Gullkorn fra Finn.no

Dersom du skal få noen til å tro på at klokka er «helt ny og aldri brukt ute», ikke skriv at uret er fra 2019 og ikke legg ved bilder der du bruker uret. Ute.
Litt som fyren som proklamerte at klokka kun er brukt til finere anledninger, og legger ved et bilde i joggedress.

486248009.jpg
 
Litt som fyren som proklamerte at klokka kun er brukt til finere anledninger, og legger ved et bilde i joggedress.

Vis vedlegg 216725
Heiheihei....ser du ikke Mercedes-nøkkelringen som er diskret plassert i bunnen av bildet? Han kjører jo åpenbart såpass fet bil at det er en fin anledning hver gang er ute og kjører. Og i enkelte deler av Europa ( øst ) er joggedress det samme som det vi forbinder med bunad.
 
Heiheihei....ser du ikke Mercedes-nøkkelringen som er diskret plassert i bunnen av bildet? Han kjører jo åpenbart såpass fet bil at det er en fin anledning hver gang er ute og kjører. Og i enkelte deler av Europa ( øst ) er joggedress det samme som det vi forbinder med bunad.

Kan der være @Hopalong som har skiftet stil? Er tross alt gjennomført! Minner samtidig om denne: https://www.tidssonen.no/forum/threads/brune-sko-etter-klokken-18-gammelmannsutbrudd.13512/ :mrgreen:
 
Tja. Når sannheten nå har kommet frem og det viser seg at de begge var usle hvitsnippstjuradder er jeg glad de er borte herfra. IMO.
Fint du nevner det åpenbare (nå som sannheten har kommet fram).
Men, dette visste vi jo ikke da - så jeg velger å holde fast med gode minner om to store læremestere (som dessverre viste seg å være kjeltringer):confused:
 
Fint du nevner det åpenbare (nå som sannheten har kommet fram).
Men, dette visste vi jo ikke da - så jeg velger å holde fast med gode minner om to store læremestere (som dessverre viste seg å være kjeltringer):confused:

Kjeltringer eller ei, morsomme og kunnskapsrike var/er de i hvert fall. "Trond og Trond spesial" gleder meg til Julepodcasten @Jon Henrik
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og UJU
‘En liten sprekk...’
Hvordan er dette mulig?
Sprekk i keramikken, her ryker man på ny kasse i tillegg altså, neppe billig...
 
‘En liten sprekk...’
Hvordan er dette mulig?

292 er jo laget av noen form for keramikk. Så det blir vel som ei sprukken blomsterpotte... bare å kaste?!:eek:
Men, dersom det bare er bezel så hadde jeg nok byttet denne før salg :rolleyes:
 
‘En liten sprekk...’
Hvordan er dette mulig?
Her kjenner jeg tilbakemeldingen fra Amsterdam ved service. "Klokken din er dessverre slagskadet og den behøver full overhaling, ny kasse, ny bezel." Kostnad = astronomisk. Denne kan dog skrapes for urverket som har en verdi.
 
Og dette krever dimlingen 40k for? Det er jo svindel.
Klokken er etter alt å dømme ekte og en alright beater den. Problemet med disse keramiske kassene er at de sprekker og ikke kan repareres. Panerai utvikler hele tiden nye materialer ala keramikk/carbon osv og kvaliteten blir bedre og bedre, materialene sterkere og sterkere. Dette er vel en av de første modellene de forsøkte seg med keramikk og kvaliteten er på ingen måte spesielt god. Men for all del, klokken kan forstatt brukes som beater til den ene lugen knekker. Klokken har allerede fått seg en skikkelig trøkk, så det lover ikke godt for fremtiden. Men en klokke til 10-15K er det fortsatt
 
Mulig dette faktisk er et gullkorn.
Men, jeg tror selger vet mer om klokken han selger enn det framstilles i teksten.
En novice ville vel ikke tall bilder av alle vinklene?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=194966088
088_1915733175.jpg

Sendte spørsmål til selger;

  • I dag, 12:20
    Du skrev: 
    Hei. Jeg regner med at urmaker tok av baklokket kommenterte han urverket?
    Kan du sende meg bilde av urverket ? Helst i dagslys slik at detaljer synes skikkelig :) Og serienummer på urverket.
    Mvh. Richard

  • hollerud skrev: 
    hei, jeg har ikke noe bilde eller serienummer av klokken men det er mange som spør så jeg skal prøve komme meg innom urmaker igjen og få han til å hjelpe meg med dette. gir beskjed når det er gjort
Så det blir spennende å se om det kommer noen gode bilder.