Høstdepresjon

Ønsker dere alle en fredfull jul, og et godt nytt år!

Håper 2016 blir et år med like lite flipping, og fortsatt en sterk interesse for horologi.
Ser også frem til et nytt år med mange nye bekjentskap, nye vennskap og en fortsettelse på våre mini-GTG'er!

Beste ønsker fra meg til dere!

q5cwuWH.jpg

Redigert:
@ahpadt Sliter litt med å finne noen nye bra og hyggelige frokoststeder i London. Har notert med Bar Italia i Soho. Men har du noen flere tips? Helst innenfor Mayfair, Soho, og St James. Lite hjelp å finne i litteraturen dessverre.
Er bare 35 dager til første tur til London i 2016.
Planen for bespisning er pt.
Frokost: Bar Italia Soho (ikke booking. Så i døra å vente på ledig bord)
Lunsj på: Harwood Arms, Lima Fitzrovia, Barrafina (har ikke booking på Barrafina. Så her er det bare å stå i dåra å vente på ledig bord)
Middager blir hos: The Palomar ved kjøkkenbaren (første i døra ved åpning av kjøkkenet for kvelden), Gymkhana, og The Garrison (bord nr. 4 eller 5 som er rett ved det åpne kjøkkenet).

Jeg begynte på min surkål i September. Ekte sauerkraut. :p Var ment som et prosjekt vi skulle spise relativt fort, men ble bare én middag ut av det så da blir det sauerkraut til ribba i morgen. :rolleyes:

@Edzilla Har hørt at The Wolseley (rett ved Green Park) skal være bra. Frokostmenyen ser ut til å ha potensiale... Kan evt prøve en av St. John-restaurantene.

Jeg begynte på min surkål i September. Ekte sauerkraut. :p Var ment som et prosjekt vi skulle spise relativt fort, men ble bare én middag ut av det så da blir det sauerkraut til ribba i morgen. :rolleyes:

@Edzilla Har hørt at The Wolseley (rett ved Green Park) skal være bra. Frokostmenyen ser ut til å ha potensiale... Kan evt prøve en av St. John-restaurantene.

Herlig å se at det dukker opp flere og flere foodies her på TS @ahpadt !
Klar for avreise nå. Ble begge slag i år etter ønske fra vertskapets gjester.
kwzw2uT.jpg

Green Park er perfekt. Vi pleier å bo på The Metropolitan og nå også The
Athenaeum og InterContinental i Park Lane. Begge stedene er notert å skal testet. Takker!

Josper hadde sikkert vært fint på kjøkkenet men kan se for meg at det krever særdeles mye erfaring med disse for å oppnå gode resultater. Det er ikke som en Sous Vide Supreme som enhver dust kan lage ok kyllingfilet med.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Josper hadde sikkert vært fint på kjøkkenet men kan se for meg at det krever særdeles mye erfaring med disse for å oppnå gode resultater. Det er ikke som en Sous Vide Supreme som enhver dust kan lage ok kyllingfilet med.

Du sier noe. Har aldri stått foran en Josper å lagd mat. Men vakker er den uansett. Er nok artig å eie. Men temmelig upraktisk på et moderne hjemmekjøkken.
Dog hadde det vært morro å vært på Josper kurs hos Gastronaut. Men først skal jeg og madamen på pølsemakerkur hos Anni's på Mathallen.
En annen saks som er artig "å ha" er vedfyrt bakerovn. En kompis kjøpte en eldre bolig som tidligere har vært bakeri. Så midt i stuen sto det en bakerovn med plass til 30-40 brød. Sikkert plass til flere æv. Dybden var på nærmere to meter, å sikkert nærmere meter og en halv i bredden.
Snakk om å ha pizza-fest!

PS! Er ikke kylling jeg forsker med. Men kalkun @ahpadt He He.
Sous Vide er artig.

• Liker
Reaksjoner: Teddy91
Junior og datter sover over hos Mamma, så da får jeg endelig muligheten til å testet trommesettet Junior fikk til Jul.
Å mens jeg er dypt inni i firefiredelstakt får jeg øye på ferieparadiset til @The Player
Hadde lett byttet ut hjemmejul, med jul på playa´n! Kanskje jeg klarer å overtale familien til å reise ut av landet neste år. Men faren er at jeg kanskje får med svigermor med på slepet....

Fuob2kc.jpg

mUE08BD.jpg

1F6LIeq.jpg

jcPDBHn.jpg