Grand Seiko-tråden

Jeg har ingenting i mot Seiko, men jeg kom over dette hos " The Watch Snob" :

Question from a Watch Knob
You rarely mention Seiko, yet it makes its own movements, and the Grand Seiko line is right up there with the top Swiss watches and it has pioneered many innovations. Why doesn't it get love from the Snob?


Because it popularised not only the quartz watch but also the concept of the disposable cheap watch. No Grand Seiko, no matter how well made it is, can erase those sins.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Ali
Jeg har ingenting i mot Seiko, men jeg kom over dette hos " The Watch Snob" :

Question from a Watch Knob
You rarely mention Seiko, yet it makes its own movements, and the Grand Seiko line is right up there with the top Swiss watches and it has pioneered many innovations. Why doesn't it get love from the Snob?


Because it popularised not only the quartz watch but also the concept of the disposable cheap watch. No Grand Seiko, no matter how well made it is, can erase those sins.

Haha, det er vel ikke meningen å ta Watch Snob for seriøst.
Når Seiko kom med sin quartz 25 des. 1969, så manglet det ikke på elektriske/elektroniske løsninger hos andre produsenter. Quartz var alt en kjent teknologi, men ingen andre var i nærheten av å få den så liten at den fikk plass i et armbåndsur. Hadde ikke Seiko vært først, så hadde det blitt noen andre noen år seinere.
Konseptet med ei bruk og kast klokke i plast som ikke kunne åpnes for reperasjoner ble utviklet av forsvaret i USA og var mye brukt under bl.a Vietnam krigen. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Haha, det er vel ikke meningen å ta Watch Snob for seriøst.
Når Seiko kom med sin quartz 25 des. 1969, så manglet det ikke på elektriske/elektroniske løsninger hos andre produsenter. Quartz var alt en kjent teknologi, men ingen andre var i nærheten av å få den så liten at den fikk plass i et armbåndsur. Hadde ikke Seiko vært først, så hadde det blitt noen andre noen år seinere.
Konseptet med ei bruk og kast klokke i plast som ikke kunne åpnes for reperasjoner ble utviklet av forsvaret i USA og var mye brukt under bl.a Vietnam krigen. :)

Nei, den fyren tar jeg ikke seriøst, men han er unektelig ganske morsom. Han skriver forøvrig mye bra om Grand Seiko i andre innlegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Jon Ali
Seiko%20%2832%29.jpg

GS med keramisk bezel, kom i år.

03.png

Prospex Marinemaster LE hi-beat dykker, lansert i år.

Da er det vel lov å håpe at det kommer en GS hi-beat dykker med keramisk bezel til Basel 2016.
 
Hvordan er lenkene til GS?
Flere hakk opp ifht Prospex lenkene?

Eller er det samme?

Mvh
Oddemannn
Kjøpte svaret dyrt selv.
Lenka er flere hakk opp!
Uret er suverent på alle måter!
Ser noen før i tråden mener ingen velger GS forran Rolex. Her er beviset på det motsatte. Håper det blir flere GS eigarar på sonen etterkvart... Det er noen, men håper enda flere får opp øynene for hvor fantastiske ur dette er!

 
Et par måneder siden jeg var innom Jermstad i forbindelse med en service av en annen klokke. Siklet fælt da jeg beskuet GS monteret ved kassen. Men la faktisk ikke merke til denne. Utrolig fet var den nå uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Herlige bilder!
Har fått mer og mer sans for Seiko i det siste, og "asiatiske" ur generelt. Gleder meg til å få en GS selv rundt mai-måned.

Har allerede "booket" tid hos forhandler, som skulle skaffe til veie det jeg ville se på. Pt står nok valget mellom en "ordinær" automat eller Spring-drive, sort skive :)
 
Jeg har tenkt på GS i flere år, men modellene jeg har siklet på har aldri kommet for salg brukt.. Så da denne kom slo jeg til. Er utrolig fornøyd, og må stadig frem med lupen for å titte på små detaljer som er skjult for øyet.

 
Jeg har tenkt på GS i flere år, men modellene jeg har siklet på har aldri kommet for salg brukt.. Så da denne kom slo jeg til. Er utrolig fornøyd, og må stadig frem med lupen for å titte på små detaljer som er skjult for øyet.

Snowflake er RÅ. Og utrolig digg på håndleddet. Merker den jo ikkje pga ekstremt comfy og lav vekt! Gratulerer mr @S10an ! (Nb. Var særs nær å «plukke» denne selv.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mysil
Snowflake er RÅ. Og utrolig digg på håndleddet. Merker den jo ikkje pga ekstremt comfy og lav vekt! Gratulerer mr @S10an ! (Nb. Var særs nær å «plukke» denne selv.)
Takk takk og ja, den er helt rå! Tok på en SM300 Spectre i dag, oppleves som fryktelig tung etter Snowflake i én uke. Siste GS er ikke kjøpt! :) Litt lysten på en SBDB008. Alltid likt Tuna, og med Spring Drive er det jo innertier!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Mysil