Det er litt rart hvordan denne hobbyen utvikler seg.
Det som startet med interessen for klokker har etter hvert handlet minst like mye om menneskene jeg har vært heldig å møte på veien. Noen relasjoner blir stående igjen som noe langt mer enn et kundeforhold, og for meg gjelder det spesielt Shawn Mehta og familien hans.
Gjennom årene har Shawn vært en uvurderlig sparringspartner, døråpner og venn. Vi har delt entusiasmen for klokker, men også mange samtaler om livet generelt. Det er relasjoner som disse som minner meg på at de fineste tingene i denne hobbyen ikke nødvendigvis kan bæres på håndleddet.
Derfor føles det ekstra spesielt å kunne dele det som forhåpentligvis blir neste kapittel på reisen.
En F.P. Journe Chronomètre Optimum, utviklet som en svært personlig og skreddersydd utgave. Ikke fordi jeg trenger enda en klokke, men fordi prosjektet representerer så mye av det jeg setter pris på ved denne hobbyen; håndverket, historien, menneskene og vennskapene som oppstår underveis.
Nå gjenstår det bare at Monsieur François-Paul Journe selv gir sin velsignelse til idéene vi har jobbet med.
Uansett utfall kjenner jeg på stor takknemlighet. For klokkene er fantastiske, men menneskene bak dem har ofte vist seg å være enda bedre.