Høstdepresjon

Fikk en hyggelig telefon fra Urmaker Bjerke i Nedre Slottsgate om at en klokke jeg har stått på venteliste for har endelig kommet.
Endelig så skal man få unboxet noe i år også :)

Gjør det enkelt og raskt her nå. Sikkert noen av dere som allerede har sett den på instastoryen min: http://instagram.com/edthezilla/ og dagens klokke i går ;)
Vis vedlegg 162834Vis vedlegg 162835

Gratulerer så mye. Er meget fornøyd med min som riktig nok er den gamle modellen.
 
Gratulerer så mye. Er meget fornøyd med min som riktig nok er den gamle modellen.

Var jo også den gamle jeg var på venteliste for å kjøpe. Men dessverre så gikk den modellen ut tidligere i år.
Men jeg må si at jeg er veldig fornøyd og positivt overrasket over hvor behaglig den nye jubilee-lenken er.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Stund siden jeg har vært innom høstdepresjonen. Men nå er jo september fult igang, og utetemperaturen er på god vei ned mot titallet.
Siden sist har jeg fått hentet min Patek Philippe Nautilus 5726 som har vært på full service grunnet problem med datohjulet. Nå den er som ny. Mange takk! Men fikk med en liten bonus ... Litta støvkorn klokken halv ett. Så tilbake må den. Men dette er en quik fix som kan ordnes på verkstedet til Bjerke. Støvkorn er ikke ukjent for meg; Fikk også dette på en splitter ny Datejust. Noen ganger kan støvkornet gjemme seg bak en viser, mens så plutselig dukker det opp på skiven. Noen dager senere er det mystisk borte. Artig sier du ;)

Vis vedlegg 162507

Liten tilbakemelding vedr. 5726 med støvkorn og hour markes som ikke er helt på linje.
Støvkornet kan Bjerke fikse "in-house", men indeksene må fikses hos Patek.
Så da får vi håpe at det går adskillig raskere denne gangen.
image1.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: lumer
Det avviket er så marginalt at jeg ville latt det være. Morsommere å bruke klokka enn å vente månedsvis igjen. Og når den kommer tilbake så har du fått ny skive med en annen av indeksene på skjeve, og så er det på’n igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Det avviket er så marginalt at jeg ville latt det være. Morsommere å bruke klokka enn å vente månedsvis igjen. Og når den kommer tilbake så har du fått ny skive med en annen av indeksene på skjeve, og så er det på’n igjen.

Tja. Mulig det. Men nå har jeg gitt beskjed om at klokken skal tilbake til Patek for utbedring.
 
Liten tilbakemelding vedr. 5726 med støvkorn og hour markes som ikke er helt på linje.
Støvkornet kan Bjerke fikse "in-house", men indeksene må fikses hos Patek.
Så da får vi håpe at det går adskillig raskere denne gangen.
Vis vedlegg 163310
Du skulle sett indeksene på min 5711, så ut som fortennene til en bokser. Gjorde meg absolutt ingenting:) Sjel og håndlagd. Finishen var uansett i en klasse for seg! Støvkorn er, IMO, mer irriterende:(

Edit:
D425BAC1-80B7-43C0-AF24-86E1F67F0E41.png
 
Redigert:
Du skulle sett indeksene på min 5711, så ut som fortennene til en bokser. Gjorde meg absolutt ingenting:) Sjel og håndlagd. Finishen var uansett i en klasse for seg! Støvkorn er, IMO, mer irriterende:(

Edit:
Vis vedlegg 163511

Sjel og håndlagd ... Nei. Dette er heller dårlig QC.

Men her har du en som produserer håndlagde klokker med sjel.
Screenshot 2019-09-17 at 11.25.38.png
Screenshot 2019-09-17 at 11.25.32.png
Screenshot 2019-09-17 at 11.25.23.png
Screenshot 2019-09-17 at 11.25.14.png
 
Ny tur til London i høstferien sammen med min bedre halvdel. Barna ønsket sterkt å være sammen med mine svigerforeldre på fjellet, så da får jeg og fruen en langhelg i London uten barn.
Planen er å spise og drikke godt, shopping av høst og vinterklær og bestille opp et par nye remmer.
Kan ta første ting først, og det er at jeg trenger en ny rem til min F.P. Journe Tourbillon. Den som er på er OE med dessverre så er alle OE remmer enten for korte eller for lange. Så da velger jeg å bestille opp en bespoke fra Atelier Jean Rousseau.
Kom gjerne med forslag.

Legger ved noen bilder av klokken.
Mitt forslag er mørkegrå halvblank krokodille med store skjell ut, og små skjell inn, og en kontrastsøm i blått.
Eller mørkeblå rem med sennepsgule sting ...

IMG_5677.JPG
IMG_1953.JPG
IMG_4771.JPG
IMG_4664.JPG
IMG_6496.JPG
IMG_2518.JPG
IMG_4516.JPG
IMG_8394.JPG
IMG_2903.JPG
IMG_7373.JPG
 
Redigert:
Gårsdagens matiné på Mãos med Nuno Mendes og head chef Edoardo Pellicano topper det meste jeg har opplevd så lang i mitt kulinariske liv. Fem tiner tok det. Verdt hvert sekund, og dette blir nok vanskelig å toppe. Tok dessverre bare bilder med mitt kamera. Poster bilder så snart vi er tilbake i Norge etter høstferien.
Om par timer så er vi på ostemakerkurs hos Neal’s Yard Dairy.
Fortsettelsen følger.
 
Siste dag i London nå. Fått spist, drukket og shoppet en hel del. Ny rem til Tourbillon er bestilt, og en annen er blitt reparert.
spent på resultatet. Ble blank, mørk grønn krokodille. Tror den blir meget keeg.
DC6C4637-B836-422D-BBA5-C6E6D71C91BB.jpeg