Høstdepresjon

Hotellet hadde ordnet med et veldig hyggelig bord som lå ved vindusrekken. Bordet var rundt å vi hadde full oversikt over hele rommet. På Nobu er dette ekstra artig siden mange "kjente annsikt" har Nobu som sitt favorittsted.
Har sikkert noe med at Nobu restaurantene eies av Robert De Niro, Nobuyuki "Nobu" Matsuhisa, Meir Teper, Drew Nieporent og Richie Notar.

Etter å ha blitt vist til bordet vårt, å bestilt drikke blar vi oss igjennom en enorm meny. Selv er jeg for enkle små menyer. Å helst en meny der man velger "set-meny". Så da ble det enkelt. Vi forteller hva vi liker. Å så bestemmer servitøren hva vi skal spise.
2i8isg1.jpg


Første rett ble så "Yellowtail Sashimi med Jalapeno"
244ts3l.jpg

Første gang jeg har spist en så mør og delikat gulfinnet tunfisk. Dette er også den mest vanlige tunfiskarten som spises som sushi. Denne arten er til forskjell fra Blue fin tuna/makrellstørje ikke utrydningstruet. Så man spiser yellowtail med god samvittighet.

Fun facts om tunfisk
Makrellstørje kan svømme over 70 km/t.
Fram til 60-talet kunne man fiske makrellstørje i Oslofjorden.
Verdens dyreste makrellstørje ble solgt på auksjon på Tokyo's Tsukiji fiskemarked i 2012 for nesten 4 millioner norske kroner – det gir en kilopris på rundt 15 000 per kilo

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tunfisk-solgt-for-nesten-10-millioner-kroner-7083903.html , kan fortelle at makrellstørjen er på full fart tilbake i norske farvann, jobber selv innen fiskeri og i år er det tatt sikkert + - 100 stk under makrellfiske i nordsjøen, (ikke fanget med vilje, dukker opp i lag med makrellstimer) En norsk fiskebåt kastet inn makrell men endte opp med 21 svære størjer i noten, disse havnet på flere bra sushi restauranter her til land bl.a nama i Bergen.
 
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tunfisk-solgt-for-nesten-10-millioner-kroner-7083903.html , kan fortelle at makrellstørjen er på full fart tilbake i norske farvann, jobber selv innen fiskeri og i år er det tatt sikkert + - 100 stk under makrellfiske i nordsjøen, (ikke fanget med vilje, dukker opp i lag med makrellstimer) En norsk fiskebåt kastet inn makrell men endte opp med 21 svære størjer i noten, disse havnet på flere bra sushi restauranter her til land bl.a nama i Bergen.
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tunfisk-solgt-for-nesten-10-millioner-kroner-7083903.html , kan fortelle at makrellstørjen er på full fart tilbake i norske farvann, jobber selv innen fiskeri og i år er det tatt sikkert + - 100 stk under makrellfiske i nordsjøen, (ikke fanget med vilje, dukker opp i lag med makrellstimer) En norsk fiskebåt kastet inn makrell men endte opp med 21 svære størjer i noten, disse havnet på flere bra sushi restauranter her til land bl.a nama i Bergen.

Dette er jo en god nyhet! For håpe at denne arten for være i fred, slik at bestanden engan kan bli bærekraftig. @Lynch
 
Redigert:
Måtte bare sakse dette fra en anmeldelse av F.P. Journe Chronometre Souverain:

"I may have jumped the gun by choosing watches before kids, but it certainly makes choices easier! There's no question that watches such as these always will have value. The brand has accomplished more in sixteen years than some accomplish in 50, and F.P. Journe himself has rejected the use of materials such as silicon that could not be serviced or replaced by normal watchmakers if the factory were to close in the future. By designing the watches with timeless style and repairable parts, Journe has ensured that they will outlive him - and possibly his company - by generations.
Best, Tim"

 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Jeg var en tur i New York i helgen og gikk en tur langs Madison Avenue. Først gikk jeg forbi Vacheron, så Lange og før jeg kom til JLC gikk jeg innom en boutique som Edzilla sikkert hadde kost seg i. Veldig hyggelig personale og jeg dristet meg til å ta et bilde av en av monterne:

Watch heaven:

 
Jeg var en tur i New York i helgen og gikk en tur langs Madison Avenue. Først gikk jeg forbi Vacheron, så Lange og før jeg kom til JLC gikk jeg innom en boutique som Edzilla sikkert hadde kost seg i. Veldig hyggelig personale og jeg dristet meg til å ta et bilde av en av monterne:

Watch heaven:


Se her er den lille familien samlet:)!
Fikk du prøvd noen på armen @Celter?
 
Har i noen uker nå fundert på om jeg skulle kjøpe den nye Rolex Oyster Perpetual 39 114300.
Har sjekket pris, å planlagt testing til uka. Men etter å ha sett nærmere på bildene av den. Så ser jeg nå at det er noe som skurrer. Ser du??

au9ks9.png
 
Å her sammenlignet med Explorer (bildene er lånt fra Rolex.com)
2466hw1.jpg
1zdwwti.jpg
 
Å her sammenlignet med Explorer (bildene er lånt fra Rolex.com)
2466hw1.jpg
1zdwwti.jpg
Dette kan ikke stemme. Har du sett dette IRL?
Kan være at perspektivet på bildet er korrigert på amatørmessig vis. Hender fotografer flytter kameraet for å få bort reflekser, for så å korrigere fortegningen digitalt i ettertid.
Kan også hende fotografen har tatt bildet med et belg-kamera og bommet stygt med forlegningen.
 
Dette kan ikke stemme. Har du sett dette IRL?
Kan være at perspektivet på bildet er korrigert på amatørmessig vis. Hender fotografer flytter kameraet for å få bort reflekser, for så å korrigere fortegningen digitalt i ettertid.
Kan også hende fotografen har tatt bildet med et belg-kamera og bommet stygt med forlegningen.

Har ikke sett klokken IRL.
Men disse bildene er tatt av Rolex sine egne fotografer. Så det er nok ikke en amatør som har tatt bildene @Gin
 
Tror du skal vurdere dette IRL.
Også "proffer" kan rote det til med perspektiv kontroll;)
Skarpt iaktatt av deg.

Ble nesten litt deppa av dette. Skal få sett klokke irl til uken.

Nå medisin!

ra10rl.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek