Grand Seiko-tråden

56gs

Ny for meg, 5646-7030 fra 1973 i veldig fin stand :)

7b16f0e0-594b-417e-818e-f650b9eced8d_zps7035c0b1.jpg~original

DSC_1019_zps4urkdfm4.jpg~original

DSC_1020_zpst7xfhw5c.jpg~original

Grand seiko hi-beat special gmt 18k gold

Sweet...

[video=youtube_share;kLKFHutczbM]http://youtu.be/kLKFHutczbM[/video]

Redigert:
Med nyinnjkøpt SBGH005 kan jeg også smykke meg med medlemsskap i Grand Seiko-klubben.

Dette er virkelig en nydelig sak. Det blinker og skinner i sylskapre slipekanter. Hele klokken oser av gjennomført kvalitet og er superbehagelig på armen. High-Beat-sekundviser er fortryllende.

For meg er dette den perfekte bruksklokke, og der Omega Aqaua Terra 8500 ble for topptung, Rolex Explorer 36 mm ble for liten og Rolex Explorer 39 mm hadde for korte visere, er denne helt perfekt, IMHO.

Det at det står "Seiko" på skiven er omvendt snobberi i høyeste potens. Det er dritbarnslig, men det at "ingen" vet hva dette er for noe, er en stor del av attraksjonen ved å eie den:

"Fin klokke, hva er det for noe?"

"Seiko".

"Åh".

**Knis**

Akk ja, får bare innse at man aldri blir ordentlig voksen.

Summa summarum: Grand Seiko er, om ikke mye for pengene, så mye klokkeglede. Den runder av samlingen min perfekt, og jeg kan love mye armtid på denne fremover.

9B38B25C-9A3D-4277-A098-AF8B66B9634F_zpsbwywc57e.jpg

74A67E60-8722-44C7-99F4-98213B5076EE_zpsmfal18r8.jpg

A46991A0-F82E-4780-BE4D-84673B9CF907_zpsw7w2jrvy.jpg

Gratulerer @braza2013

Det er virkelig ingenting som kan måle seg med zaratsu finisheringen! Tar meg selv ofte i å forsvinne inn i den nesten hypnotiske utførelsen. Personlig kunne jeg ikke vært mer glad for at jeg kjøpte GS. Gøy å se at GS begynner sakte men sikkert å vokse i Norge :) (bare det ikke blir altfor stort)

.

Redigert av en moderator:
Arrrgh @braza2013 der kom du meg i forkjøpet! Jeg er en tur i New York, og i går var jeg i Seikos boutique på Madison avenue og fikk se på 005'en. Ble nokså forelsket og tenkte å kjøpe den @Todda hadde lagt ut ...

Jaja. Det byr seg saktens andre muligheter :)

Arrrgh @braza2013 der kom du meg i forkjøpet! Jeg er en tur i New York, og i går var jeg i Seikos boutique på Madison avenue og fikk se på 005'en. Ble nokså forelsket og tenkte å kjøpe den @Todda hadde lagt ut ...

Jaja. Det byr seg saktens andre muligheter :)

Beklager det, @Brocot, men jeg klarte ikke å legge bånd på meg selv:)

Lykke til med jakten, håper det ikke tar lang tid før vi ser deg med en GS!

Helt fantastisk klokke!

Var innom urmaker grøtteland på onsdag og prøvde på akkurat denne modellen. Både med hvit/beige og svart skive. Angrer at jeg solgte min (sbgr023) gs for et par år siden. 37mm ble litt lite. Men de nye gs'ene på 39mm frister.

Vanvittig finish.

Gratulerer @braza2013

Det er virkelig ingenting som kan måle seg med zaratsu finisheringen! Tar meg selv ofte i å forsvinne inn i den nesten hypnotiske utførelsen. Personlig kunne jeg ikke vært mer glad for at jeg kjøpte GS. Gøy å se at GS begynner sakte men sikkert å vokse i Norge :) (bare det ikke blir altfor stort)

.

Grand Seiko er tydeligvis ikke ferdige med å annonsere nyheter for 2015 enda, de slipper mer nytt nå veldig snart! En av sponsorene til Watchuseek, Timeless Luxury Watches, postet nylig dette på Seiko forumet der:

You haven't even seen half of the new Grand Seikos for 2015

We met with Seiko today to prepare for a new year of great Seiko watches. Surprisingly, however, we discovered that about half of Grand Seiko's new models, including many full production models, have not even been announced yet. While we are not able to disclose photos or even details about these new watches yet (hopefully soon), for Grand Seiko fans disappointed with a relatively low key year at Baselworld, there is much reason for hope. You will be seeing a LOT of great new watches in 2015, including some full production models, watches with or without dates, and even a new version of an existing movement.

I know many will ask for more details, but until we have the go ahead from Seiko, this is pretty much all we can say--so speculate away and we will update you as soon as possible

:D

I mellomtiden kan vi kose oss med noen videoer av modellene som ble presentert på Basel, fra Azfinetime. :)

Samtlige av disse er LEs.

Redigert: