Er det noen på Tidssonen som har en SBGA031?
Er jeg forstyrret som vurderer å bytte ut min Sub 116610LN i denne GSen (jfr de første innleggene i denne tråden)?
![]()
Todda
Kjør på, ny sub finner du alltids om du skulle angre
Er det noen på Tidssonen som har en SBGA031?
Er jeg forstyrret som vurderer å bytte ut min Sub 116610LN i denne GSen (jfr de første innleggene i denne tråden)?
![]()
Todda
He-he - takk for enabling!
Det kjipe med å eventuelt angre er at min to år gamle sub for tiden stiger i verdi, mens SBGA031 koster 62000 ny hos urmaker (var og prøvde den i dag). Jeg er redd for jeg går på en smell da markedet for GSen nok er relativt smalt hvis jeg bestemmer meg for at det ikke var det rette. Dilemma.
Todda
Vi har alle usunne fordommer mot Seiko i denne prisklassen. Vis meg et TS medlem som heller hadde valgt denne fremfor en Submariner og du har en løgner.
Jeg har også tenkt på GS en del ganger, det må jo være den ultimate under-radaren klokken. Min bekymring er service, lest flere steder at det må gjøres i Japan, rimelig uproblematisk hvis norsk AD (som det ser ut til at vi har fått nå?) tar forsendelsen, men jeg ser for meg masse mva mas hvis jeg selv skal sende. Mulig helt unegrunnet. Uansett, min fav er SBGA011, i utgangspunktet ikke fan av hvit skive, men den der er utrolig. Leste et sted at de forsøkte å gjenskape de snøkledde fjellene i området der klokken er laget. Mulig det er BS, men likevel, jeg synes den ser ganske så kjølig utNoen som vet hva den koster på armen fra norsk forhandler?
| Grand Seiko SBGA011 | Grand Seiko SBGH005 |
| Titan | Stål |
| Lys skive (tekstur) | Sort skive (sunburst) |
| Springdrive | Automatisk hi beat |
| 41mm | 40mm |
| 95 gram | 142 gram |