Gullkorn fra Finn.no

Morer meg også litt over at klokken ligger "i safen og ikke hjemme". Med forbehold for at ikke denne safen står i garasjen hans, uteboden eller rett og slett i hagen, så dekkes det vel da heller ikke av innboforsikringen. Lukter bløff

-Er ikke det slikt som annenhver selger av en verdigjenstand skriver i annonsen i et lønnlig håp om ikke å bli oppsøkt av innbruddstyver?

-Er ikke det slikt som annenhver selger av en verdigjenstand skriver i annonsen i et lønnlig håp om ikke å bli oppsøkt av innbruddstyver?

Absolutt. Men her likte jeg godt kombinasjonen med den helt unyttige informasjonen om at klokken er dekket av hans innboforskring, som kun gjelder innbo i hjemmet

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
vekk.jpeg

Du sliter i hvert fall med å få utbetalt noe, selv om flere forsikringsselskaper nå ber deg dokumentere mva i forkant. Og er det egentlig mulig å etterbetale mva i det hele tatt?
Jeg har hvertfall dette vilkåret i samtlige forsikringer:

Gjenstander kjøpt i utlandet er begrenset til det beløp for tollfri innførsel som er fastsatt i henhold til tolloven med forskrifter, for tiden 6 000 kroner. Begrensningen gjelder per innreise. Dette gjelder ikke hvis gjenstanden er deklarert.

Dvs: ikke moms og toll = 6000 i erstatning.