Gullkorn fra Finn.no

Rimelig sikker på at dette er Moore :)

Tviler ikke, men initialene hans er TS.

Kanskje ikke helt unaturlig at han forsøker å opptre inkognito på Finn med den historikken han har; diverse presseoppslag rundt utfordringer med både ny og gammel arbeidsgiver, og ikke minst dommen han fikk :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Utsøkt service av Mogens de gangene jeg handlet av han. Selvfølgelig uvitende da om ting som er oppe i dagen i dag.
Husker de motsatte auksjonene han hadde på ks, der han satte en pris og den gikk ned 1k hver dag inntil den ble solgt.
 
Begge to er dømt ifm. kjøp/salg/import av klokker.
Begge dommene er "offentlig" tilgjengelig gjennom de riktige kanalene. Ikke så veldig spennende lesning.

Synd, er kunnskapsrike og hyggelige karer.

Betyr det at denne klokken nå er deklarert via dom (gitt at den var en del av saken)? Den er tydeligvis ikke inndratt.
Fiffig dokumentasjon når den skal forsikres:p
 
Betyr det at denne klokken nå er deklarert via dom (gitt at den var en del av saken)? Den er tydeligvis ikke inndratt.
Fiffig dokumentasjon når den skal forsikres:p

Ja, nå bør klokken være lovlig i Norge.
Det er sikkert fremmet et krav om mva i tillegg til straffeskatt/dom. Så lenge klokken ikke er inndratt er nok krav om mva blitt betalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Faktisk......

392D6B29-7EE0-4654-9CA2-A04C5B5A4775.jpeg
 
Han «forsvant» før min tid på TS, og jeg har bare hørt rykter. Liker ikke å viderebringe rykter, så hver og en får gjøre seg opp sin mening om storstilt salg av klokker med utenlandsk opphav...

Edit;
Det foreligger en rettskraftig dom fra lagmannsretten vedrørende Mogens, og til skrekk og advarsel kan det være verdt å merke seg at det er snakk om svært store beløp; "beregningsgrunnlaget for merverdiavgiften etter § 4-1 er altså vederlaget fra klokkesalget, som ved skjønn er fastsatt til i underkant av 9,2 millioner kroner .
Det jan være verdt å nevne at den aktuelle dommen ikke handlet om smugling, eller at det ikke var betalt mva på klokkene i utgangspunktet, og heller ikke var en straffesak. Han hadde gått til sak mot staten for å få et MVA-vedtak i skatteklagenemda/Skatt Sør ugyldig. Han tapte, og måtte betale i tråd med vedtaket. Usikker på hva summen var, men det ble neppe billig.
 
Det jan være verdt å nevne at den aktuelle dommen ikke handlet om smugling, eller at det ikke var betalt mva på klokkene i utgangspunktet, og heller ikke var en straffesak. Han hadde gått til sak mot staten for å få et MVA-vedtak i skatteklagenemda/Skatt Sør ugyldig. Han tapte, og måtte betale i tråd med vedtaket. Usikker på hva summen var, men det ble neppe billig.

Saken gjaldt "gyldigheten av Klagenemnda for merverdiavgifts vedtak om etterberegning av utgående mva på XXs klokkesalg i inntektsårene 2012 og 2013". Spørsmålet var om den såkalte "avansemetoden" skulle vært lagt til grunn ved etterberegningen. Dommen gjelder også bare en del av det opprinnelige skattevedtaket, de øvrige delene av vedtaket ble ikke påanket - og er også ukjent for meg.

Slik jeg oppfatter dommen måtte det minst betales mva. av ca. 9,2 MNOK. Det fremgår også at domstolene ikke har hatt opplysninger om klokkene har vært kjøpt i Norge eller utlandet, da det ikke foreligger noen oversikt over beholdning, kjøp og salg. Og ja, dette var ingen straffesak om smugling - jeg antar at fakturaen fra AS Norge var straff nok ;)
 
På grensa til svindel?

Galleribilde
(3/5)

Legg til favoritt
15 har lagt til som favoritt
Omega Military 1930
Til salgs
14 500 kr
Omega watch from 1930‘s. It’s original, renovated and fixed into a new case with glass on both sides. It was renovated this year, never used after that so it’s new. It’s beautiful and very impressive, the case diameter 48 mm, 22 mm thick (measured without the crown or strap attaching parts). Movement; original omega, 15 jewels, coated with gold, renovated and checked, Dial; original, with original paint on it in perfect condition, Hands; original, Case; new, stainless steel, Strap; new, leather ( both straps, from the pictures) , Hands and the dial fluorescence paint was redone as well, The box and the receipt are included. I recommend the personal pick up in the area of Fredrikstad, although I can send it.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG