Høstdepresjon

For å komme opp til 52. etg. Så må man ta to heiser. Først opp til 35. Så bytte til en annen heis som tar deg opp til toppen.
IMG_4962.JPG
camphoto_630072926.JPG
 
Sikkert nevnt det før. Men å oppgradere fra Black Cab til Über er noe alle bør gjøre. Selv Über Exce koster det samme som en sliten Black Cab. Velger man ÜberX sparer man garanter 20-30% i forhold til Black Cab er min erfaring.

Fra The Shard ble vi kjørt til Chinatown for drinks.
Herlig å kunne slappe bak i en strøken S-klasse med alt av tilbehør. Selv fruen ble imponert over hvor digge seter det er i S-Klasse.

IMG_4991.PNG
camphoto_1297389768.JPG
IMG_4996.JPG
 
Denne tråden er absolutt den beste på hele TS! Helt enig med deg angående Uber vs Cab, tar til tider uber i 45 minutter som koster latterlige 20-23 Pund, brukte en gang en cab og det kostet meg 55-60 Pund! Den champagnebaren skal absolutt sjekkes ut, men koster det noe å komme opp der? Bare en tur i the Shard koster jo rundt 40-50 Pund (for utsikt)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Denne tråden er absolutt den beste på hele TS! Helt enig med deg angående Uber vs Cab, tar til tider uber i 45 minutter som koster latterlige 20-23 Pund, brukte en gang en cab og det kostet meg 55-60 Pund! Den champagnebaren skal absolutt sjekkes ut, men koster det noe å komme opp der? Bare en tur i the Shard koster jo rundt 40-50 Pund (for utsikt)

Takker ydmykt @Lynch
Er gratis å komme opp til baren i 52 etg.
Veldig herlig utsikt, og herlig utvalg av edle dråper. Litt Tacky med iskalde champagneglass i gullakkert stål.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Tilbake til London.
På lørdagen så hadde jeg gjort en avtale med Roy Connor hos William & Son om å "låne" med meg Laurent Ferrier Galet Square, slik at jeg kunne få målt opp en ny rem hos Jean Jousseau. Grunnen til at jeg ikke kunne ta med hjem klokken til Norge denne helgen, er fordi den skal på export til. Enkleste er å shippe den for de. Helt ok for meg.
Screen Shot 2018-08-23 at 08.44.12.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs og sunshine
Happy og mett etter en deilig frokost på Club´n, rusler jeg de 800 meterne det er fra hotellet til William & Son. Via Saville Row og New Bond Street og rett på William & Son.
Screen Shot 2018-08-23 at 08.41.13.png


camphoto_579758561 2.JPG


Liten stopp utenfor den legendariske butikken Huntsman, som også har blitt brukt i filmen Kingsman.

camphoto_1594243340.JPG
camphoto_869693583.JPG
camphoto_1423418003.JPG
 
Redigert:
Så til det som kanskje ikke er så hyggelig. Det som aldri skal skje osv.
Men ja. Det skjedde, med meg.
Etter å ha blitt ønsket velkommen av Roy Conner som jeg har "kjent" siden høsten 2014, så satte vi oss ved et bord, og begynner å prate om den aktuelle klokken. Den har etter ønske fra meg, og tips fra @Minuteman vært sendt tilbake til Laurent Ferrier for kontroll. Dette siden klokken er produsert i 2015, og nå er vi i 2018.
Screen Shot 2018-08-23 at 08.58.58.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman og Tubbs
Klokken har altså vært på full kontroll hos Laurent Ferrier. Ligget i watchwinder siden 8 august, mens den ventet på meg. Roy finner så frem klokken. Tørker pent av den med en klut. Studerer den før han overrekker den til meg.
Jeg legger fort merke til at den ikke går, og spør om det er greit at jeg trekker den opp. Tar forsiktig tak i krona, og starter å trekke forsiktig opp verket. 270 grader eller noe sånt, så slipper krona helt. Null motstand, og jeg kjenner hjertet mitt stopper opp.... Roy, we got a problem!
Han ser på meg, og jeg kjenner pulsen går fra rolige 70-80 slag til lett trav. Faen, tenker jeg inni meg. Må den nok en gang tilbake til fabrikken. Dette før jeg har fått bruke den.
Roy beroliger meg, å sier at dette skal han ta tak i med en gang. Han tror muligens det er hovedfjæra som har løsnet. Hvordan aner han ikke. I alle fall ikke jeg .
Han tar noen bilder av verket, og sier at dette skal sendes Vanessa i Laurent Ferrier med en gang. Vanessa Monestel er CEO hos Laurent Ferrier.
Uansett tenker jeg. Rem skal jeg fikse, men da må jeg også få med meg klokka. Sier til Roy at klokka blir med meg i 30 minutter, for å få målt opp en ny rem. No problem!
 
Redigert:
Rask og bestemt gange via Burlington Arcade, og ned til Piccadilly Arcade.
Er så "noice" at alt er så sentralt i London. Gitt at man bor i Mayfair
Screen Shot 2018-08-23 at 09.15.54.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Brukte ikke mange minuttene inne hos Jean Rousseau, før C. Guemra hadde overtalt meg at denne nye blå/gråpatinerte semi-matte krokodillen passet klokken.
C. Guemra er en søt og hyggelig fransk butikksjef. Snakker forøvrig strøkent engelsk ;)
camphoto_725123414.JPG


Valgte også skinn fra buken til krokodillen. Så det blir "småskjellete" mønster på begge sidene av remmen
camphoto_986468767.JPG
 
Tilbake til Roy hos William & Son.
Han beklager situasjonen. Men lover at klokken skal bli plukket opp asap av en fra Laurent Ferrier, for å bli fikset så raskt som mulig.
Jeg kan ikke gjøre stort annet enn å smøre meg med Tolmodighet. Godt er det at de har en del å se på. Så jeg ber om å få se på noe siden jeg allerede er i butikken.
camphoto_126398554 2.JPG
camphoto_341603450 4.JPG


Ludovic Ballouard, lager noe av det drøyeste. Elsker denne Upside Down. Opplaget til Ludovic er så lite, at nesten hver eneste klokke er bespoke.
Mer om Upside Down kan leses her: https://ballouard.com/upside-down/ og her: https://monochrome-watches.com/ludovic-ballouard-upside-down-full-review-hands-pics-specs-price/
 
En annen godbit som jeg fant, var en nyhet fra Romain Gauthier.
Hans første automatiske urverk. Insight Rotor Natural Titanium.
Man kan si mye om Greubel Forsey, ALS, Philippe Dufour. Men når det kommer til finish så er Romain Gauthier kanskje det beste man kan få. I alle fall ekstremt bra. Så anbefaler alle å se nærmere på hans verk.
Les mer her om Insight Rotor Natural Titanium. og her
camphoto_1251336619 2.JPG
 
Til slutt fikk jeg teste en annen klokke jeg har vurdert, men ikke fått testet før nå.
En rålekker FPJ Octa Lune
Er ikke ofte jeg sier det. Men denne er også veldig perfekt på min arm. Krona er blitt en hel del større. Så nå er det lettere å stille, og trekk klokka. Ikke at man trenger det så ofte siden denne er med automatisk verk og 120 timer PR.
Denne isteden for LF Galet Square. Nei takk :)
camphoto_2022861571 2.JPG