Grand Seiko-tråden

Noen som vet om urmaker som er flink på vintage high beat i Oslo? Har noe forferdelig rotor"wobble" (hva enn det er på norsk).
1642755658799.png
 
Noen som vet om urmaker som er flink på vintage high beat i Oslo? Har noe forferdelig rotor"wobble" (hva enn det er på norsk).
Vis vedlegg 277601
Spiller det noen rolle om det er high-beat eller ei, så lenge problemet ligger på opptrekkssiden? Du kan jo velge om du vil gå til en Seiko-spesialist, eller en av de flere dyktige uavhengige.

Det viktigste er å få den flotte klokka på «rett kjøl» igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Nå begynner vi å snakke:love:
Fin size (40 x 47.2mm). 11.7 mm tykkelse er jo kanon i GS-sammenheng.
Edit: hm hm $15.695 :( Kanskje litt voldsomt?
Edit: Heldigvis Australske dollar. Likevel litt dyrt.
366A73BC-5B95-4C5F-8C00-E2E4350290C2.jpeg
 
Redigert:
Er heller ikke veldig begeistret for flesteparten av lenkene til GS: detaljeringer senterlink og clasp.

Har en GS med lenke der alt er børstet m/ unntak av sidekantene (polerte). Den liker jeg veldig godt utseendemessig, og har heller ikke noe å utsette på komforten. Clasp kunne selvsagt vært litt mer forseggjort.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Jeg digger utseende den tradisjonelle lenken til GS med polerte detaljer, og komforten er ekstremt god, så skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk elsker å klage så mye på den.
Claspen er helt perfekt - ekstremt liten og komfortabel - ikke noe diger slugger som tar opp unødvendig plass.

(synes naturligvis også at speedmaster var penere med den gamle lenken i samme stil)
 
Jeg digger utseende den tradisjonelle lenken til GS med polerte detaljer, og komforten er ekstremt god, så skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk elsker å klage så mye på den.
Claspen er helt perfekt - ekstremt liten og komfortabel - ikke noe diger slugger som tar opp unødvendig plass.

(synes naturligvis også at speedmaster var penere med den gamle lenken i samme stil)
Jeg var nok ikke veldig spesifikk om lenka. Liker designet godt, men mangler dessverre mikrojustering. Tenker noe ala IWC eller GO hadde hvert perfekt.
 

Mange flotte bilder her. Hadde nok blitt SLGA009 for min del. Dog litt rart at de har gått for 22mm mellom horna, men ser at det kan bli en flottere overgang mellom kasse og lenke.

Screenshot_20220201-223334_Chrome.jpg
 

Mange flotte bilder her. Hadde nok blitt SLGA009 for min del. Dog litt rart at de har gått for 22mm mellom horna, men ser at det kan bli en flottere overgang mellom kasse og lenke.

Jeg har vært veldig "forelsket" i SLGH005, og har med spenning ventet på de nye modellen med Spring Drive. Var innom Urmaker Larsen etter jobb i går for å ta en kikk på SLGA009 - og sammenligne de to. Synes jo at 009 har litt detaljforbedringer her og der - men etter min mening er skiven kjedeligere enn på den gamle modellen. Så taler jo prisen i nykommerens favør.

MEN - ved siden av disse klokkene i utstillingen, så stod det en skikkelig "lekkerbisken" etter min mening :) Har jo sett utallige reviews av denne på nett - og trodde den nå var sluttsolgt. Etter å ha testet den på håndleddet et par ganger og gjennomført et mislykket forsøk på prisforhandlinger - så endte den med å bli med hjem.. Altså: et godt gammeldags impulskjøp..

Lake Suwa.jpg
 
Redigert:
Jeg har vært veldig "forelsket" SLGH005, og har med spenning ventet på de nye modellen med Spring Drive. Var innom Urmaker Larsen etter jobb i går for å ta en kikk på SLGA009 - og sammenligne de to. Synes jo at 009 har litt detaljforbedringer her og der - men etter min mening er skiven kjedeligere enn på den gamle modellen. Så taler jo prisen nykommerens favør.

MEN - ved siden av disse klokkene i utstillingen, så stod det en skikkelig "lekkerbisken" etter min mening :) Har jo sett utallige reviews av denne på nett - og trodde den nå var sluttsolgt. Etter å ha testet den på håndleddet et par ganger og gjennomført et mislykket forsøk på prisforhandlinger - så endte den med å bli med hjem.. Altså: et godt gammeldags impulskjøp..

Vis vedlegg 279464

Fantastisk! Grattis!

Førsteinntrykk? :)
 
Takk for det!

Måtte se to ganger inn i monteret for å dobbeltsjekke at det virkelig var denne klokken som stod i utstillingen.

Førsteinntrykket har vært meget bra fra første stund. Klokken har jo en helt rå skive, som kombinert med de polerte timemarkørene gir en nær "magisk brukeropplevelse". Kasseform og høyde passer meg perfekt, og de har truffet bra på kombinasjonen av børstede/polerte overflater. Det er også interessant å ta en kikk inn gjennom baklokket. Alt i alt en skikkelig lekker klokke - med god kvalitetsfølelse.

Det hadde kanskje ikke skadet om lenken var 20/18 kontra 22/20 - men det tror jeg blir en vanesak. Kommer uansett kun til å bruke den på lenke, så utvalg av remmer osv. bryr jeg meg ikke så mye om.

Hadde en veldig fin kjøpsopplevelse hos Urmaker Larsen, med hyggelige og interesserte medarbeidere. Som "dagens garantert enkleste kunde" ble jeg også belønnet med et par skikkelig flotte japanske kokkekniver fra Kasumi, med GS-logoer.
 
Redigert:
SBGA413 ble offisielt sluppet for salg til sluttbruker 1. februar. Klokken 10 var madammen i butikken for å hente sin. Jeg fikk låne den noen minutter for å se "hva hele greia er med denne her".

Kjapp WS fra butikk:


1130bfc8-5622-4b95-bf2e-ec5db0b3cf18-jpeg.1979587



Og når jeg fikk låne den litt:

413-6.jpg


rot.png



Skal jeg være helt ærlig, så er "den rosa" fin den, men 62GS-urkassen med blå urskive er mer to own liking:

_1230140-2.jpg