Steike ta! For et program.Ikke mange timer igjen til avgang mot Genève.
Det blir en rimelig tettpakket helg, men det er vel egentlig akkurat sånn det skal være.
Fredagen starter med møte og omvisning hos Simon Brette. På bare noen få år har han gått fra å være et navn de færreste hadde hørt om til å bli en av de mest omtalte uavhengige urmakerne der ute. Chronomètre Artisans trenger vel neppe noen nærmere introduksjon for forumets medlemmer.
Deretter går turen videre til verkstedet til Xhevdet Rexhepi med påfølgende lunsj. Det er ikke mange urmakere jeg er mer nysgjerrig på å følge de neste årene enn akkurat Xhevdet.
Senere på dagen blir det middag og unboxing sammen med Rexhep og resten av AkriviA-familien. Hva som skjer etter middagen tør jeg egentlig ikke tenke på. Erfaringen tilsier at det sjelden blir en tidlig kveld i slikt selskap.
Lørdagen starter med frokost sammen med Mathieu Cleguer. Et navn som kanskje ikke er like kjent blant samlere ennå, men som absolutt er verdt å merke seg. Han har jobbet med utvikling av verk for flere spennende uavhengige aktører i bransjen, og har nå endelig lansert sitt eget prosjekt.
Kvelden avsluttes hos Franc Vila og hans gjeng. Franc er en av de virkelig fargerike karakterene i bransjen. Han har alltid gått sine egne veier og lager klokker som ingen andre. Om ikke annet vet jeg at det blir gode historier rundt bordet, og fulle glass.
Nyt opplevelsene, god tur!
Dette reisebrevet ser jeg frem til