Grand Seiko-tråden

Madammen kjøpte denne 1. februar - SBGA413. :) Artig sak.

Når jeg ser disse bildene er det nesten så jeg får lyst til å sende GS'en min japan for en full zaratsu polering - lenken min er nå blitt så slitt at man kun ser forskjell på de matte og blankpolerte delene helt oppe med end-linksene, og resten av klokken er ikke mye bedre.
lurer på hva det koster nå til dags?

GS klokkers evne til å fange lys er velkjent. Følelsen av en GS klokke <11mm tykk skal heller ikke undervurderes (selv om det er quartz). Trodde ikke feilmarginen på +- 5 sek skulle sette følelsene veldig i spill, men det er faktisk vanvittig kult(y):)
98D16210-E481-4608-9271-0F44870FB111.jpeg

GS klokkers evne til å fange lys er velkjent. Følelsen av en GS klokke <11mm tykk skal heller ikke undervurderes (selv om det er quartz). Trodde ikke feilmarginen på +- 5 sek skulle sette følelsene veldig i spill, men det er faktisk vanvittig kult(y):)Vis vedlegg 280651
Utrolig lekker klokke! Er det en mer "blå blåfarge" på denne enn standardutgavene, så fargen kommer tydeligere frem?

Riktig @bragemann. Stjernen er kanskje litt omdiskutert, men jeg liker den veldig godt. Synes den utgjør en fin detalj som gjør at klokken skiller seg litt ut.

[…] gold 5-pointed star at 6 o clock is there to symbolise the calibre’s extraordinary accuracy rate of + 5 to – 5 seconds a year.
https://www.horologii.com/watch-new...h-anniversary-sbgp007-limited-edition-review/

Grand Seiko’s recent explanation of the logic behind its 60th birthday extravaganza. A person’s 60th birthday is significant in Japan’s culture. At that age, a human has lived through all phases of the Zodiac. As such, it is time to begin again. […]The motif between 6 o’clock and center is, to me, a perfect metaphor for this watch […]. https://www.fratellowatches.com/the...-a-stunning-tribute-to-the-brand-itself/#gref

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Utrolig lekker klokke! Er det en mer "blå blåfarge" på denne enn standardutgavene, så fargen kommer tydeligere frem?
Litt usikker. Skiven er egentlig mørkere enn jeg trodde den skulle være i mange situasjoner (basert på bilder jeg så på nett), men i sollys eller kraftig lys skifter skiven veldig karakter. Da er skiven mer som bildene på nett og kanskje mer blå enn standard. Da kommer også dekoreringen «2020» litt mer til syne. Som regel legger jeg ikke merke til denne detaljen.

Redigert:
Må si at jeg blir mer og mer glad i denne klokken. Veldig fornøyd med size og bærekomfort. Skulle selvsagt ønske at clasp hadde justeringsmuligheter, men har truffet veldig bra på lenkejusteringen så det har trolig ikke så mye å si. Lenken er veldig komfortabel; kanskje noe av det mest komfortable jeg har hatt. Overgangen mellom lugs og lenke kunne vært litt tightere. Er end-links generelt noe som kunne vært bedre på GS lenkene?

Har ikke vært spesielt opptatt av å måle tids-avvik på klokker. Etter at jeg kjøpte denne har jeg derimot begynt å sjekke status med jevne mellomrom, men da bare for å la meg fascinere av at det så og si ikke er noe avvik. +- 5 sekunder i året er ganske utrolig, og så langt virker det å stemme.

Noen sier de får utslett av quartz klokker, men jeg oppfordrer alle til å ha en GS quartz i samlingen. PS: GS sin champagne dial er også helt fantastisk :love:
0D5F9B3A-564B-476A-9F74-A9C251F085F1.jpeg