Har det rablet for meg? Bytte klokker i bil???

Den beste sportsbilen for meg har 2 seter.
"Inspirert kjøring" skjer som regel uten (hele) familien, men av og til hadde det vært hyggelig med 4 seter, om man føler for å ta sportsbilen på tur med familien når sola skinner.

Noen har jo heller ikke parkeringsmuligheter, eller kjører på bane, eller bruker bilen til jobb, så jeg forstår godt om man kan klare seg med en bil, og at det eventuelt er et kompromiss - og for noen må det nødvendigvis bli med flere seter.

Hadde jeg ikke vært glad i elbil (inkl lave driftskostnader og bussfelt sniking), og i tillegg ikke ville ha en dedikert kose/søndags/banebil, så hadde jeg vurdert f.eks. en Mercedes W212 AMG E63. Eller BMW M550D (selv om lyden ikke blir helt den samme som en bensin med 6+ sylindre). Godt mulig det hadde blitt billigere totalt sett (spesielt om man gadd å ta toget mer til jobb).

For meg gir det liten mening å bruke kosebilen daglig, ift. driftskostnader, stampe i kø, være nervøs for parkeringsbulker, verditap, saltlake/rust osv. (Og for mange blir det for upraktisk, stivt osv., men det er ikke showstopper for min del).

Dessuten blir jo helgeturene mer spesielle, om man ikke kjører den daglig. :)

Selvsagt finnes fine kompromisser, inkludert overmotoriserte sedaner og stasjonsvogner, og f.eks. 91.1 GTS, om man ikke har store barn eller trenger stasjonsvogn i det daglige.. :)

Hver og en får jo veie fordeler mot ulemper, men et kompromiss er og blir nettopp det... Et kompromiss...

Men tilbake til topic - Bedre med noen få klokker i boksen og en flott bil i garasjen, enn en safe full av flotte klokker...
Selg klokker og kjøp bil!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: s0ndr3 og Grendel
Et litt mer seriøst alternativ til sportsbil med fire seter er Jaguar XJS. Pen bil med god plass til fire og en snaxen V12.
Penest som lukket coupe også.

XJS.jpg


159,000. Koster som en enkel Sub.
Kjennere vet...
Dette ER jo en lekker bil med god lyd.

8