Gullkorn fra Finn.no

Enig, jeg er skeptisk....

På den annen side har jeg sett at enkelte hevder at det ble produsert Comex F-serie 16610 tom. 2003, og en liten batch M-serie frem til 2007.

Hvis dette ikke stemmer er det blitt solgt mange franken Comex:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og jayeff
Ikke gullkorn men en tanke som i allefall plager meg. Hvorfor vasker ikke selgere klokkene
før salg.
Var å så på en Speedmaster , annonsert på finn som nesten ikke brukt.
På den var logoen på baksiden full av fett og hudrester ,og lenka det samme.
Denne Rolexen , https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=161394622
Kommer rett fra service men se på bilde av låsen ...
Mulig jeg er veldig sær men når klokkene ser sånn ut frister det ikke til kjøp :confused:
rolex.jpg
 
Pass opp for denne på Finn!

Ikke gull-korn, men franken. Dette skal være en Omega Seamaster referanse 168.023 fra 1968-1969, med kronometer-sertifisert kaliber 751-verk. Det har den for så vidt, men noen kreative sjeler har byttet ut broen (!) med en fra kaliber 562, slik at den både har feil kaliber- og serienummer:

Vis vedlegg 167345

Verket som broen er "stjålet" fra har produksjonsdato 1962 (19 millioner). Avslørende også at finish på broen er forskjellig fra resten av verket... :) Her kan man fort bruke 10.000 på noe mer eller mindre skrot.

EDIT: En annen morsom sak er tannhjulet som sitter fast i rotoren nederst. :D Bildet skal visstnok være fra før service, får håpe at urmakeren fant en plass for dette tannhjulet før det ble levert ut til kunden igjen.
Flott bidrag. Kunnskap trumfer alt annet. Har truffet flere førstegangs kjøpere som dessverre har kjøpt franken.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og SpaceCowboy
Ikke ekstremt kanskje, men er vi virkelig der? 10.000 over veil. på en helt enkel, godt brukt Datejust?

 
  • Haha
Reaksjoner: Qwestern
Ikke ekstremt kanskje, men er vi virkelig der? 10.000 over veil. på en helt enkel, godt brukt Datejust?

Mener jeg ble tilbudt denne for 55k av en hyggelig TSer tidlig i høst :) Nå virker det som at noen andre skal høste fra denne med den magiske Dark Rhodium-skiven :)
 
Klokke sitter bom fast , selges som rep.objekt .
Disse koster vel nye rundt 60 doller ;)
Galleribilde
(1/2)






9 har lagt til som favoritt


Vintage Russisk armbåndsur
600 kr

Russisk armbåndsur 40 mm går et øyeblikk når jeg rister på den , selges som rep objekt. Krona får jeg skrudd på, men får ikke justert klokka, da er den bom fast.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis