Grand Seiko-tråden

Oh yes!




Så hopper de rett over SBGF serien, topp 200m quartz sportsklokker. Finner disse overalt i Japan til 6-12k, kommer an på farge og tilstand.
1000024107.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og speedieThomas
Jeg besøkte GS sin nye boutique i New York i dag og de hadde noen morsomme JDM-modeller tilgjengelige. Veldig trivelig og nedpå klokkeprat i butikken der og jeg fikk klådd litt på SBGW237, SBGW257 og SBGW259.

SBGW257 var helt sinnsyk synes jeg, med kasse og deployant clasp i platinum så gjorde den inntrykk.

SBGW237 i 18k hvitt gull var også veldig lekker med en flott blå sekundviser, og ikke heeeelt uoppnåelig. Noe å sikte på en vakker dag, kanskje.

SBGW259 i hardened og blankpolert titan var også fascinerende. Dette kunne forveksles med stål. Helt til man plukket opp klokka som var lett som en fjær så klart.

Vedlagt er noen kritikkverdig dårlige bilder.

1000003586.jpg


1000003587.jpg


1000003589.jpg


1000003588.jpg
 
IMG_0030.jpeg

Målet for 2025 ble oppnådd tidlig. Selv etter å ha prøvd den mange ganger blir jeg fortsatt imponert over håndverk og proporsjoner. Den sitter godt på håndleddet og er mer anvendelig enn dens «dressklokke»-kategori skulle tilsi.

Med denne på plass føler jeg at boksen er ganske komplett.

Zen.
 
Redigert:
Vis vedlegg 366185
Målet for 2025 ble oppnådd tidlig. Selv etter å ha prøvd den mange ganger blir jeg fortsatt imponert over håndverk og proporsjoner. Den sitter godt på håndleddet og er mer anvendelig enn dens «dressklokke»-kategori skulle tilsi.

Med denne på plass føler jeg at boksen er ganske komplett.

Zen.

Gratulerer og velkommen i klubben!
 
  • Liker
Reaksjoner: Aeschylus
Vis vedlegg 366185
Målet for 2025 ble oppnådd tidlig. Selv etter å ha prøvd den mange ganger blir jeg fortsatt imponert over håndverk og proporsjoner. Den sitter godt på håndleddet og er mer anvendelig enn dens «dressklokke»-kategori skulle tilsi.

Med denne på plass føler jeg at boksen er ganske komplett.

Zen.
Gratulerer. Og deilig følelse å være tilfreds med boksen! "Det er nok. Ahh."
 
  • Liker
Reaksjoner: Aeschylus