Høstdepresjon

Dine tidligere fortløpende reisebrev både fra London og Paris, har vært en fornøyelse å lese og har beriket sonen. Synd å flytte aktivitet bort fra en f.t. litt "trøtt" sone og over på snap.
Gleder meg til du er hjemme igjen og får tid til en oppsummering også her:)
Fortsatt god ferie!

Madamen setter lite pris på at jeg sitter med iPhone å taster hele tiden. Så da begrenser jeg det til snap on Tour @Gin.
 
Sniker meg litt bort i lunsjen å poster noen bilder og tekst fra helgens Londontur.

Tar som vanlig morgenflyet fra Moss Lufthavn Rygge med avgang 07.10 å lander på Stansted 08:10 engelsk tid.
10s592h.jpg


2emijkp.jpg


14dhz53.jpg

Madamens klassiske Datejust 116234

2vbkink.jpg


2ldf77p.jpg

Landet femten minutter før skjema. Klassisk Ryan Air.
Bare å komme seg asap ut av flyet å ned på Tesco for å handle sandwitch og drikke før man tar Stansted Expressen til Liverpool Str.

34j4x6v.jpg
 
Stansted Expressen har avganger hvert 15. minutt. Å Bruker 45 minutter fra Stansted Airport til Liverpool Str.
Enkeltur: 19 pund
Tur/Retur: 32 pund.
Barn under fem år reiser gratis.
Det er også gratis wi-fi
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Vi ankom Liverpool Street Station med toget. Herifra tok vi Central Line til Oxford Circus .
k3k83t.jpg


tube-map.gif


Et tips er å få seg Oyster Card med en gang man ankommer Liverpool Street Sation.
Et Oyster Card er det ”nye” Travelcard, særlig nå som 1, 3 og 4-dagers Travelcard er utgått. Kortet kan brukes på undergrunnen og de røde bussene.
Man velger selv hvor mye man skal fylle på kortet. Å man kan når som helst fylle opp kortet med nytt beløp på hvilken som helst undergrunnsstasjon i London – enten via maskinene som står på stasjonen, eller via personlig betjening i billettlukene. Du kan fylle opp med betalingskort eller kontanter. Kortet er ikke personlig, det utløper aldri, å man slippe rå tenke på hvilke soner man skal reise i (1-6), å barne under 11 år reiser gratis med en voksen (opptil tre barn per voksen) Helt genialt.
 
Redigert:
Etter en liten pit stop på en hyggelig Café ved Bond Street tok vi taxi til hotellet Metropolitan i Old Park Lane.
2heekqw.jpg
 
Redigert:
Hotellet hadde overrasket oss med et hyggelig kort og noen jordbær dyppet i sjokolade.
Vi fikk også beskjed om at de hadde ordet et ekstra bra bord på for oss på Nobu Så dette lovet til å li en hyggelig helg i London.
k9huzl.jpg

ezfvqh.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
zyf56w.jpg

Etter å ha pakket ut dro vi til Old Spitafields Market og Spitafields Market. Ble en rask tur innom noen butikker for å finne meg noen nye skjorter, å madamen gjør hva de fleste madamer gjør på et marked. Så da ble jeg sittende "alene" på en pub med en pose potetgull og en amber ale.

23kepfd.jpg


2s8ps8l.jpg


dfi06f.jpg


b64ygk.jpg


To ale å ett nytt bekjentskap senere ankom madamen rett før vi skulle spise lunsj på Wright Brothers.
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Wright Brothers (Ben og Robin Wright) startet i 2002 men engros av osters. De leverer i dag osters, fisk og skalldyr til over 140 av Londons fineste restauranter.
I tillegg har de fire restauranter i London.

10p8x1d.jpg


2dv3llc.jpg


2vk0x2s.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Mens vi nøyt de siste dråpene ble jeg jaggu sulten igjen. Så vi kommer til å sattse på en større seafood platter ved neste besøk.
2dk0lfb.jpg

2z8az2u.jpg

5lcc8z.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Fornøyde ruslet vi videre så tilbake til Liverpool street for å ta banen ned til Oxford Street. Madamen hadde lyst til å rusle innom noen butikker i Regent street. Å det passer meg utmerket. For jeg har et fast hjørne i Carneby street jeg pleier å ta meg noe øl. Så mens hun unngjør sitt. Drikker jeg øl å ser på folk som rusler opp og ned Carneby street.
2cna6om.jpg


Når det blir kjedelig så tar jeg selv å rusler litt rund å finner straks en butikk jeg liker. Å det er den nye Boutiquen til Baracuta. Fant så en jakke i rett farge (G9 i British Racing Green), å møter så madamen på vei ut igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
En rask taxitur tilbake til hotellet for å skifte før vi så skal ut å spise. Ting tar tid så jeg må ty til litt "medisin" for å vokne til livet. Tar på å spise, drikke, shoppe én hel dag i London.
Bartenderen mente denne ville hjelpe...
2ibdj10.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
The Palomar har blitt ett av våre favorittrestauranter når vi besøker London. Å for å få bord ved baren så må man møte opp tidlig å så i kø. Førstemann til møllaprinsippet gjelder her. Å det er jo ved kjøkkenbaren det er hyggelig å sitte når man er på The Palomar.

2vd4j93.jpg

4rywex.jpg


I hjertet av kjøkkenet er deres spanske kullfyrte Josper. Denne kjører de opp mot 700ºF
De som veit, veit!
m9q05z.jpg

10yntbo.jpg

30cq15x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin og Furch
Som de to foodiene vi er så klarte vi ikke å bestemme oss for hva vi skulle bestille. Så vi lot kjøkkensjefen diske opp fem retter til oss. Eller rettere sagt. Det ble seks retter til slutt.

Vinen som ble valgt var Har'el Syrah 2011, CLOS de GAT, Judean Hills.
Uten å bruke for mye tid på vinen så kan den minne om en bedre toscaner.
1549hj9.jpg