Gullkorn fra Finn.no

...da tror jeg heller at jeg tar sjansen på å fortsatt bade med POen min. Jeg liker å leve farlig.

Sekundært ringe Sinn for å høre om jeg kan få meg en like vanntett UX til halve prisen.
Ikke glem merkostnaden ved å måtte reise til USA i disse Covid-19/karantene tider for så å måtte bytte batteri på en klokke som muligens funker etter bruksslitasjen å dømme. Merkelige greier og helt korny salgsopplegg
 
74D51C92-DEB9-4F92-966E-D15AE9757516.png
 

Kan vi dele ut prisen for årets optimist allerede på den andre dagen i året?
I tillegg kan selger smykke seg med en notering i Guinness rekordbok om den blir solgt. Historiens første Breitling som går for over retail.
 
Nytt av året er at vi også får med håndledd på kjøpet:mrgreen: 35.000 var jo veldig billig da.

Antar at det medfølgende håndleddet bidrar til å dra ned prisen.
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg

Kan vi dele ut prisen for årets optimist allerede på den andre dagen i året?
I tillegg kan selger smykke seg med en notering i Guinness rekordbok om den blir solgt. Historiens første Breitling som går for over retail.

Godt eksempel på invistor som ønsker å kapitalisere på bjerkekjøpt da han hevder at den er kjøpt og servet hos Bjerke i Sandvika. Snilt av ham å legge med bilde av kvittering på service fra Larsen da.. Kanskje han er inspirert av flippe-artikkelen til VG..??
 
  • Haha
Reaksjoner: GrimReaper
Liker egentlig ikke å være finn-politi, men nå må det vel snart være nok med finurlige, oppdiktede navn og dustete salgstriks.

Realitycheck: Denne klokken har ikke en Snowflake skive på noen som helst måte (er ikke en antydning lik en gang) og det er ikke en Grand Seiko. Dette er en "limitert" Seiko Presage som IKKE kommer til å stige i verdi. Gi meg styrke!

Skjermbilde 2021-01-02 kl. 21.12.15.png
 
Godt eksempel på invistor som ønsker å kapitalisere på bjerkekjøpt da han hevder at den er kjøpt og servet hos Bjerke i Sandvika. Snilt av ham å legge med bilde av kvittering på service fra Larsen da.. Kanskje han er inspirert av flippe-artikkelen til VG..??

Tror eieren av den der prøvde å bytte faenskapet mot speedmasteren jeg hadde liggende ute for halvannet års tid tilbake. Han ville tom ha tusen spenn sin vei. Jeg sa at han åpenbart måtte ha tatt bilde av feil klokke.
 
Tror eieren av den der prøvde å bytte faenskapet mot speedmasteren jeg hadde liggende ute for halvannet års tid tilbake. Han ville tom ha tusen spenn sin vei. Jeg sa at han åpenbart måtte ha tatt bilde av feil klokke.

Drittfolk som prøver å berike seg på bekostning av andre. Måtte de bli plaget med evig kaldt vann i dusjen og sterk statisk elektrisitet i kroppen
 
Tror eieren av den der prøvde å bytte faenskapet mot speedmasteren jeg hadde liggende ute for halvannet års tid tilbake. Han ville tom ha tusen spenn sin vei. Jeg sa at han åpenbart måtte ha tatt bilde av feil klokke.
Rett før jul ble jeg tilbudt en klokke fra dette merket med et solid mellomlegg i hans favør mot min. Jeg svarte han så hyggelig jeg klarte om at det byttet ikke var noe for meg og at jeg ikke hadde store planer om å blakke meg rett før julaften. Jeg ble satt godt på plass da jeg fikk beskjed om å ta kontakt med han igjen om jeg tok til fornuften. Fornuften lot jeg ligge i safen.
 
Mulig det var en annen fyr, og at klokka er klokkeverdens svar på svarteper. Men jeg reagerte på ordlyden, ikke noe "Hei, lurte på om denne kunne være interessant blablabla", det var "Hei, for bare 1000 spenn min vei kan DU bli eier av DENNE herligheten!"
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Qwestern
Liker egentlig ikke å være finn-politi, men nå må det vel snart være nok med finurlige, oppdiktede navn og dustete salgstriks.

Realitycheck: Denne klokken har ikke en Snowflake skive på noen som helst måte (er ikke en antydning lik en gang) og det er ikke en Grand Seiko. Dette er en "limitert" Seiko Presage som IKKE kommer til å stige i verdi. Gi meg styrke!

Vis vedlegg 228009
"Prisene går bare oppover på disse klokkene." :unsure:
_20210102_221130.JPG
 
"Prisene går bare oppover på disse klokkene." :unsure:

-Hm, jeg siklet på denne da den ble lansert, men syntes godt 20' var i overkant, men 16'...

Hm, hm. Mon tro om jeg ikke må ringe Jermstad over helgen for å høre om de har en igjen. (Eventuelt kontakte vår venn invistoren og vise til at jeg kan kjøpe en NY med alt for 16' - og høre om han kan være med på 10' eller så, bare for å høre hva slags svar jeg får tilbake...)
 
Aldri helt forstått markedsføringen til seiko. Etter min mening burde dette være en grand seiko, og alt "over" være Credor. Mer spiselig for entusiastene.
 
Aldri helt forstått markedsføringen til seiko. Etter min mening burde dette være en grand seiko, og alt "over" være Credor. Mer spiselig for entusiastene.
Den skjønte jeg ikke helt. Mener du at det kun skal være Grand Seiko / Credor og droppe selve Seiko brandet?

Har selv hatt massevis av Seikoer og noen Grand Seikoer og for meg er dette to vidt forskjellige verdener i kvalitet. Ønsker ikke å dra paralleller til andre merker/varer grunnet alle hårsåre som blir hardt krenket av nada, men de to kan virkelig ikke sammenlignes. Grand Seiko er helt der oppe i finish og design. Credor har jeg testet et par modeller av og syns de var langt under pari og hakket under Grand Seiko i kvalitetsfølelse. Designet på de jeg testet og sett er også bøttekjedelig.

Jeg syns Seiko gjør en god jobb i markedsføringen ved å distansere GS og Seiko såpass i pris og kvalitet som de gjør. At de derimot forsøker å nærme seg hverandre i pris som med 62mas/sla og noen limiterte modeller er helt greit nok det, bare det ikke blir for mange. Credor syns jeg de bare burde droppe og heller føre det inn under GS
 
Den skjønte jeg ikke helt. Mener du at det kun skal være Grand Seiko / Credor og droppe selve Seiko brandet?

Neinei, mente å beholde seiko-navnet for alt man nå finner i prisklassen under 10k. Grand seiko skulle erstattet de dyrere presage-modellene, og alt over der igjen skulle vært credor.

Grunnen til at toyota kaller highendbilene sine for Lexus, er at kundene vil ikke at tomillionersbilen skal assosieres med en corolla. Innslagspunktet for en "stor" investering er lavere i klokkemarkedet (slik det bør være), og jeg tror at GS ville slått bedre an i vesten om de kalte seg Credor.