Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Forventer wristshots av IWC Portugese Perpetual snarest... For en klokke!
Personlig liker jeg oppsynet på den med blå urskive, men ikke feil den mørke heller...

Nå legger du både listen og forventningene høyt, du godeste Mr SoulG....

Men joda, den IWC´n er så absolutt et meget vakkert ur. Jeg har vært så heldig å fått anledning til å prøve alle disse fra min store, lille wish-list. Det som slår meg er hvor vakre dem alle er i virkeligheten, i forhold til bilder. Mye vakrere.
Det blir spennende å se hvem som kommer inn. Først.;)
 
Anders og Moore, you lucky b****** ;) :D
Fantastiske ur dere viser her, ønsker dere lykke til i jakten og håper på masse ws og macrobilder slik at vi andre fr ta del i gleden :D

Kunne tenkt meg å kikket litt på en IWC Portoguese...noen forhandlere i Bergen??
 
IWC Big Pilot (Ender sikkert opp med en Stowa Flieger, men...)
IWC Aquatimer
Rolex Sub LV
Rolex Sea-Dweller
PAM 312
Ellers synes jeg denne er fin!
Longines Twenty-Four Hours (bilde tatt fra urverket.no)
longines---L2.751.4.53.4_MED.jpg

Ser ikke så mange som vil ha Tag Heuer? Why? (Bilde tatt fra urverket.no)
tag-heuer-carrera-CAR2110.BA0720_MED.jpg

Og hvis jeg hadde gått KS skulle jeg hatt en slik en
bell-ross-instrument-BR0392-MILITARY_MED.jpg


Og samtlige av disse kan jeg nok egentlig bare glemme de nærmeste årene som kommer...
 
Da har jeg gått på en ny mine, eller rette sagt to. Måtte avreagere litt i helgen :D
Heldigvis (?) ikke de mest kostbare, en Vintage Seiko og en moddet Seiko. KOster meg tilsammen 2,5K. Penger det og, burde sikkert spart til the Big One, men what the heck :D

Ellers er nok "listen" justert en hel del siden første innlegg.

Holdt på å ryke på en strøken Seamaster i dag...men ellers er det nok en Datejust til fruen som står øverst nå..tror jeg... ;)
Har vokst "fra" Daytona..kikket på Zenith...IWC Portoguese...hmmm. Må nok rydde litt i boksen om noe nytt i dyrere sjikt skal inn. Mulig Exp II ryker ut. Får se...
 
Jeg trodde planer var til for å endres... ;)
Er du førstemann ut til å levere varene fremfor bare å drømme? Kudos!
Når det er en så fin klokke som dette skjønner jeg godt at du holder deg til den opprinnelige planen.

Grattis!
 
IWC BP eller Da Vinci er klokkene jeg skal drømme om i natt. Etter Mogens sin tråd har jeg funnet ut at det virkelig er plass for en IWC i alle samlinger. Tror strengt talt ikke det blir noe bedre etter onsdag.
 
Den er fantastisk i rose Anders, nå vet jeg ikke hvilken diameter den har, men du er vel vant med klokker som er litt kraftigere?
 
40mm, og det er vel midt i blinken for meg egentlig :) Må nok prøves på hånden før jeg kan si noe mer ...
 
Hva med det beste fra to verdener, Anders? Den limiterte boutique versjonen :)


franza251.jpg



Har siklet en del på denne selv, men liker ikke datoen. Men en klassisk JLC skal inn i samlingen.
 
Var farlig nære på å kjøpe en grand seiko VFA for noen uker siden. Da disse kom på 60-tallet garanterte seiko max 60sekunder feil på 1 mnd ut garantiperioden. Det er 2s per dag...

Dog ble det litt for dyrt desverre.
Jaja får finne noe nytt eller vente til neste sjanse (ser noen på Yahoo Japan..)

Det var liksom grailen som glapp:(
 
Hva med det beste fra to verdener, Anders? Den limiterte boutique versjonen :)

Har siklet en del på denne selv, men liker ikke datoen. Men en klassisk JLC skal inn i samlingen.

Lekker i alle varianter! Enig når det gjelder datoen, skiven hadde vært enda penere uten.
 
Helt enig vedr. dato

noe som fikk meg til å tenke. Finnes det noen klokker som har en funksjon der man kan trykke på en knapp slik at datovinduet blir skjult av en liten plate identisk med skiven? Hadde vært rått.
 
noe som fikk meg til å tenke. Finnes det noen klokker som har en funksjon der man kan trykke på en knapp slik at datovinduet blir skjult av en liten plate identisk med skiven? Hadde vært rått.

Kom deg på patentkontoret med en gang ;)
 
Ser at "motivskiven" på caseback'en ikke er linet opp med ringen. Det må være en hensikt med dette. JLC overlater ingenting til tilfeldighetene.

Forslag?
 
Ser at "motivskiven" på caseback'en ikke er linet opp med ringen. Det må være en hensikt med dette. JLC overlater ingenting til tilfeldighetene.

Forslag?

Kanskje det tilsvarer visningen som jorda (aksen) har ift banen rundt sola?
Eller er det differansen mellom geografisk og magnetisk nordpol?
:?:

Eller gjenspeiler figuren bare hjernevinningene hos en WIS kontra en Non-WIS.:p:cool:

Er sikker på at det kan komme rimelig mange "far out" forslag her etterhvert...;)