Grand Seiko-tråden

Synes av og til det er litt vanskelig å skille Grand Seiko sine silver og champagne skiver på bilder. Hva foretrekker Grand Seiko folket?
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Lys og vinkler kan gi farvene gal nyanse. Normalt sett pleier champagne å være finere....
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
SLGA007 | COLLECTIONS | Grand Seiko (grand-seiko.com)

Grand-Seiko-Minamo-SLGA007-calibre-9RA2-Spring-Drive-5-day-2.jpg


Ble litt fysen på en ny GS igjen....
 
Var innom Urmaker Christensen i går å fikk se en GS som jeg virkelig fikk sansen for.
Slank og elegant kasse.
Vis vedlegg 266914Vis vedlegg 266915

Bra bilde av skiven du fikk. Den skiven er fantastisk. Spring Drive urverket har jeg et litt delt forhold til. Utrolig fint og innovativt. Flott med (virkelig) glidende sekundviser. For glidende?Eller er det galt at jeg ikke ser/merker sekundene?

Det må jeg bare finne ut av. Gs er jo flott!
 
Flott review JH ;)
Så meg blind på skiva og trykte :love: tvert.
Leste så din review, og ble enda mer frelst.
Så kom prisen på 109K og jeg begynte og feige noe ut.
Og der så jeg (for meg) min dealbreaker:rolleyes:.......Timeviseren er litt stutt, den slutter liksom så brått!
Skal jeg legge 109K på bordet, må alle bokser tikke av. Det gjør det dessverre ikke her.
Så nære da gitt:unsure:
Eller kanskje jeg kan venne meg til den? Tanker?
Årets klokke nå så....
 
Prøvde SLGH005 forrige uke. Flott armbåndsur og den frister, men så er det jo slik at det nye urverket i denne modellen har enkelte "oppstartsproblemer". Beat error og +9-10 sekunder, så jeg avventer denne modellen til tiden og urverket i den har modnet litt i produksjonen. Kilde til mine påstander er eiere på WUS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Prøvde SLGH005 forrige uke. Flott armbåndsur og den frister, men så er det jo slik at det nye urverket i denne modellen har enkelte "oppstartsproblemer". Beat error og +9-10 sekunder, så jeg avventer denne modellen til tiden og urverket i den har modnet litt i produksjonen. Kilde til mine påstander er eiere på WUS.

Har du link? Dette var nytt for meg.
Jeg liker slgh005 svært godt, men skjønner ikke hvorfor de har gått for 22mm mellom horna.