Grand Seiko-tråden


Lekker klokke! Det er klassisk og kult med grønn skive.

Selv har jeg denne i bestilling hos lokal AD, kommer vel i slutten av måneden. Ser frem til ankomst!
GS31-wrist_2048x2048.jpg
 
Må si at jeg blir mer og mer glad i denne klokken. Veldig fornøyd med size og bærekomfort. Skulle selvsagt ønske at clasp hadde justeringsmuligheter, men har truffet veldig bra på lenkejusteringen så det har trolig ikke så mye å si. Lenken er veldig komfortabel; kanskje noe av det mest komfortable jeg har hatt. Overgangen mellom lugs og lenke kunne vært litt tightere. Er end-links generelt noe som kunne vært bedre på GS lenkene?

Har ikke vært spesielt opptatt av å måle tids-avvik på klokker. Etter at jeg kjøpte denne har jeg derimot begynt å sjekke status med jevne mellomrom, men da bare for å la meg fascinere av at det så og si ikke er noe avvik. +- 5 sekunder i året er ganske utrolig, og så langt virker det å stemme.

Noen sier de får utslett av quartz klokker, men jeg oppfordrer alle til å ha en GS quartz i samlingen. PS: GS sin champagne dial er også helt fantastisk :love:
0D5F9B3A-564B-476A-9F74-A9C251F085F1.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: dontomaso
Det er jo vanlig å bli oppildnet av lekkasjer og så blir man jo som oftest skuffet til slutt, men hvis diveren til høyre er rundt 40mm kan det godt være Submariner-dreperen man har ventet på i årevis. Jeg er skikkelig, skikkelig spent.
Vis vedlegg 281842
Kilde: https://www.watchuseek.com/threads/...d-seiko-watches.4634995/page-44#post-54729921
Måtte bare den diveren være 40mm, med moderat tykkelse!

Med 5 dagers gangreserve, så er det vel i tilfelle det nye, tynnere verket?

Bildet på WUS er forøvrig slettet på forespørsel fra GS..
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Todda og dontomaso