I dag hadde jeg og fruen avtalt å møte Shawn, en mann jeg har kjent i godt over ti år. For de som ikke kjenner historien hans, er han stesønnen til Serge “Gino” Cukrowicz, en av de tre grunnleggerne av F.P. Journe. I dag er Shawn en nøkkelperson i merket og den som driver F.P. Journe-butikken i London.
Shawn og jeg har kjent hverandre lenge, og det var også han som i sin tid åpnet døren for F.P. Journe for meg, og videre inn i verdenen av independent watchmaking.
I dag fikk vi en helt spesiell mottakelse i boutiquen deres i Bruton Street. Vi ble introdusert for F.P. Journe Chronomètre Furtif. Inspirert av en Only Watch-klokke, tar Chronomètre Bleu Furtif et steg videre i sort. For en klokke. Jeg skal skrive mer om den senere og forsøke å beskrive den etter beste evne, men jeg ble pent, og helt forståelig, bedt om å ikke dele bilder.
Vi ble sittende i godt over halvannen time og prate om alt og alle, men aller mest om vår felles lidenskap for klokker. Det ble naturligvis også tid til å snakke om Rexhep Rexhepi og klokken han lager til meg. Shawn åpnet i samme slengen døra litt på gløtt for at jeg kanskje også kan bli invitert til å se på noe helt spesielt hos dem, med mulighet for små personlige detaljer som kan pryde min neste F.P. Journe. Mer om det senere.
På vei ut, etter en svært hyggelig og generøs seanse, kom han også med en bag fylt med noen særdeles hyggelige gaver.
Vis vedlegg 426912Vis vedlegg 426913Vis vedlegg 426914Vis vedlegg 426915