Habring²-tråden

Nye versjoner av Felix og Erwin.
Erwin_Felix_weiss_couple.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Isbilen, Auto og kire
[/QUOTE]
Fy fela! Dette blir utrolig spennende!!!!!!!!!!!!! Håper du ligger og sover med en Østerriker på håndleddet :cool: .
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Da var den endelig i hus. Habring2 Endurance, oppkalt etter Shackletons polarskute som var bygget av Framnæs i Sandefjord (så får vi håpe den ikke lider samme skjebne). Her har Habring hentet fram 'top second'-komplikasjonen som gir et lite rødt 'blink' annethvert sekund. Den er smurt med oljer som skal takle -60 °C.
DSC_0980~2.JPG
DSC_0981~2.JPG
DSC_0983~2.JPG
DSC_0995~3.JPG
DSC_0999~2.JPG
DSC_1007~4.JPG

DSC_0996~2.JPG
 
Stort gratulerer @chribir! En klokke spekket av finesser og virkelig topphyllehorologi. Noe sånt må jo ha vært vel verd å vente på… Og -60 grader. Da er det vel bare til å starte treningen til en polekspedisjon..
 
  • Liker
Reaksjoner: SimSVa og chrbir
Ser helt fantastisk ut:love: Hvis ikke det blir wienersnitzel og sachertorte i dag skjønner jeg ingenting.. Gratulerer med noe virkelig utenom det vanlige @chrbir!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Heisann!

Har såvidt begynt tankeprosessen rundt en dressklokke til meg selv.
Etter å ha siklet, drømt og funnet ut at jeg ikke gidder å spare penger i 10 år på en dressklokke fra enten Patek, A. Lange, Vacheron eller H. Moser.
Så har jeg stadig kommet tilbake til at Habring er et bedre alternativ den siste tida.
Og da har hodet spinnet rundt tankene om en Foudroyante-Felix eller en "enkel" Erwin.

Til daglig så har jeg en Rolex Explorer 214270 som eneste klokke og trives med hvordan den ligger på håndleddet.

Så da har jeg et par spm. rundt disse.

Hvordan er komforten på disse?
Kan de i det hele tatt "godkjennes" som dressklokker?
Når de trenger service må de vel tilbake til Østerrike(?)
Er det noen andre ting jeg trenger å tenke på rundt disse eller dressklokker generelt så tar jeg gjerne imot tips (er ikke så bevandret innenfor denne kategorien)