Grand Seiko-tråden

Jeg har vært veldig "forelsket" SLGH005, og har med spenning ventet på de nye modellen med Spring Drive. Var innom Urmaker Larsen etter jobb i går for å ta en kikk på SLGA009 - og sammenligne de to. Synes jo at 009 har litt detaljforbedringer her og der - men etter min mening er skiven kjedeligere enn på den gamle modellen. Så taler jo prisen nykommerens favør.

MEN - ved siden av disse klokkene i utstillingen, så stod det en skikkelig "lekkerbisken" etter min mening :) Har jo sett utallige reviews av denne på nett - og trodde den nå var sluttsolgt. Etter å ha testet den på håndleddet et par ganger og gjennomført et mislykket forsøk på prisforhandlinger - så endte den med å bli med hjem.. Altså: et godt gammeldags impulskjøp..

Vis vedlegg 279464

Fantastisk! Grattis!

Førsteinntrykk? :)

Takk for det!

Måtte se to ganger inn i monteret for å dobbeltsjekke at det virkelig var denne klokken som stod i utstillingen.

Førsteinntrykket har vært meget bra fra første stund. Klokken har jo en helt rå skive, som kombinert med de polerte timemarkørene gir en nær "magisk brukeropplevelse". Kasseform og høyde passer meg perfekt, og de har truffet bra på kombinasjonen av børstede/polerte overflater. Det er også interessant å ta en kikk inn gjennom baklokket. Alt i alt en skikkelig lekker klokke - med god kvalitetsfølelse.

Det hadde kanskje ikke skadet om lenken var 20/18 kontra 22/20 - men det tror jeg blir en vanesak. Kommer uansett kun til å bruke den på lenke, så utvalg av remmer osv. bryr jeg meg ikke så mye om.

Hadde en veldig fin kjøpsopplevelse hos Urmaker Larsen, med hyggelige og interesserte medarbeidere. Som "dagens garantert enkleste kunde" ble jeg også belønnet med et par skikkelig flotte japanske kokkekniver fra Kasumi, med GS-logoer.

Redigert:
Har funnet din neste klokke @Phenix :)
3CA3D4FA-EBE1-471B-B066-C0A73E623A92.jpeg

SBGA413 ble offisielt sluppet for salg til sluttbruker 1. februar. Klokken 10 var madammen i butikken for å hente sin. Jeg fikk låne den noen minutter for å se "hva hele greia er med denne her".

Kjapp WS fra butikk:

1130bfc8-5622-4b95-bf2e-ec5db0b3cf18-jpeg.1979587

Og når jeg fikk låne den litt:

413-6.jpg

rot.png

Skal jeg være helt ærlig, så er "den rosa" fin den, men 62GS-urkassen med blå urskive er mer to own liking:

_1230140-2.jpg

Har funnet din neste klokke @Phenix :)
Vis vedlegg 279484
Er jo på søken etter en mer ‘meningsfull’ sti for og samle inntrykk med varig avtrykk.
Om det blir denne himmelretningen @Callahan , er jeg dog mer usikker på.
Men takk for omtanken. Skaff meg ‘ Anna’ igjen så vanker det en fet bonus til deg for tipset. God helg min venn ;)

• Liker
Reaksjoner: Callahan og Kohe321
Er jo på søken etter en mer ‘meningsfull’ sti for og samle inntrykk med varig avtrykk.
Om det blir denne himmelretningen @Callahan , er jeg dog mer usikker på.
Men takk for omtanken. Skaff meg ‘ Anna’ igjen så vanker det en fet bonus til deg for tipset. God helg min venn ;)
God helg tilbake :)

Jeg har vært veldig "forelsket" i SLGH005, og har med spenning ventet på de nye modellen med Spring Drive. Var innom Urmaker Larsen etter jobb i går for å ta en kikk på SLGA009 - og sammenligne de to. Synes jo at 009 har litt detaljforbedringer her og der - men etter min mening er skiven kjedeligere enn på den gamle modellen. Så taler jo prisen i nykommerens favør.

MEN - ved siden av disse klokkene i utstillingen, så stod det en skikkelig "lekkerbisken" etter min mening :) Har jo sett utallige reviews av denne på nett - og trodde den nå var sluttsolgt. Etter å ha testet den på håndleddet et par ganger og gjennomført et mislykket forsøk på prisforhandlinger - så endte den med å bli med hjem.. Altså: et godt gammeldags impulskjøp..

Vis vedlegg 279464
Var innom idag i samme ærend.
20220205_131545.jpg

Likte 'den nye' best.

Hadde den vore 20-18, og ikkje 22-20 hadde eg tatt den med. Enormt pene ur. Gratulasjonar med den blå!