Gullkorn fra Finn.no

Om det når de høydene, at en 5-sifret Sub går for sekssifret beløp, da skjønner jeg ingenting. Greit at den siste idiot ikke er født, men det får være grenser.

I dagens Rolex marked blir grensene flyttet hele tiden, men ja det er tullerusk.
Enhver med en 50 år gammel Rolex sportsmodell uansett tilstand, forventer jo fantasipriser. Faens Hodinkee og andre som har jaget opp dette tullemarkedet
 
20B43AA4-5F6D-41F4-98FE-F2787DB07680.jpeg


Noen som vil vippse?
 
Vis vedlegg 151468

Knipset bildet ved midnatt eller bør datohjulet innom en liten inspeksjon? Rart å kreve et par netto årslønner og ikke ta seg bryet med å serve urverket først :confused:
Syns dette var en veldig høy pris. Den er jo veldig gammel ut ifra annonsen. Til og med dyrere enn en ny en i gull jo! Viserne ser nesten ut som ruster og glasset er ikke ripefritt en gang. Rust på datohjulet. Full service og bytte av alle deler ville jeg kjørt på. Sikkert ikke lume på skiva en gang. Heldigvis kan litt fluoriserende væske kjøpes på Teknikmagasinet ;)
 
Syns dette var en veldig høy pris. Den er jo veldig gammel ut ifra annonsen. Til og med dyrere enn en ny en i gull jo!
Det ryktes at kjennere vet hva dette er, og således trenger man ikke spørre om slike åpenbare ting som service.
Jeg er også sikker på at denne omsettes for et dusin eksklusiv hatt med fjær, om ikke et helt snes til og med.
 
Det ryktes at kjennere vet hva dette er, og således trenger man ikke spørre om slike åpenbare ting som service.
Jeg er også sikker på at denne omsettes for et dusin eksklusiv hatt med fjær, om ikke et helt snes til og med.

Vel, den kommer sikkert til legges rett i en safe uansett. Det er vel ingen som putter den i rotasjon antagelig.
 
Kanskje bare meg, men jeg håper at selgere som garanterer at det gamle spikerstålet de tilbyr ikke trenger service, i beste fall ikke vet hva de snakker om og bare lurer seg selv.

Ser dette i mange annonser , at klokke som går riktig ikke trenger service.
Også at klokke er sett over av urmaker og "vurdert" at service ikke er nødvendig.
Blir en form for virkelighetfornektelse:p

R.