Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

40mm, og det er vel midt i blinken for meg egentlig :) Må nok prøves på hånden før jeg kan si noe mer ...

Hva med det beste fra to verdener, Anders? Den limiterte boutique versjonen :)

franza251.jpg

Har siklet en del på denne selv, men liker ikke datoen. Men en klassisk JLC skal inn i samlingen.

Var farlig nære på å kjøpe en grand seiko VFA for noen uker siden. Da disse kom på 60-tallet garanterte seiko max 60sekunder feil på 1 mnd ut garantiperioden. Det er 2s per dag...

Dog ble det litt for dyrt desverre.
Jaja får finne noe nytt eller vente til neste sjanse (ser noen på Yahoo Japan..)

Det var liksom grailen som glapp:(

Hva med det beste fra to verdener, Anders? Den limiterte boutique versjonen :)

Har siklet en del på denne selv, men liker ikke datoen. Men en klassisk JLC skal inn i samlingen.

Lekker i alle varianter! Enig når det gjelder datoen, skiven hadde vært enda penere uten.

Helt enig vedr. dato

noe som fikk meg til å tenke. Finnes det noen klokker som har en funksjon der man kan trykke på en knapp slik at datovinduet blir skjult av en liten plate identisk med skiven? Hadde vært rått.

noe som fikk meg til å tenke. Finnes det noen klokker som har en funksjon der man kan trykke på en knapp slik at datovinduet blir skjult av en liten plate identisk med skiven? Hadde vært rått.

Kom deg på patentkontoret med en gang ;)

Ser at "motivskiven" på caseback'en ikke er linet opp med ringen. Det må være en hensikt med dette. JLC overlater ingenting til tilfeldighetene.

Forslag?

Ser at "motivskiven" på caseback'en ikke er linet opp med ringen. Det må være en hensikt med dette. JLC overlater ingenting til tilfeldighetene.

Forslag?

Kanskje det tilsvarer visningen som jorda (aksen) har ift banen rundt sola?
Eller er det differansen mellom geografisk og magnetisk nordpol?
:?:

Eller gjenspeiler figuren bare hjernevinningene hos en WIS kontra en Non-WIS.:p:cool:

Er sikker på at det kan komme rimelig mange "far out" forslag her etterhvert...;)

Er nok ikke aktuelt i år, men håper å dra i land en IWC Big Pilot i starten av 2012.