Grand Seiko-tråden

Higen etter noe nytt førte nesten til at denne gikk i innbytte for et par dager siden. o_OHeldigvis fikk jeg sovet litt på det og kom på bedre tanker. Får heller spare ett år til…
E2A13F88-F594-49BF-AC59-2B1AEED9222A.jpeg

Benyttet SBGA407 under hele OWG2020...og nå også i 2022. So far so good. Venter på egen lenke til den. Spent på om den lenken kommer før mars er over. Uansett, de innkjøpte og ulike 19mm reimene gjør at man får den variasjonen man trenger når man bruker samme klokke såpass "lenge".

Skyflake@c-kopi.jpg

Redigert:
Angående GS og store, tjukke kasser: Det virker jo som om alle klokkeinteresserte ønsker en 40mm diver med 11-12 mm tykkelse og med det nye SD-verket lar det seg jo gjøre, men GS nekter, år etter år. Hvorfor? Er det sånn at vi er i utakt med markedet og at Seiko faktisk har gjort markedsundersøkelser som viser at de selger mer av mastodontene på 44-46mm eller er det bare vrangvilje? Det burde være helt åpenbart at med Rolex sine leveringsproblemer så er markedet vidåpent for en luksusdiver med omtrent samme specs som en Sub, men kan det hende at vi tar feil? Jeg er uansett drittlei av å vente og av å bli skuffet, gang etter gang.

SBGN021

Kom over en pent brukt til en fornuftig penge -og den har virkelig gitt «godfølelsen» de første dagene. Kassen bærer godt på armen, den keramiske bezelen er ikke så sårbar og den blå skiven er lekker i lyset.. Alt i alt et utrolig flott sportsur!

68B13BB4-A97E-4DA9-AC5B-81501CBCF5BE.jpeg

SBGW283G har plutselig havnet på shortlisten min, jeg har lenge drømt om en «skyflake» uten dato.

BBFA32B1-D10B-4F3F-9878-99706E0C2ED4.jpeg

Ser at den er 37,3 mm, og at «horn til horn« er 44,3 mm. Noen som har prøvd tilsvarende GS’er og kan si noe om størrelsen? Har lest meg til at tallene samsvarer omtrent med DJ36, som jeg synes blir vel puslete på mine håndledd….

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen og kire
SBGW283G har plutselig havnet på shortlisten min, jeg har lenge drømt om en «skyflake» uten dato.

Vis vedlegg 286938

Ser at den er 37,3 mm, og at «horn til horn« er 44,3 mm. Noen som har prøvd tilsvarende GS’er og kan si noe om størrelsen? Har lest meg til at tallene samsvarer omtrent med DJ36, som jeg synes blir vel puslete på mine håndledd….
Jeg er også veldig fristet av den. Har prøvd en lik modell og syntes den blir litt tjukk i forhold til diameteren, men den må prøves.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere