Grand Seiko kjøpetips

Det var rart at du fikk kjøpt fra Seiya. jeg forsøkte å bestille fra ham for rett over et år siden, og da fikk jeg beskjed om at han ikke kunne sende til EØS-land. Dette skyldtes nettopp at importklokker fra Japan ikke skulle konkurrere med de som hadde fått agentur på GS i Europa. Og hvis du ser på prisene på GS i for eksempel Storbritannia, er de ganske høye i forhold til japanske priser.

Jeg endte opp med å kjøpe fra Chino, men han tror jeg har sluttet å selge GS nå.

Todda
 
Kjøpte selv fra Protid forhandler i Trondhjem. De hadde heller ikke noen inn når jeg kom innom, men de var servicevennlig og kunne raskt få tilsendt modeller fra importør. Har med tiden blitt 2 GS for min del. Kan ikke gjøre annet enn å anbefale Spring drive på det varmeste. Har selv en SBGA029 som er på armen hele arbeidsuka gjennom. Den hviler seg om helgen,men ettersom den har så bra resttid går den med god margin på mandags morgen. Resttidindikator er fint å ha synes jeg, da jeg kan sjekke klokka slik at den ikke stopper, når den ikke har en winder å stå i.
Spring drive liker jeg også selv om enkelte savner normal regulator... Min har ikke mer en et par sekunder feilvising mellom sommer- og vintertidjusteringen. Dette er en annen verden enn en Seiko monster-modell jeg har liggende.
Har også en kvartsmodell dressklokke (SBGX059) fra GS. Denne er fin når det er lengre mellom hver gang man går med dress :) Ikke så stor, men fin som dressklokke der den ikke stikker seg frem så mye. Skulle vel hatt en litt større skive på håndleddet mitt som ikke er av minste sorten.
Har selv kjøp i Norge ettersom jeg kun kunne hente 3-4tusen på å kjøpe og fortolle fra annet land. Blir litt annet hvis man besøker annet land der man kan kjøpe klokke på samme turen.
 
OPTURA er importør på Grand Seiko i Norge.
Optura Netthandel

De var brutalt med prisene på noen modeler syns jeg...
Kvarts Tuna: 27798 Nok:(
Optura Netthandel

Samme klokke der for 10053 Nok+ Moms
Seiko SBBN013 Marine Master Darth Tuna New 100 | eBay

Automatic versjon: 14879 Nok + Moms der: Seiko PROSPEX Emperor Tuna SBDX011 Marine Master New 100 | eBay

Disse klokker må til Seiko Japan eller noen spesialist i USA for service uansett: Da er det ikke mye å hente i Optura butikken...


For de GS auto: 31900 Nok for Optura
Optura Netthandel

Og 23200 Nok+ Moms for SeyaJapan
Grand Seiko Automatic SBGR053 | seiyajapan.com

Da var det bedre priser... Bare 3000 å spare med Seya.
 
Jeg har aldri hatt problemer med å bestille til Norge fra Japan:confused:, kanskje man må presisere at Norge ikke er EU medlem? Men nå gikk momsen i Japan opp fra 5% til 8% den 1. april.

Angående Opturas prising av dyrere Seikoer så lagde jeg en tråd for noen år siden: http://www.tidssonen.no/forum/japanske-og-asiatiske-klokker-19/ekstreme-priser-p%E5-seiko-ananta-i-norge-8748/.

@Jon Ali - får du (ikke) i likhet med annen utenlandshandel trekket fra momsen i selgers land på nye produkter?
Vet dette er tilfelde på mange webbutikker i .EU.
 
Redigert av en moderator:
@Jon Ali - får du (ikke) i likhet med annen utenlandshandel trekket fra momsen i selgers land på nye produkter?
Vet dette er tilfelde på mange webbutikker i .EU.

Ja du har rett, men har ikke fått trukket av avgifter med kjøp fra Japan og USA, men fra EU er det mer standard. Jeg vet fra tidligere at Nomos og Sinn automatisk ga priser uten avgifter til kunder utenfor EU.
 
Redigert av en moderator: