullt.

8
 
Jeg sitter i nøyaktig samme båt som @Consigliere . Klokkene er m.a.o nødvendig trøst i en ellers laber automobilsituasjon... Selger du alle klokkene for en unødvendig jålete bil, ja da er det rabling på gang i min bok;) Men, det skjer jo ikke! Lykke til med biljakten!
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jeg har tenkt tanken om at klokkene kunne blitt flyttet over i en fin MC. Men, kors og hvitløk, jeg ville ikke få tak i slike klokker igjen. Klokkene må få bli, og så har jeg den rimelige MC (og MG) jeg har.

Det et en god løsning.

8
 
Du er ikke den første som har tenkt tanken her på forumet; Vurderer å selge alt.
Selv solgte jeg unna litt klokker og kjøpte drømmebil i fjor, og har ikke angret. :)
Bedre med litt færre klokker i bankboksen, og en blank søndagsbil i garasjen tenkte jeg..

Men fornufig? Neppe. Det hadde nok vært mer fornuftig å kjøpe (og innimellom selge) klokker da disse stort sett holder seg bedre i verdi enn bil (jeg er glad i Rolex), og spesielt med tanke på alle bildeler man oppgraderer etter kjøp... Selv en moderne trackday-klar Porsche har jeg funnet ut at det finnes mye moro deler til. Og alt til Porsche er bittelitt dyrere enn andre tyske merker.. :)

Man lever bare en gang! Kjør på! :)