Gullkorn fra Finn.no

Hva kan man si?
1597819676230.png
 
Redigert:
Skulle visst kjøpt Chaumet for et halvt år siden (første annonse fra klokkeriet lagt ut i januar, andre annonse fra Finn for 13 timer siden):
Snip1.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Johnsigans
Til minne venner i denne tråden:
Hva tenker dere om selgere som "vurderer solgt" og som skriver, trekkes til helgen etc.? Er dette bare dårlige forhandlingsteknikker?
 
Til minne venner i denne tråden:
Hva tenker dere om selgere som "vurderer solgt" og som skriver, trekkes til helgen etc.? Er dette bare dårlige forhandlingsteknikker?
Forsøk på å stresse kjøper og handle raskt?
Blir litt motsatt effekt for meg.

EDIT: «Trekkes til helgen» kan ha med at selger har reservert en annen klokke og da bare til helgen. Om den derfor ikke blir solgt før, trekkes den, da reservert klokke ikke kan finansieres.
 
  • Liker
Reaksjoner: Johnsigans
Til minne venner i denne tråden:
Hva tenker dere om selgere som "vurderer solgt" og som skriver, trekkes til helgen etc.? Er dette bare dårlige forhandlingsteknikker?

Jeg har skrevet det i teksten ved flere anledninger når klokken faktisk «vurderes solgt» gitt at man får en ok pris for den. Tanken min er da at de som står og skraper på døren med tilbud om 20-30% mindre enn annonsert pris (med betaling i cash ved kjapp handel...) forhåpentligvis styrer unna..

Om det hjelper... njæ... skambudene ramler dessverre inn likevel ;p
 
  • Liker
Reaksjoner: Johnsigans
Til minne venner i denne tråden:
Hva tenker dere om selgere som "vurderer solgt" og som skriver, trekkes til helgen etc.? Er dette bare dårlige forhandlingsteknikker?

Vurderes solgt er i mine øyne et lite gjennomtenkt opplegg som tilsynelatende skal stresse potensielle kjøpere til å raska på...og det er heller ikke vits å prute siden et salg bare "vurderes". Det glemmes at premissene for et salg er alltid kjøpers så lenge det ikke er selgers marked...og det er det sjelden. Jeg spaserer selv rett forbi SAMTLIGE annonser med dette skrevet, da jeg aner en kranglevoren jubb på andre siden av annonsen.

Eller så kan det jo være at en "vurderes solgt" person er profilen til en som er såpass usikker at han kun bruker binders på papirene sine da stiftemaskin er noe for forpliktende :rolleyes:
 
Jeg har skrevet det i teksten ved flere anledninger når klokken faktisk «vurderes solgt» gitt at man får en ok pris for den. Tanken min er da at de som står og skraper på døren med tilbud om 20-30% mindre enn annonsert pris (med betaling i cash ved kjapp handel...) forhåpentligvis styrer unna..

Om det hjelper... njæ... skambudene ramler dessverre inn likevel ;p
Jeg kan forstå den, men i mine øyne faller argumentet med "vurderes" bort når folk legger ut klokken flere ganger og gjerne til redusert pris.

Føler det ofte også er fantasipriser folk vil ha.

I mine øyne passer "vurderes solgt" kun hvis selger faktisk er veldig usikker på om han/hun vil gi slipp på objektet, arvegods f.eks.
Når folk skriver "vurderes solgt" tenker jeg at de bare prøver å trumfe igjennom forhandlingen på en lat måte.
 
Jeg kan forstå den, men i mine øyne faller argumentet med "vurderes" bort når folk legger ut klokken flere ganger og gjerne til redusert pris.

Føler det ofte også er fantasipriser folk vil ha.

I mine øyne passer "vurderes solgt" kun hvis selger faktisk er veldig usikker på om han/hun vil gi slipp på objektet, arvegods f.eks.
Når folk skriver "vurderes solgt" tenker jeg at de bare prøver å trumfe igjennom forhandlingen på en lat måte.

Helt enig i at dette nok brukes ukritisk og i hytt og gevær av mange selgere.. Legger du ut for ørtende gang fordi du ikke får solgt,
faller det på sin egen urimelighet å «vurdere salg».

Om folk forsøker seg på det som en del ellers potensielle kjøpere mener er en høy pris, så tenker jeg også at det er helt fair å ikke gidde ta kontakt med selger.. da har selger oppnådd det vedkommende (bevisst eller ubevisst) ønsket! Og man sparer begge parters tidsbruk..
 
Jeg har skrevet det i teksten ved flere anledninger når klokken faktisk «vurderes solgt» gitt at man får en ok pris for den. Tanken min er da at de som står og skraper på døren med tilbud om 20-30% mindre enn annonsert pris (med betaling i cash ved kjapp handel...) forhåpentligvis styrer unna..

Om det hjelper... njæ... skambudene ramler dessverre inn likevel ;p
Det verste jeg leser etter et skambud er lovnad om rask handel. Akkurat som jeg blir mer gira på å gå ned 25 prosent i pris fordi pengene kommer på konto i dag, eller Gud forby - i cash i dag?