Grand Seiko-tråden

Oppdatering på dette: det ble en skikkelig dårlig opplevelse hos Christensen.
Helt uakseptabelt av urmaker Christensen. Det at vi har så to ulike opplevelser på samme jobb hos to ulike urmakere er uheldig. Muligens Christensen har et horn i siden til GS for tiden og acting accordingly.

• Trist
Reaksjoner: speedieThomas
Oppdatering: Jeg sendte også en mail til dem og fortalte hva jeg syntes. Kristoffer fra Christensen ringte nå, og la seg flat. Han beklaget så mye, og tilbød å bytte batteriet omgående uten noen ekstra kost. 10 poeng til Kristoffer og mye av inntrykket er nå rettet opp.

Redigert:
Men kva skjer med Seiko Grand Seiko? 20% på alt gir meg litt 'bad vibes'.
Hvorfor bad vibes? 20% er jo genialt! Da får du like flotte klokker til billigere sum. Hvis man kjøper GS for å beholde er jo dette gulltilbud. Kjøper man GS fordi man tenker på verdien av klokka, er det mange andre merker man bør kjøpe og GS er vel ikek rett klokke for en selv.

Dessuten; det er først når vi ser 70-90% off at vi er på Invictanivå og man bør få "bad vibes".

Men hvis man med "bad vibes" tenker mer på følgende, er jeg med: Dersom det er slik at urmaker Christensen selger ut GS med 20% avslag uten å annonsere dette på hjemmesiden sin, så kan man jo få "bad vibes". Hvorfor skjule at man som GS-forhandler selger bredt utvalg av GS med rabatt? Svar: Fordi GS sentralt trolig ikke er så happy med en slik tilnærming.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hvorfor bad vibes? 20% er jo genialt! Da får du like flotte klokker til billigere sum. Hvis man kjøper GS for å beholde er jo dette gulltilbud. Kjøper man GS fordi man tenker på verdien av klokka, er det mange andre merker man bør kjøpe og GS er vel ikek rett klokke for en selv.

Dessuten; det er først når vi ser 70-90% off at vi er på Invictanivå og man bør få "bad vibes".

Men hvis man med "bad vibes" tenker mer på følgende, er jeg med: Dersom det er slik at urmaker Christensen selger ut GS med 20% avslag uten å annonsere dette på hjemmesiden sin, så kan man jo få "bad vibes". Hvorfor skjule at man som GS-forhandler selger bredt utvalg av GS med rabatt? Svar: Fordi GS sentralt trolig ikke er så happy med en slik tilnærming.
Mine vibes gikk mer på om Christensen kutter ut Grand Seiko.

Har kjøpt 2xnye GS. Begge fra Jermstad fra den tida han nesten var alene. Ble oppriktig lei meg da er høyrte GS kutta han som forhandler. Så lite for å vere første i Norge som satsa på merket...

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Mine vibes gikk mer på om Christensen kutter ut Grand Seiko.

Jermstad fra den tida han nesten var alene...Så lite for å vere første i Norge som satsa på merket...
Grøtteland var vel først og så Jermestad. Uansett, GS goes ekslusivt. Skulle nesten tro man hadde blandet ordet eksklusivt med ekskludere i Paris, da man nå de facto "ekskluderer GS i Norge" fremfor å "gjøre GS eksklusivt i Norge"...

Grøtteland var vel først og så Jermestad. Uansett, GS goes ekslusivt. Skulle nesten tro man hadde blandet ordet eksklusivt med ekskludere i Paris, da man nå de facto "ekskluderer GS i Norge" fremfor å "gjøre GS eksklusivt i Norge"...
Alltid trudd Molde var først ute. Men jaggu var det Sandnes. Vore innom begge. Heil ved begge to.

Ekskludering frå GS merkelig. Forstår lite av taktikk.

GS slipper to nye modeller om 3 uker. 38mm. Titan. 62GS. Hi-Beat.

Eneste caveat er at det ikke er sikkert det er noen GS-forhandlere i Norge man får kjøpt dem når mars kommer. Alternativet er å reise til Stockholm og importere til Norge - med dobbel moms grunnet egen nordisk momsavtale.

Kan like godt reise til en av de mange Grand Boutique i Paris da og importere derfra med svak kronekurs. Win-win. Neida.

:unsure:

IMG_9272.png