Grand Seiko-tråden

Finnes det noen god lesning angående GS sin omstrukturering? Jeg hadde likt å visst hva logikken til GS Europa er, samt resultatet (evt. konsekvensene) så langt. Fant et intervju med sjefen, men det var ganske intetsigende.

Jeg eier ikke dress engang, men... seriøst? La ham få en skredder da, mann!
ly3LHnh.png

Det er ikke en dress, det er en pompel og pilt-vaktmesterfrakk tror jeg!

Men ja, jeg lurer på det samme.
 
Det er ikke en dress, det er en pompel og pilt-vaktmesterfrakk tror jeg!
Haha, skulle til å kommentere det samme da jeg så din kommentar, det der kan da ikke være et stoff ment til bruk i dressjakker.

Antar ellers at logikken er morar exclusive=moar money, slik Omega hadde som strategi nylig da de reduserte entallet forhandlere drastisk.
 
"The fabric is like an Ajungilak under the moon light as seen from the western side of the Fuji mountain a very dry morning. Every wrinkle is a homage to the GS first Snowflake dial".

Skjermbilde 2023-07-28 kl. 17.17.05.png
 
Redigert:
Haha, skulle til å kommentere det samme da jeg så din kommentar, det der kan da ikke være et stoff ment til bruk i dressjakker.

Antar ellers at logikken er morar exclusive=moar money, slik Omega hadde som strategi nylig da de reduserte entallet forhandlere drastisk.
Her er det mulig du er inne på noe...!

4HmJimg.png
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Finnes det noen god lesning angående GS sin omstrukturering? Jeg hadde likt å visst hva logikken til GS Europa er, samt resultatet (evt. konsekvensene) så langt. Fant et intervju med sjefen, men det var ganske intetsigende.
Dette intervjuet?

Han sier litt:

.....Da kamen die Japaner mit dieser ziemlich speziellen Aufgabe: fünf Jahre, um Europa zu testen und aufzubauen.

--

Und wie haben Sie das Geschäft aufgezogen?

Ein Land ums andere, inzwischen sind wir in 15 Ländern. Den Umsatz in Europa haben wir vervierhundertfacht. Klingt nach viel, war aber nicht allzu schwierig, ich hatte ja auf tiefem Niveau angefangen. Worauf ich echt stolz bin: Wir bauten in drei Jahren einen Vertrieb auf mit aktuell 103 sehr guten Verkaufsstellen. Da hat Covid uns fraglos geholfen.

Inwiefern?

Die Stimmung war wegen Covid schlecht und die Leute alle etwas verkniffen. Und einige unserer Mitbewerber bauten in der Zeit ihr eigenes Retailnetz auf, mit Monobrand-Boutiquen. Beides war gut für uns. Ich reiste herum, konnte sagen, schaut mal her, ich habe etwas Neues für euch, etwas Geniales – und viele auch von den Produkten überzeugen. So schafften wir es innerhalb von einem Jahr, eine recht solide Struktur in Bezug auf den Verkauf aufzubauen.

Und jetzt, wie geht es weiter, was ist Ihr Ehrgeiz?

Ich sage immer, ich arbeite für die nächste Generation. Wenn meine Kinder ins Alter kommen, dass sie sich eine schöne Uhr kaufen wollen, soll Grand Seiko eine der fünf potenziellen Marken sein, die sie in ihre Selektion einbeziehen. Allgemeiner ausgedrückt: Ausserhalb der Kosmetikbranche gibt es keine globale japanische Luxusmarke. Das werde ich mit Grand Seiko ändern.

--

Welches sind Ihre wichtigsten Tasks?

Zwei Dinge: die Sichtbarkeit und die Bekanntheit erhöhen.
 
Dette intervjuet?

Han sier litt:

.....Da kamen die Japaner mit dieser ziemlich speziellen Aufgabe: fünf Jahre, um Europa zu testen und aufzubauen.

--

Und wie haben Sie das Geschäft aufgezogen?

Ein Land ums andere, inzwischen sind wir in 15 Ländern. Den Umsatz in Europa haben wir vervierhundertfacht. Klingt nach viel, war aber nicht allzu schwierig, ich hatte ja auf tiefem Niveau angefangen. Worauf ich echt stolz bin: Wir bauten in drei Jahren einen Vertrieb auf mit aktuell 103 sehr guten Verkaufsstellen. Da hat Covid uns fraglos geholfen.

Inwiefern?

Die Stimmung war wegen Covid schlecht und die Leute alle etwas verkniffen. Und einige unserer Mitbewerber bauten in der Zeit ihr eigenes Retailnetz auf, mit Monobrand-Boutiquen. Beides war gut für uns. Ich reiste herum, konnte sagen, schaut mal her, ich habe etwas Neues für euch, etwas Geniales – und viele auch von den Produkten überzeugen. So schafften wir es innerhalb von einem Jahr, eine recht solide Struktur in Bezug auf den Verkauf aufzubauen.

Und jetzt, wie geht es weiter, was ist Ihr Ehrgeiz?

Ich sage immer, ich arbeite für die nächste Generation. Wenn meine Kinder ins Alter kommen, dass sie sich eine schöne Uhr kaufen wollen, soll Grand Seiko eine der fünf potenziellen Marken sein, die sie in ihre Selektion einbeziehen. Allgemeiner ausgedrückt: Ausserhalb der Kosmetikbranche gibt es keine globale japanische Luxusmarke. Das werde ich mit Grand Seiko ändern.

--

Welches sind Ihre wichtigsten Tasks?

Zwei Dinge: die Sichtbarkeit und die Bekanntheit erhöhen.
...That's when the Japanese came with this rather special task: five years to test and build Europe.

--And how did you set up the business?
One country after another, now we are in 15 countries. We increased sales in Europe four hundredfold. Sounds like a lot, but it wasn't too difficult, as I started at a low level. What I'm really proud of: In three years, we built a sales network with currently 103 very good outlets. Covid undoubtedly helped us during that time.

In what way?
The mood was bad because of Covid, and people were all a bit constrained. Some of our competitors also built their own retail network during that time, with monobrand boutiques. Both were beneficial for us. I traveled around, could say, "Look here, I have something new for you, something ingenious" – and managed to convince many about the products. So, within a year, we succeeded in establishing a quite solid sales structure.

And now, what's next, what is your ambition?
I always say I work for the next generation. When my children reach an age where they want to buy a nice watch, I want Grand Seiko to be one of the five potential brands they consider. More generally, there is no global Japanese luxury brand outside of the cosmetics industry. I will change that with Grand Seiko.

--What are your most important tasks?
Two things: increase visibility and awareness.
 
Ingen som har testet noen uoriginale lenker på GS? Hadde likt å prøvd noe annet, bare for moro skyld. Har ikke funnet noen kjekke vanntette remmer som jeg har falt for, og selv om den originale lenken er pen, ryddig, og komfortabel, er det kjekt å kunne variere litt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Var innom Gjertsen i Bergen i dag, ble meget godt tatt imot og fikk god tid til en hyggelig prat og masse kikking på sortimentet deres.

Det skal GS ha, finishen de tilbyr selv på innstegsmodellene er meget imponerende - og det felles formspråket blir veldig åpenbart når man får se flere modeller sammen - tydelig at de har samme opphav!

Veldig hyggelig besøk, er redd det kan bli vanskelig å motstå Grand Seiko-kløen fremover..
 

Vis vedlegg 344343

Ser ut som dette fortsatt er på gang. Et par nye bilder via Steel Reef.


9_1_654c43e4-7c84-4420-85c9-46b3f04dd330_540x.png


8_694afc96-90f8-4de2-838c-dc75159925f9_540x.png


7_15b277b7-1f5f-4bec-8ea7-7285e2b26cbf_540x.png