Grand Seiko-tråden

Hei. I dag har jeg kjøpt en slik en SBGX091 fra seiya. Håper den står til forventningene. Eneste fornuftige jeg fant med lume. Skal bli godt å bytte en gammel Pulsar, og at jeg ikke blir bitt av basillen... /bjørn

tror ikke du blir skuffet - jeg drømmer i alle fall fortsatt om den svarte varianten etter at jeg så en IRL ;)
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tvillingene øverst er mekaniske utgavene, med 80000A/m, og de to under er av SBGX091.
Flotte klokker, og gratulerer så mye @Brainbow :)
 
Dette er vel en SBGH257 og den er priset til 120K hos Optura. Men fin er den. Etter å ha kjøpt min første GS tidligere i år har jeg ikke slått fra meg at jeg må oppgradere. Men den nye dykkern der må jeg nok spare i noen år for å få råd til...
 
Ser mer og mer på GS selv, men for meg er det mest at de så tydelig følger Rolex sine modeller som gjør at jeg nøler. Se på kolleksjonen deres nå så finner du nærmest en parallell til hver Rolexmodell;) De har til og med fåttkeramisk ring på "daytonaen" sin. Hadde de denne modellen før?
Nå er det jo mange som gjør akkurat det, men ikke i dette pris- og kvalitetsskiktet.
Hadde de hatt litt guts og gått sin egen vei i designavdelingen hadde de fått kudos fra meg.
IMG_0202.PNG IMG_0199.PNG IMG_0200.PNG IMG_0201.PNG IMG_0203.JPG
 
Redigert:
Jeg ser at GS SBGH255 har samme diver extension som MM300. Greit nok lås for marinemaster. Men til en GS til 120 høvdinger synes jeg det virker litt for uraffinert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Preacher