Gullkorn fra Finn.no


Det gjelder vel spesielt denne, vil jeg si. Det er antakelig lavere odds for at kvinnelandslaget til San Marino kvalifiserer seg til fotball-VM i Russland (for herrer) etter en pt ikke-kjent "wild card"-ordning enn at han finner en kjøper som vil gi 105k for en brukt (om enn kun 1 mnd) 116610LN.

edit: ...eller en kliss ny full av plast, for den saks skyld...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Hei
Grunnen til at jeg har priset klokken så høyt er at jeg synes det helt drøyt at f.eks 126600 går ca 25% over listepris.
Spesielt med tanke på at ventetiden på 116610 Ln og 126600 har omtrent like lang ventetid
Klokken er også til info bare en uke gammel.

Er i utgangspunktet ikke ute etter og selge klokken da jeg er veldig fornøyd med den, men holder en knapp på 126600 da den er litt større.
Da tenker jeg også det at det som hadde vært fair (for den som ønsker det) at ett evt bytte med listepris mot listepris hadde vært fair

80-105k for og ta ett rundt tatt høres jo veldig brutalt ut, men 100-125 høres kansje bedre ut, ikke vet jeg.
Men markedet bestemmer jo så klart prisen, så synes bare det er artig og se reaksjonene på annonsen

Mvh Chris Andre Sporsheim
 
Hei
Grunnen til at jeg har priset klokken så høyt er at jeg synes det helt drøyt at f.eks 126600 går ca 25% over listepris.
Spesielt med tanke på at ventetiden på 116610 Ln og 126600 har omtrent like lang ventetid
Klokken er også til info bare en uke gammel.

Er i utgangspunktet ikke ute etter og selge klokken da jeg er veldig fornøyd med den, men holder en knapp på 126600 da den er litt større.
Da tenker jeg også det at det som hadde vært fair (for den som ønsker det) at ett evt bytte med listepris mot listepris hadde vært fair

80-105k for og ta ett rundt tatt høres jo veldig brutalt ut, men 100-125 høres kansje bedre ut, ikke vet jeg.
Men markedet bestemmer jo så klart prisen, så synes bare det er artig og se reaksjonene på annonsen

Mvh Chris Andre Sporsheim

Hvis du synes dette er en ok fremgangsmåte;
Hvorfor legger du ikke denne ut på kjøp og salg på Tidssonen?
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Hei
Grunnen til at jeg har priset klokken så høyt er at jeg synes det helt drøyt at f.eks 126600 går ca 25% over listepris.
Spesielt med tanke på at ventetiden på 116610 Ln og 126600 har omtrent like lang ventetid
Klokken er også til info bare en uke gammel.

Er i utgangspunktet ikke ute etter og selge klokken da jeg er veldig fornøyd med den, men holder en knapp på 126600 da den er litt større.
Da tenker jeg også det at det som hadde vært fair (for den som ønsker det) at ett evt bytte med listepris mot listepris hadde vært fair

80-105k for og ta ett rundt tatt høres jo veldig brutalt ut, men 100-125 høres kansje bedre ut, ikke vet jeg.
Men markedet bestemmer jo så klart prisen, så synes bare det er artig og se reaksjonene på annonsen

Mvh Chris Andre Sporsheim


Hvor lang ventetid er det?
Kjøper folk til overpris fordi det er lang ventetid, eller fordi de ikke vet bedre?
Din klokke koster vel 75 900 ifølge Rolex.com. Dette betyr at du har et påslag på over 38% !!! Dette får meg enten til å lure på om potensielle kjøpere er klin kokos, forferdelig uvitende, eller om du forsøker deg på en av de største frekkhetene noen sinne?
 
Poenget med annonsen min er st jeg i utgangspunktet ikke ønsker å selge, men som alle vet er alt til salgs til en pris. Derfor satt jeg bare en symbolsk sum som jeg vet med 99% sannsynlighet jeg ikke får solgt for.
Men på en annen side så gir jeg også muligheten til en som sitter på en 126600 og kansje ønsker seg noe mindre til og flippe listepris mot listepris noe jeg mener er fair.
Jeg synes også det er helt hinsides at den skal gå for 25 k mer enn hva listeprisen er, selvom markedet styrer.
Tallene taler jo på en måte for seg selv
Jeg selger ikke før jeg får en 126660 til noe jeg mener er en fornuftig pris, å hvis noen er villige til og betale den vanvittige summen for en 116610 LN så skal jeg ikke nekte noen det så klart.

Kansje en spesiell fremgangsmåte, men jeg tenker hvorfor ikke prøve seg for morroskyld
 
07A30730-EE27-46D6-907A-7368A2F96611.png
1BA80D67-68C3-493F-A53E-BCB7D45F6EC0.png
Ehmm..
 
Poenget med annonsen min er st jeg i utgangspunktet ikke ønsker å selge...
Ehh..hvorfor legge ut annonsen i hele tatt da, om du er så forbanna fornøyd med Suben?

...flippe listepris mot listepris noe jeg mener er fair.
Så du mener det er fair at du skal bytte Sub mot SD43 - flatt? Du må ha røyka mer enn bare sokka dine..

Kansje en spesiell fremgangsmåte, men jeg tenker hvorfor ikke prøve seg for morroskyld.
Å legge den ut til 75k ville vært noe man gjorde for morro skyld. Å legge den ut til 38% mer enn nypris, som du garantert ikke betalte for den engang(!!!), er intet mindre enn svindel på høylys dag.
Kan du dokumentere at det er laaaaaang venteliste på denne? Har du snakket med samtlige ADer i Norges land, og fått dette skriftlig, slik ar du kan bygge under påstanden din? Nei! Så, forhold deg til de ganske fakta, og slutt å skryt på deg å sitte på noe som ikke alle og enhver med tilgang på 75k kan skaffe seg innen rimelig tid.
 
Jeg har ikke sagt flatt, jeg har sagt listepris mot listepris, altså at han som evt sitter på sd får mellomlegg opp til det klokken hans er vært ihht listepris
 
Det er jo på heller ingen måte svindel, det blir jo akuratt det samme som f.eks selge en Daytona til 145, skydweller til 160 eller en sd til 125.(alle stålmodeller)
Summen er kun symbolsk.
Å ja klart jeg har ringt rundt og skjekka hos ad at det er lang ventetid på denne klokken, noen kan jo ikke en gang si om den kommer om ett år en gang, når den kommer til ad blir egentlig kun spekulasjon, men jeg kan garantere deg at du ikke får tak i en i løpet av de neste 2-3 mnd, og bare det er for meg lenge og vente.
Har sikker kjøpt og solgt 10 Rolexer det site året og det er ikke for og tjene penger, noe jeg heller ikke har gjort, men for og finne den rette klokken.

Så poenget mitt er hvorfor er det aksepert at f.eks seadwelleren kan selges så høyt over listepris og ikke 116610ln?