Gullkorn fra Finn.no

Det jeg stusser mer på er hvorfor denne sjarmøren har sladdet datoen uret ble kjøpt. Jeg tar meg selv i å tenke at det er for å hindre AD å se at han som var innom å kjøpte seg sin hellige gral forrige dagen egentlig var en k** som bare skulle tjene sine velfortjente invistorpenger.
Folk.

-Åh, det kan da vel ikke være særlig mange eks som er omsatt her i landet i år, så jeg ville tro det kunne finne ut av dette ganske enkelt om de ville.

Personlig føler jeg mer og mer trang til å kontakte en slik nisse for å spørre om han kan være interessert i å ta en helgull Daytona som delinnbytte - for å se hvor lang tid det tar før han skjønner at jeg driver gjøn med ham...
 
-Åh, det kan da vel ikke være særlig mange eks som er omsatt her i landet i år, så jeg ville tro det kunne finne ut av dette ganske enkelt om de ville.

Personlig føler jeg mer og mer trang til å kontakte en slik nisse for å spørre om han kan være interessert i å ta en helgull Daytona som delinnbytte - for å se hvor lang tid det tar før han skjønner at jeg driver gjøn med ham...
Do it!!
 
Forsåvidt ikke noe gullkorn hvis alt er på stell her (selger har tilsynelatende gode reviews)... Men ble veldig nysgjerrig på denne skiven. Aldri sett en Air King med skive uten markører. Noen som vet mer om denne?

Jeg er ingen ekspert på vintage Rolex, men klarer ikke google meg til mer info eller bilder av like modeller.
Derimot lettere å få treff på rolex med "clean" skive hvis man slenger på "replica", så derfor jeg må stille spørsmålet her.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=214520897
 

Husker tiden da en rolex sub kostet 30...ikke en rolex winder...

Det her må vel være så langt i fra et must for Rolex-eiere som du kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Aldri sett en Air King med skive uten markører. Noen som vet mer om denne?
Jeg vet ikke. Men, selger la den ut på Klokkeriet for noen dager siden og skrev at skiven ikke kunne bekreftes ekte. En moderator sa at da er det ikke lov å annonsere klokken der, så tråden ble stengt og nå er den slettet. Hvis du søker opp selger på Klokkeriet (navnet hans står på bilde 12/12 i Finn-annonsen) vil du finne et innlegg fra november 2017 der ingen kan gi noen konklusjon.
Så ganske lite redelig å ikke opplyse om det i Finn-annonsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: FL23883 og Kraken
Jeg vet ikke. Men, selger la den ut på Klokkeriet for noen dager siden og skrev at skiven ikke kunne bekreftes ekte. En moderator sa at da er det ikke lov å annonsere klokken der, så tråden ble stengt og nå er den slettet. Hvis du søker opp selger på Klokkeriet (navnet hans står på bilde 12/12 i Finn-annonsen) vil du finne et innlegg fra november 2017 der ingen kan gi noen konklusjon.
Så ganske lite redelig å ikke opplyse om det i Finn-annonsen.

Helt enig. Godt å få sjekket at «antennene» mine fungerer som de skal. Prisen virket også lav mtp at dette ville vært en spesiell modell hvis den var 100% ekte.
 
  • Liker
Reaksjoner: mikabango
66DF175E-C191-4CEF-9FB1-F3FBB0D59F1E.png
 
Vis vedlegg 245336
Og jeg som trodde 140+ var komisk:mrgreen:

Du kunne vel også understreket første setning, «Helt ny fra Bjerke i april 2021». Her sier Bjerke i avisa den ene dagen at de og produsentene er opptatt av at folk som faktisk får lov å kjøpe disse skal velges ut med den hensikt at klokken skal på armleddet, ikke på markedet. Så kommer slike annonser dagen etter. For et crazy marked dette er.
 
Du kunne vel også understreket første setning, «Helt ny fra Bjerke i april 2021». Her sier Bjerke i avisa den ene dagen at de og produsentene er opptatt av at folk som faktisk får lov å kjøpe disse skal velges ut med den hensikt at klokken skal på armleddet, ikke på markedet. Så kommer slike annonser dagen etter. For et crazy marked dette er.
Min subjektive mening, bare BS, hjelper ikke å tipse dem heller.
 
Jo det hjelper. Det vet jeg fordi jeg har sett det skje på «nært hold» :)
De finner lett ut hvem det er som selger klokken, og denne personen vil miste sine privilegier for eventuelt ny handel i fremtiden.

Med antallet "tatt ut av AD" på finn de siste 12 måneder, kan det virke som at dette ikke er helhjertet innsats av bla. Bjerke.

Med den avansen som invistorer sitter igjen med, kan man vel fint anskaffe seg diverse damemodeller og edelt metall, som igjen gjør at man kan ivareta sitt "gode forhold". (og vipps får "tatt ut en ny BRLO" og den forrige flippingen blir fort glemt)
 
Med antallet "tatt ut av AD" på finn de siste 12 måneder, kan det virke som at dette ikke er helhjertet innsats av bla. Bjerke.

Med den avansen som invistorer sitter igjen med, kan man vel fint anskaffe seg diverse damemodeller og edelt metall, som igjen gjør at man kan ivareta sitt "gode forhold". (og vipps får "tatt ut en ny BRLO" og den forrige flippingen blir fort glemt)
Nåja ifølge Bjerke selv så har de isåfall klart å luke ut en god del av invistorene siste tiden. Bare se her, feilplukket er kraftig redusert:
BA008BF5-9F21-4FD3-B978-FA15D3DA4564.png
 

Selges med tungt hjerte og tomt hode.
 
1618592130368.png


Selges med tungt hjerte og tomt hode.

Du kom meg forkjøpet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og Chronodiver