Gullkorn fra Finn.no

Har aldri forstått hvorfor flere på finn laster opp screenshot av et bilde, fremfor å bare laste opp selve bildet?
Du har jo allerede bildet som kan lastes rett opp, hvorfor gå omvei via screenshot?! (Med mindre man diskret vil vise treningsbilder i finn-annonsen)

Kan virke som det er folk med høyere kompetanse på selfies enn bildekvalitet, formater osv. som gjør dette. Helt ufattelig for meg også, men så er også kompetansefordelingen min motsatt av tilfellet over :geek:
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Peroni og Grendel
Kan virke som det er folk med høyere kompetanse på selfies enn bildekvalitet, formater osv. som gjør dette. Helt ufattelig for meg også, men så er også kompetansefordelingen min motsatt av tilfellet over :geek:
Jeg kjenner meg irritert på å bla tilbake i bilderullen i Finn(og andre)-appen så da er det lettere å ta et screenshot slik at det kommer først i rullen. Men såklart klipper jeg bildet for å unngå pinlige bilder. Nei, vent, jeg har jo bare klokkebilder på telefonen så ittno problem.
 
Et bilde inneholder geodata om hvor bildet er tatt, som kan være hensiktsmessig å skjule ved salg av dyre ting. Et screenshot gjør ikke det.
 
Jeg kjenner meg irritert på å bla tilbake i bilderullen i Finn(og andre)-appen så da er det lettere å ta et screenshot slik at det kommer først i rullen. Men såklart klipper jeg bildet for å unngå pinlige bilder. Nei, vent, jeg har jo bare klokkebilder på telefonen så ittno problem.

Kjenner meg igjen i begge tilfeller:p Men bruker favorittfunksjonen som løsning på utfordringen med å flytte bilder "frem" (iOS). I de fleste tilfeller så kan man velge album man ønsker å laste opp fra, og da er "favoritter"-albumet lett å få tak i.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Et bilde inneholder geodata om hvor bildet er tatt, som kan være hensiktsmessig å skjule ved salg av dyre ting. Et screenshot gjør ikke det.

Med fare for å bli helt iOS nørd, belærende OG greie ut om et tema som er off-topic for denne tråden... Hvis du sveiper opp på et bilde i rullen så kan man justere eller fjerne geodata fra bildet :geek:
Finn fjerner også geo-data fra bilder du laster opp.

Edit: Det ser det ut til at forumet her også gjør. De fleste gjør nok det for å slippe å lagre masse unødvendig data, og for alt jeg vet er det kanskje et GDPR-krav også.
 
Redigert:
Screenshots – i likhet med dårlig språk i annonser – gir i alle fall et tips om at man med fordel kan være litt mer på vakt ;)

Enig. Det eneste problemet er at dårligspråk blir bare mer og mer populært.... Norsk er tydligvis vanskeligere og vanskeligere å lære...

8- )
 
1BAA40DD-2C90-4A2F-9C73-75079E2780B5.jpeg
 
Fant vel ut at den var for tykk, da..