Høstdepresjon

Ikke mange timer igjen til avgang mot Genève.
Det blir en rimelig tettpakket helg, men det er vel egentlig akkurat sånn det skal være.
Fredagen starter med møte og omvisning hos Simon Brette. På bare noen få år har han gått fra å være et navn de færreste hadde hørt om til å bli en av de mest omtalte uavhengige urmakerne der ute. Chronomètre Artisans trenger vel neppe noen nærmere introduksjon for forumets medlemmer.
Deretter går turen videre til verkstedet til Xhevdet Rexhepi med påfølgende lunsj. Det er ikke mange urmakere jeg er mer nysgjerrig på å følge de neste årene enn akkurat Xhevdet.
Senere på dagen blir det middag og unboxing sammen med Rexhep og resten av AkriviA-familien. Hva som skjer etter middagen tør jeg egentlig ikke tenke på. Erfaringen tilsier at det sjelden blir en tidlig kveld i slikt selskap.
Lørdagen starter med frokost sammen med Mathieu Cleguer. Et navn som kanskje ikke er like kjent blant samlere ennå, men som absolutt er verdt å merke seg. Han har jobbet med utvikling av verk for flere spennende uavhengige aktører i bransjen, og har nå endelig lansert sitt eget prosjekt.
Kvelden avsluttes hos Franc Vila og hans gjeng. Franc er en av de virkelig fargerike karakterene i bransjen. Han har alltid gått sine egne veier og lager klokker som ingen andre. Om ikke annet vet jeg at det blir gode historier rundt bordet, og fulle glass.
Steike ta! For et program.
Nyt opplevelsene, god tur! 😁
Dette reisebrevet ser jeg frem til

• Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Det gledes på dine vegne! Denne tråden alene var vel grunnen til at jeg opprettet bruker på forumet, og å få lov til å følge og dele denne reisen sammen med deg mot "the one" med både opp- og nedturer har virkelig vært spesielt.

Gleder meg til et forhåpentligvis langt og godt reisebrev i kjent Zilla-stil etter at du har fått kommet deg hjem og landet litt.

• Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Det gledes på dine vegne! Denne tråden alene var vel grunnen til at jeg opprettet bruker på forumet, og å få lov til å følge og dele denne reisen sammen med deg mot "the one" med både opp- og nedturer har virkelig vært spesielt.

Gleder meg til et forhåpentligvis langt og godt reisebrev i kjent Zilla-stil etter at du har fått kommet deg hjem og landet litt.

Virkelig hyggelig å lese.
Takker så mye :)

• Liker
Reaksjoner: toasty
For en reise dette har vært å følge!

Det er ganske utrolig å tenke på at denne tråden startet for snart 12 år siden med en «høstdepresjon» og jakten på den klokken som kunne få frem den ordentlige entusiasmen igjen. Siden har vi fått være med på både sidespor, oppturer, nedturer og ikke minst en stadig dypere fascinasjon for de uavhengige urmakerne.

Og nå er du faktisk bare timer unna det som vel på mange måter har blitt selve finalen på denne hortologiske reisen.

Unner deg virkelig denne helgen, @Edzilla . Nyt hvert eneste øyeblikk – besøket hos urmakerne, menneskene, middagen, glassene og selvfølgelig øyeblikket når klokken endelig kommer på armen.

God tur til Genève! Og jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier at forventningene til reisebrevet er temmelig høye......

Vi er veldig glade på dine vegne og gleder oss til at internettets lengste luremustråd snart får et fullverdig utropstegn.

Går du på rødt eller grønt på Kællærmoen når du kommer hjem?
Fra høstdepresjon til depresjon når den klokka blir inndratt i grønn sone på Gardermoen av han kjendistolleren!

@Edzilla Gode menneske. Lykke til. Fortjent. Kos deg! Som de andre, gleder meg til å høre både drypp fra turen og det lange reisebrevet i etterkant. Forhåpentligvis fulgt opp med intervju/podcast/video med fyrsten.

Redigert:
Vi er veldig glade på dine vegne og gleder oss til at internettets lengste luremustråd snart får et fullverdig utropstegn.

Går du på rødt eller grønt på Kællærmoen når du kommer hjem?

Hyggelig at dere er glade på mine vegne.
Det settes pris på.
Rødt selvsagt
1787748663122.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid og Entropy
For en reise dette har vært å følge!

Det er ganske utrolig å tenke på at denne tråden startet for snart 12 år siden med en «høstdepresjon» og jakten på den klokken som kunne få frem den ordentlige entusiasmen igjen. Siden har vi fått være med på både sidespor, oppturer, nedturer og ikke minst en stadig dypere fascinasjon for de uavhengige urmakerne.

Og nå er du faktisk bare timer unna det som vel på mange måter har blitt selve finalen på denne hortologiske reisen.

Unner deg virkelig denne helgen, @Edzilla . Nyt hvert eneste øyeblikk – besøket hos urmakerne, menneskene, middagen, glassene og selvfølgelig øyeblikket når klokken endelig kommer på armen.

God tur til Genève! Og jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier at forventningene til reisebrevet er temmelig høye......
Tusen takk!
Det er faktisk ganske surrealistisk å tenke på at denne tråden har levd i snart 12 år. Mye har skjedd siden den høstdeprimerte jakten på neste klokke startet. At den nå kulminerer med en tur til Genève og en personlig RRCCII på armen, hadde jeg neppe trodd den gangen. Jeg skal prøve å nyte hvert eneste øyeblikk, og lover selvfølgelig et reisebrev til de som har holdt ut med denne føljetongen gjennom årene. Takk for at du har fulgt med hele veien! 🍻

Fra høstdepresjon til depresjon når den klokka blir inndratt i grønn sone på Gardermoen av han kjendistolleren!

@Edzilla Gode menneske. Lykke til. Fortjent. Kos deg! Som de andre, gleder meg til å høre både drypp fra turen og det lange reisebrevet i etterkant. Forhåpentligvis fulgt opp med intervju/podcast/video med fyrsten.

Takk,
Er bare en enkel klokkekjær kæll fra Østfold.

bare helt sykehus dette her @Edzilla. Jeg har ingen ord for å beskrive hvor stort dette er og hvor glad jeg er på dine vegne..Riktig god tur og nyyyyt helgen (hils Simon fra meg..)

Tror det ikke helt selv, siden det har vært så lang reise, og med forskjellige estimater.
Men nå er kopi av passet sendt, faktura er klar, og tid og sted for unboxing spikret.
Skal hilse fra deg til Simon.