Høstens klokkeplaner/drømmer 2011

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.964
Sted
Gullkysten
Ok, siden vi er tidssonen og ikke kokkesonen mente jeg selvsagt KLOKKEplaner ;)


Vel, da er ferien slutt for de fleste av oss, og dertil feriepengene, for de av dere som er så heldige å få slike ;)
Men høsten har da lyspunkt; mørkere kvelder hvor det er lettere å forsvare nettsurfing ut i de sene nattetimer etter grailen(e) og kanskje gir øoknomien også rom for å realisere noen av disse? Hvem vet - det er uansett lov å drømme :)

Selv går jeg inn i en 6 ukers jobbmaraton neste uke, som avsluttes med en tur til Munchen i slutten av september. (Noen som vet om klokkemarkedet der? Gjerne vintage)...og etter det er det jo naturlig med en liten egenpremie, ikke sant ;) Jeg har i alle fall ingen problemer med å forklare meg selv behovet for enda flere ur.. ;)

Ser at Moore planlegger gull, skal bli spennende å følge med på!

Som vanlig vanlig står jeg i en dyp spagat mellom flere attraktive ur, hva økonomien tillater + hva hjemmets sjef tillater (evt oppdager) ;)

Mine primære ønsker er vel slik akkurat NÅ
1. Rolex Sub 5513 matt skive
2. Rolex Daytona, usikker på modell/skivefarge (heller mot sort)
2. IWC Portuguese IW371417
4. Tudor vintage Sub helst no date
5. Omega Seamaster Pro, sverdvisere
6. Rolex Explorer II Hvit skive
7. Omega PO 42 mm Liquid metal

Om det blir noe av dette som realiseres gjentsår å se....

Som ventepølse er jeg jo nærmest altetende, og prøvde å sikre meg en nice Jazzmaster i dag, men jaggu glapp den ut av klåfingrene mine :D

Så jeg er interessert i høre hva dere andre drømmer om NÅ eller har planer om å anskaffe...

Burde gjerne oppfordre til å legge ved bilder også...skal se om jeg kan legge til selv.
 
Liker slike tråder. Gleder meg til å følge den de neste ukene. Er ikke jakten herlig?
 
Jeg har jo en WTB ute, men som det fremgår av den er jeg egentlig veldig usikker. Har ingen spesifikke ur jeg virkelig klør etter nå. Har jo fått et tilbud, men valgte å avslå. En sub er kanskje det som ligger nærmest..
 
Da jeg har skaffet meg et par divere i sommer er ønskelisten nå ganske kort.

En klassiker:

AP 15202/15300. Jeg hadde muligheten til å få kjøpt en 15202 i sommer men den ble solgt før jeg fikk bestemt meg :(

AP15202Pheaton1.jpg

..og en helt ny modell:

GO Senator automatic

Glasutte-Original-SS-Senator-177x300.jpg
 
Spennende spennende, kjekt også at det er spredning i planene! Selv tar jeg ørlite selvkritikk for ikke å bidra til avvik fra mainstream :)

Er vel ikke en Touareg V10 TDI du kjører vel..?
 
Min klokke drøm er på vei fra Haugesund i dag.:cool:
Kan nesten ikke vente!
Har ventet leeeenge nå.
Unboxing følger.:grin::grin::grin:
 
Spennende spennende, kjekt også at det er spredning i planene! Selv tar jeg ørlite selvkritikk for ikke å bidra til avvik fra mainstream :)

Er vel ikke en Touareg V10 TDI du kjører vel..?


Det er et lånt bilde, jeg har ikke klokken, men den står på ønskelisten. Forresten er det nok ikke en Touareg, men
en VW Phaeton.
 
Jeg har veldig mange klokker på "må en eller annen gang ha" lista, men det som blir mest realistisk å få gjennført i år er enten en Aquatimer

iwc-aquatimer-automatic-2000-m-divers-4.jpg


Eller en moon watch

1769927244_80e9e92b07_o.jpg




Skulle det derimot falle en sekk penger ned i hodet på meg blir det en:

BLANCPAIN+Tribute+to+Fifty+Fathoms+(water).jpg
 
Hmm... Klokkekontoen er, for øyeblikket, bunnskrapt etter et år i studentlivet.

Venter inn en svenske om en 14 dagers tid. Utenom det er det ikke realistisk med noe kjøp i nærmeste fremtid. Men, drømme er jo alltid lov :)

BP FF No-radiation... Eller en AP RO 15300...

homer-simpson-drooling-261x300.jpg
 
Etter kjøp av Chronoswiss Timemaster, Blancpain FF og IWC Ingenieur hittil, er budsjettet barbert.
Men jeg drømmer om Ursas Memovox. Forøvrig mangler samlingen en Seamaster. Helst en skikkelig vintage.
Er veldig på vintage om dagen...
 
Sannsynligvis er GO-en på vei ut døra og jeg kan ta opp jakten igjen. Synd det bare er så jækla mange klokker man har lyst på.
Øverst på den oppnåelige listen er AP RO (som flere her). Ellers er jeg litt bitt av gullbasillen, men utfordringen er å finne et eksemplar som ikke kaldkveler budsjettet mitt :eek:
 
Drømmer om en Seadweller. Exp 42 white står også høyt på lista. Men nå er det dama sin tur å få Rolex. Bursdagen er rett rundt hjørnet, og en DJ er bestilt hos Askeland. Det kjøper meg frihet til å fortsette med denne hobbyen i en periode fremover :p
 
Melder meg inn i samme klubb som sjuli_123; GO'n er (sannsynligvis) på vei ut døra, og jakten står for tur.
Higer veldig etter en Rolex Sub med/uten dato - men er litt redd for "harry"-stempel (farer forsiktig her, ettersom Rolex er en gjenganger på TS :) ).

Ellers så står følgende på ønskelisten:

JLC Master Calendar
nye Zenith Chronomaster Open
Blancpain Leman Complete Calendar
Corum Challenger 44

med utgangspunkt i klokkokontoen er det tvilsomt at det blir noe altfor heftig, men vi får se hva høsten/vinteren bringer! :D
 
Dette kan bli en j***a artig høst hvis noe av dette realiseres! Ser allerede frem til unboxinger! Må nesten komme meg til Oslo på en Gtg og! Vi får se! :)
 
Kaster meg på bølgen jeg og ;)

Ønskeliste:
- Omega Railmaster
- Omega Speedmaster Pro
- Rolex Explorer II
- Rolex Sub

Eventuelle "ventepølser":
- Steinhart Ocean 1 Red vintage
- Seiko Monster
- Stova (en eller annen diver. Jeg liker klokken som går på rundgang, selv om den får noe laber kritikk)

For å sitere meg selv noen år tilbake: "Nå skal jeg ikke kjøpe flere klokker...". Nå nei lille gutt, det blir nok flere ja :)