Grand Seiko-tråden

Har funnet din neste klokke @Phenix :)
Vis vedlegg 279484
Er jo på søken etter en mer ‘meningsfull’ sti for og samle inntrykk med varig avtrykk.
Om det blir denne himmelretningen @Callahan , er jeg dog mer usikker på.
Men takk for omtanken. Skaff meg ‘ Anna’ igjen så vanker det en fet bonus til deg for tipset. God helg min venn ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Kohe321
Av og til er 9F quartz OK. Her representert med SBGN005 på 19mm alligatorreim fra Urfolk.no.

9f-1-jpg.1977389
 
Er jo på søken etter en mer ‘meningsfull’ sti for og samle inntrykk med varig avtrykk.
Om det blir denne himmelretningen @Callahan , er jeg dog mer usikker på.
Men takk for omtanken. Skaff meg ‘ Anna’ igjen så vanker det en fet bonus til deg for tipset. God helg min venn ;)
God helg tilbake :)
 
Jeg har vært veldig "forelsket" i SLGH005, og har med spenning ventet på de nye modellen med Spring Drive. Var innom Urmaker Larsen etter jobb i går for å ta en kikk på SLGA009 - og sammenligne de to. Synes jo at 009 har litt detaljforbedringer her og der - men etter min mening er skiven kjedeligere enn på den gamle modellen. Så taler jo prisen i nykommerens favør.

MEN - ved siden av disse klokkene i utstillingen, så stod det en skikkelig "lekkerbisken" etter min mening :) Har jo sett utallige reviews av denne på nett - og trodde den nå var sluttsolgt. Etter å ha testet den på håndleddet et par ganger og gjennomført et mislykket forsøk på prisforhandlinger - så endte den med å bli med hjem.. Altså: et godt gammeldags impulskjøp..

Vis vedlegg 279464
Var innom idag i samme ærend.
20220205_131545.jpg

Likte 'den nye' best.

Hadde den vore 20-18, og ikkje 22-20 hadde eg tatt den med. Enormt pene ur. Gratulasjonar med den blå!
 
Madammen kjøpte denne 1. februar - SBGA413. :) Artig sak.

Når jeg ser disse bildene er det nesten så jeg får lyst til å sende GS'en min japan for en full zaratsu polering - lenken min er nå blitt så slitt at man kun ser forskjell på de matte og blankpolerte delene helt oppe med end-linksene, og resten av klokken er ikke mye bedre.
lurer på hva det koster nå til dags?
 
GS klokkers evne til å fange lys er velkjent. Følelsen av en GS klokke <11mm tykk skal heller ikke undervurderes (selv om det er quartz). Trodde ikke feilmarginen på +- 5 sek skulle sette følelsene veldig i spill, men det er faktisk vanvittig kult(y):)
98D16210-E481-4608-9271-0F44870FB111.jpeg
 
GS klokkers evne til å fange lys er velkjent. Følelsen av en GS klokke <11mm tykk skal heller ikke undervurderes (selv om det er quartz). Trodde ikke feilmarginen på +- 5 sek skulle sette følelsene veldig i spill, men det er faktisk vanvittig kult(y):)Vis vedlegg 280651
Utrolig lekker klokke! Er det en mer "blå blåfarge" på denne enn standardutgavene, så fargen kommer tydeligere frem?
 
Riktig @bragemann. Stjernen er kanskje litt omdiskutert, men jeg liker den veldig godt. Synes den utgjør en fin detalj som gjør at klokken skiller seg litt ut.

[…] gold 5-pointed star at 6 o clock is there to symbolise the calibre’s extraordinary accuracy rate of + 5 to – 5 seconds a year.
https://www.horologii.com/watch-new...h-anniversary-sbgp007-limited-edition-review/

Grand Seiko’s recent explanation of the logic behind its 60th birthday extravaganza. A person’s 60th birthday is significant in Japan’s culture. At that age, a human has lived through all phases of the Zodiac. As such, it is time to begin again. […]The motif between 6 o’clock and center is, to me, a perfect metaphor for this watch […]. https://www.fratellowatches.com/the...-a-stunning-tribute-to-the-brand-itself/#gref
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Utrolig lekker klokke! Er det en mer "blå blåfarge" på denne enn standardutgavene, så fargen kommer tydeligere frem?
Litt usikker. Skiven er egentlig mørkere enn jeg trodde den skulle være i mange situasjoner (basert på bilder jeg så på nett), men i sollys eller kraftig lys skifter skiven veldig karakter. Da er skiven mer som bildene på nett og kanskje mer blå enn standard. Da kommer også dekoreringen «2020» litt mer til syne. Som regel legger jeg ikke merke til denne detaljen.
 
Redigert: