Gullkorn fra Finn.no

Jeg har ikke sagt flatt, jeg har sagt listepris mot listepris, altså at han som evt sitter på sd får mellomlegg opp til det klokken hans er vært ihht listepris

Det er jo på heller ingen måte svindel, det blir jo akuratt det samme som f.eks selge en Daytona til 145, skydweller til 160 eller en sd til 125.(alle stålmodeller)
Summen er kun symbolsk.
Å ja klart jeg har ringt rundt og skjekka hos ad at det er lang ventetid på denne klokken, noen kan jo ikke en gang si om den kommer om ett år en gang, når den kommer til ad blir egentlig kun spekulasjon, men jeg kan garantere deg at du ikke får tak i en i løpet av de neste 2-3 mnd, og bare det er for meg lenge og vente.
Har sikker kjøpt og solgt 10 Rolexer det site året og det er ikke for og tjene penger, noe jeg heller ikke har gjort, men for og finne den rette klokken.

Så poenget mitt er hvorfor er det aksepert at f.eks seadwelleren kan selges så høyt over listepris og ikke 116610ln?

Dersom du klarer å bytte til deg en blir det jo spennende å se om du legger den ut til 100k når du går lei av den :)
Det skal jeg seriøst gjøre da av prinsipp, screenshot dette :)
Personlig synes jeg det er veldig kjedelig at Rolex spekuleres i på samme måte som aksjer om dagen.
Har kansje selv tjent ett par tusen her og der, men det har jeg også tapt igjen på andre salg.
Jeg ville egentlig bare skape en liten blest rundt det for å se hvordan reaksjonen var når plutselig 116610 ln skulle bikke 100k.
Og reaksjonene ble egentlig som ventet, men det jeg lurer på da er,hvorfor blir det ikke den samme stormen rundt de andre populære klokkene som selges til blod pris. Og hvorfor er det på en måte akseptert?
Det er det jeg ikke helt klarer og forstå å ønsker derfor og finne ut av det

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Det skal jeg seriøst gjøre da av prinsipp, screenshot dette :)
Personlig synes jeg det er veldig kjedelig at Rolex spekuleres i på samme måte som aksjer om dagen.
Har kansje selv tjent ett par tusen her og der, men det har jeg også tapt igjen på andre salg.
Jeg ville egentlig bare skape en liten blest rundt det for å se hvordan reaksjonen var når plutselig 116610 ln skulle bikke 100k.
Og reaksjonene ble egentlig som ventet, men det jeg lurer på da er,hvorfor blir det ikke den samme stormen rundt de andre populære klokkene som selges til blod pris. Og hvorfor er det på en måte akseptert?
Det er det jeg ikke helt klarer og forstå å ønsker derfor og finne ut av det

Hvis det er nye Sea-Dweller og Daytona du sammenligner med så har det vel en naturlig side til at de nettopp er nye, og dermed er tilbudet begrenset. I 116610LN sitt tilfelle er tilbudet fra AD begrenset, men det er ellers svært mange i omløp.

Jeg kjøpte suben til 105k. Eller 105,5k som det ble til slutt, men mer om det senere. Følte ikke jeg hadde noe valg da jeg var så sub kåt at det var rett før jeg kom i boksershortsen og vanlig sort sub er som kjent så godt som umulig å få tak i. Da selger og meg ikke bor i samme landsdel så ble det behov for EON. Jeg spurte om det var mulig å få med EON i prisen men ble da rolig spurt om jeg var komplett idiot og deretter høflig kommandert til å gjenta 9-årig skolegang. Selger hadde selvfølgelig helt rett: han hadde jo skrevet i klartekst at klokken ikke ville bli solgt en krone under angitt pris! Inkludering av EON ville jo bety en effektiv rabatt på rundt kr500,-!.Jeg betalte 105,5k umiddelbart og er nå eier av en av de sjeldneste grailene klokkeverdenen har å tilby. Enn så lenge: planlegger nemlig, å legge den ut igjen neste uke til 150k. PM for first dibs!

:D:D:D:D:D

Jeg kjøpte suben til 105k. Eller 105,5k som det ble til slutt, men mer om det senere. Følte ikke jeg hadde noe valg da jeg var så sub kåt at det var rett før jeg kom i boksershortsen og vanlig sort sub er som kjent så godt som umulig å få tak i. Da selger og meg ikke bor i samme landsdel så ble det behov for EON. Jeg spurte om det var mulig å få med EON i prisen men ble da rolig spurt om jeg var komplett idiot og deretter høflig kommandert til å gjenta 9-årig skolegang. Selger hadde selvfølgelig helt rett: han hadde jo skrevet i klartekst at klokken ikke ville bli solgt en krone under angitt pris! Inkludering av EON ville jo bety en effektiv rabatt på rundt kr500,-!.Jeg betalte 105,5k umiddelbart og er nå eier av en av de sjeldneste grailene klokkeverdenen har å tilby. Enn så lenge: planlegger nemlig, å legge den ut igjen neste uke til 150k. PM for first dibs!

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Etter å ha lest denne tråden:
b7fc029207afd5f9013bae8745ce496f3dc5868d8e6a46dfc6152b818d5925ab.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Jensen92
Stusser over negativiteten rettet mot en helt ny bruker her på forumet. Han hadde en sinnsyk pris, og nå endret mer edruelig - samme pris som ny fra AD, og hans klokke er fra oktober i år. Flere av forumets medlemmer skaper rykteflom om 10-14 mnds ventetid på Sub, ref "Rolex og leveringstid", og å selge for listepris er da helt edruelig. Mens i samme slengen er det flere erfarne medlemmer her inne som driver det samme, jakten på profitt på ur med restriktiv tilgang. Lest mye i Speedy Tuesday tråden og Daytona-tråden, og samtlige som har prøvd seg på salg med rask profitt har snakket høyt om hvor fantastisk klokken er i forkant og etterkant av ankomst, dog klokken blir lagt ut tre dager senere med en lett gjennomskuelig grunn. Dere er jo alle en gjeng idioter. Når dere selv er profittrettet på et entusiast-forum, vær så snill ikke sammenlign prosentvis fortjeneste. Gjøre profitt på salg til mennesker som gleder seg over samme hobby som dere er i grunn skamfullt, enten prosenten er 10 % eller 40 %. Hold dere til børsen, eller kanskje bitcoin, som stiger så fælt. Der vil nok mange av dere trives, inntil boblen sprekker ;)

Stusser over negativiteten rettet mot en helt ny bruker her på forumet. Han hadde en sinnsyk pris, og nå endret mer edruelig - samme pris som ny fra AD, og hans klokke er fra oktober i år. Flere av forumets medlemmer skaper rykteflom om 10-14 mnds ventetid på Sub, ref "Rolex og leveringstid", og å selge for listepris er da helt edruelig. Mens i samme slengen er det flere erfarne medlemmer her inne som driver det samme, jakten på profitt på ur med restriktiv tilgang. Lest mye i Speedy Tuesday tråden og Daytona-tråden, og samtlige som har prøvd seg på salg med rask profitt har snakket høyt om hvor fantastisk klokken er i forkant og etterkant av ankomst, dog klokken blir lagt ut tre dager senere med en lett gjennomskuelig grunn. Dere er jo alle en gjeng idioter. Når dere selv er profittrettet på et entusiast-forum, vær så snill ikke sammenlign prosentvis fortjeneste. Gjøre profitt på salg til mennesker som gleder seg over samme hobby som dere er i grunn skamfullt, enten prosenten er 10 % eller 40 %. Hold dere til børsen, eller kanskje bitcoin, som stiger så fælt. Der vil nok mange av dere trives, inntil boblen sprekker ;)

Det var jeg som dro frem %, og jeg har solgt alle klokker solgt, med stort tap. Med unntak av 1 som jeg tjente 1000-1500 kr på (så jeg er på INGEN måte dobbeltmoralistisk i utsagnet mitt). Ei heller er negativiteten i utgangspunktet rettet mot en ny bruker av forumet, da han ble bruker av forumet ETTER at hans annonse på finn hadde blitt kommentert her inne. Det er mer en som har registrert seg som ny bruker for å ro i land en bortforklaring i hvorfor han mente det var legitimt å legge ut en klokke til 38% over AD, med tekst i annonsen som meget usympatisk sier at salg under utropspris på 105k overhodet ikke er aktuelt.

Jeg for min del stusser mer over hvorfor du forsvarer noen som ikke ble edruelige før ETTER de hadde fått kritikk. Kritikken var velbegrunnet, og hadde den ikke kommet, hadde nok heller ikke prisen gått ned 30k...

Nå har det seg sånn at jeg har vært medlem her ett halvt års tid og på ingen måte forventer sympati.
Poenget mitt med hele greia er at jeg skal ha frem hvorfor det er akseptert at f.eks en sd kan selges høyt over liste pris og ikke 116610LN.
Det er ikke sånn at jeg har skrudd ned prisen pga at jeg legger meg flat, men prisen er symbolsk pga av det er dagens listepris, og jeg ønsker og bytte min mot en sd, med mellomlegg fra min side til jeg når listeprisen til sd

Ståa 7.11.2017:
Daytona - 20-30K profitt og beviselig.
Speedy Tuesday - 0-10K profitt og beviselig.
PP 5711 - 50-70K profitt og beviselig.
Submariner - fortsatt uklart.

For de som ikke liker det, er det vel bare å scrolle videre å se hva som har skjedd om en uke eller ti?

Redigert: