Gullkorn fra Finn.no

Jobber i fengselsbransjen, og kan informere om at alle verdisaker med antatt verdi over 3000kr blir låst inn i en safe og utlevert ved løslatelse/overføring til åpen soning. Må jo sende den rett på service! Men Kaja skal ha for tanken og innsattsen :)
Snakk om investering da. Låse inn en klokke i safe i 10 år. Tenk på hva den er verdt når han slipper ut.
 
4E8F804D-E6EC-4858-9D43-75ED3AA86DA0.png

C3A18D32-8CBC-4095-AE84-B9A125A3F8FD.png


Han er tydeligvis ikje i så mye bevegelse han her
 
Vis vedlegg 131305
Vis vedlegg 131307

Han er tydeligvis ikje i så mye bevegelse han her

Nå kjenner ikke jeg til han fyren her, men det kan være flere grunner til at man ikke klarer å være «aktiv» nok for en automatisk klokke. Min far er av sykdom redusert og «inaktiv», så han kan kun bruke quartzklokker nå. Må innrømme at en slik problematikk hadde jeg ikke tenkt på før det plutselig var nært.
 
  • Liker
Reaksjoner: Doubleo7seven7
Nå kjenner ikke jeg til han fyren her, men det kan være flere grunner til at man ikke klarer å være «aktiv» nok for en automatisk klokke. Min far er av sykdom redusert og «inaktiv», så han kan kun bruke quartzklokker nå. Må innrømme at en slik problematikk hadde jeg ikke tenkt på før det plutselig var nært.
Ikke ute etter å tråkke noen på tærene med dette innlegget, har full forståelse med hva du sier @Big t. synes bare det var litt Morsom annonse
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
Ikke ute etter å tråkke noen på tærene med dette innlegget, har full forståelse med hva du sier @Big t. synes bare det var litt Morsom annonse

Jeg er helt enig med deg. Absolutt ikke ment som et «korrigerende» innlegg. Jeg kan jo ikke annet enn le jeg heller, men plutselig gjør man seg noen refleksjoner. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Doubleo7seven7
Selger er «kollega» av den etter hvert så berømte «klokkemannen». Altså en type «samling» som raskt kan innebære dette :(

Vis vedlegg 133183
Jeg bare lurer på hva er det disse gutta gjør som er ulovlig med klokker. Jeg har ikke noe kjennskap til han du kaller klokkemannen eller han andre. Bare nyskjerrig på hvordan noen kan ha så sinnsykt mange dyre klokker til salgs. Er gutta rike som f...en iogmed at de har råd til så mange dyre klokker, får vel ikke så mye kreditt på kort
 
Jeg bare lurer på hva er det disse gutta gjør som er ulovlig med klokker. Jeg har ikke noe kjennskap til han du kaller klokkemannen eller han andre. Bare nyskjerrig på hvordan noen kan ha så sinnsykt mange dyre klokker til salgs. Er gutta rike som f...en iogmed at de har råd til så mange dyre klokker, får vel ikke så mye kreditt på kort
Stikkord er vel mangel av MVA innbetaling og skatt. Blir fort konkurransedyktig dersom man har en slik edge på markedet.
 
Ok
Men er jo helt vilt hvor mye klokkene koster. Kjøper de disse på kreditt?
Om man tar inn store mengder med ufortollete ur, og selger de i norske fora (riktignok for ‘gode priser’, naturlig nok) med en pen sum fortjeneste, så vil det akkumulere nok kroner til å operere i disse nivåene her etterhvert.
Om du googler ‘klokkemannen’, så vil du finne plenty lesestoff.
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Om man tar inn store mengder med ufortollete ur, og selger de i norske fora (riktignok for ‘gode priser’, naturlig nok) med en pen sum fortjeneste, så vil det akkumulere nok kroner til å operere i disse nivåene her etterhvert.
Om du googler ‘klokkemannen’, så vil du finne plenty lesestoff.
Takk for svar, gidder ikke å lese mere om disse nissene :p

Dem skal ha for at dem virkelig får det til da. Og skjønner at de gir faen i staten, for å sitte inne i Norge er nesten som en liten ferie. Og når det er økonomisk kriminalitet så får dem sikkert åpen soning så de kan selge litt klokker på dag tid :D:p
 
Takk for svar, gidder ikke å lese mere om disse nissene :p

Dem skal ha for at dem virkelig får det til da. Og skjønner at de gir faen i staten, for å sitte inne i Norge er nesten som en liten ferie. Og når det er økonomisk kriminalitet så får dem sikkert åpen soning så de kan selge litt klokker på dag tid :D:p

Nei, de skal ikke ha noe som helst for at de «får det til» :(