Golftråden

Ingen aktivitet, men jeg kan skape liv selv, jeg! Bestilte golfklokke med GPS i dag. Ålreit når dingser stimulerer både golf- og klokkegenet!
 
Stille her om dagen. Da får vi kjøre litt diskusjon. Hva slags ball foretrekker du, og hvorfor?

Srixon Ultisoft = billig og god ball. Myk med bra feeling. Før bare Pro V1, men hcp på vei i feil retning og mindre spill = flere (og for dyre) balltap:)
 
Srixon Ultisoft = billig og god ball. Myk med bra feeling. Før bare Pro V1, men hcp på vei i feil retning og mindre spill = flere (og for dyre) balltap:)

Høres innafor ut. Jeg hamstra en del Pro V1 og Srixon Z-Star på tilbud, og opplevde markant forskjell fra f.eks. Supersoft. Kanskje Ultisoft er verdt et forsøk?
 
Jeg og lommeboken min foretrekker lake-balls kjøpt i store kvantum enn så lenge :p
 
Min Garmin Approach S20 har nå fått kjørt seg. Anbefales på det sterkeste! Vurderer review hvis det er interesse for det.
 
Svært fornøyd med min Bushnell Neo XS! Jeg valgte den hvite utgaven, da den har bedre lesbarhet enn den svarte. Veldig kjapp på å finne GPS signal og en veldig god pris. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Drar opp denne da jeg skal på VTG-kurs i helgen. Har ikke kjøpt inn noe utstyr selv enda, men må vel etterhvert gå til innkjøp av noe. Noen som har tips om høvelig greie nybegynnersett? Antar det vil lønne seg å kjøpe brukt?
 
Drar opp denne da jeg skal på VTG-kurs i helgen. Har ikke kjøpt inn noe utstyr selv enda, men må vel etterhvert gå til innkjøp av noe. Noen som har tips om høvelig greie nybegynnersett? Antar det vil lønne seg å kjøpe brukt?

Det viktigste er at du får deg noe utstyr som passer til deg. Det finnes mye ymse på finn osv, og mye bra, men jeg ville dratt innom en skikkelig golfbutikk og forklart situasjonen din og bedt om hjelp. Der sjekker de om du evt vil ha behov for forlengelse av skaft, om du behøver større grep osv. Veldig mange som mener man må ha custom fitting, men når man er helt ny så har man ingen sving, og dermed heller ingen grunnlag for å kjøpe utstyr tilpasset nevnte ikke-eksisterende sving. Å kjøpe det nyeste og dyreste vil forsåvidt også bare skape frustrasjon, fordi det er vanskeligere å spille med. Jeg er der selv og kan skrive under på at dette stemmer.
Start med et jernsett og evt en driver, så er du langt på vei. For å være litt konkret tenkte jeg å nevne dette settet
https://www.golfhandelen.no/no/artiklar/cobra-max-jernsett.html

Fin pris, og lettspilte jern som du kan ha en god stund uten å måtte bytte det ut med en gang. Kan garantere deg at det nybegynnersettet man blir tilbudt på VTG-kurset, eller XXL, fort ønskes byttet ut uansett. Jeg kjøpte dette settet i våres og er storfornøyd. Du får også driver, woods og hybrider i samme serien, til samme fordelaktige pris.

Lykke til på kurs - du har mye å glede deg til :D
 
Det viktigste er at du får deg noe utstyr som passer til deg. Det finnes mye ymse på finn osv, og mye bra, men jeg ville dratt innom en skikkelig golfbutikk og forklart situasjonen din og bedt om hjelp. Der sjekker de om du evt vil ha behov for forlengelse av skaft, om du behøver større grep osv. Veldig mange som mener man må ha custom fitting, men når man er helt ny så har man ingen sving, og dermed heller ingen grunnlag for å kjøpe utstyr tilpasset nevnte ikke-eksisterende sving. Å kjøpe det nyeste og dyreste vil forsåvidt også bare skape frustrasjon, fordi det er vanskeligere å spille med. Jeg er der selv og kan skrive under på at dette stemmer.
Start med et jernsett og evt en driver, så er du langt på vei. For å være litt konkret tenkte jeg å nevne dette settet
https://www.golfhandelen.no/no/artiklar/cobra-max-jernsett.html

Fin pris, og lettspilte jern som du kan ha en god stund uten å måtte bytte det ut med en gang. Kan garantere deg at det nybegynnersettet man blir tilbudt på VTG-kurset, eller XXL, fort ønskes byttet ut uansett. Jeg kjøpte dette settet i våres og er storfornøyd. Du får også driver, woods og hybrider i samme serien, til samme fordelaktige pris.

Lykke til på kurs - du har mye å glede deg til :D

En del jeg ikke hadde tenkt på ja :D Takk for tips!
Går inn i dette litt i blinde da jeg egentlig ikke har hatt noen interesse for golf tidligere. Dog har jeg hygget meg på driving rangen noen ganger tidligere samt et par runder på den lokale golfbanen i hjembygda. Blir spennende å komme i gang :)
 
En del jeg ikke hadde tenkt på ja :D Takk for tips!
Går inn i dette litt i blinde da jeg egentlig ikke har hatt noen interesse for golf tidligere. Dog har jeg hygget meg på driving rangen noen ganger tidligere samt et par runder på den lokale golfbanen i hjembygda. Blir spennende å komme i gang :)
Da har du mye av det samme utgangspunktet som jeg hadde i fjor, og det har resultert i både ett og to halvsett/nybegynnersett som nå står i boden og samler støv fordi jeg kjøpte det uten å lese meg opp litt først ;)

Du kjenner sikkert igjen den type situasjon fra en viss annen hobby :D
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Jeg har akkurat begynt å spille golf selv. Planen var å kjøpe et billig nybegynnersett til 1500-2000kr, men som med alt her i livet så må jeg lese meg grundig opp på kvalitet, merker osv.

Etter at jeg kom over one length konseptet så var jeg solgt (samme lengde på alle jernkøllene). For meg som nybegynner ga det mening å ha lik lengde på alle jernkøllene og kun bruke én oppstilling til golfballen. Dette vil gi en mer effektiv treningskurve og et jevnere spill som nybegynner. Tror jeg.
Jeg endte da til slutt opp med et splitter nytt jernsett fra Cobra, nærmere bestemt Cobra F8 One Length, en Odyssey White Hot RX #7 putter samt en Titleist lett bærebag. Totalpris 6400,-. :rolleyes:

For min del føler jeg at jeg har anskaffet meg et sett som jeg kan vokse med og som det er gøy å spille med som nybegynner såvel som middels og høyt handicap. Som nybegynner vil man nok ikke få dreisen på driveren uansett så det er bedre å mestre jerna først før man gyver løs på driveren.

...

Utrolig hvor flink man er til å argumentere og overbevise seg selv om oppgraderingene man gjør. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Jeg kan garantere at utstyrsjaget kommer - og det er litt av moroa. Kjøp noe du synes ser og føles bra ut, som også gir godfølelsen når du slår.

Driver kan du strengt tatt vente med, men det er ofte en kølle man slår helt ok med som nybegynner. Man tar nemlig ikke i med full kraft, og dermed blir driveren relativt tilgivende. Verre er det når man skal gjenskape den ene som i sesongen 2016 hadde 260 meter carry... Da innser man plutselig at det kanskje er ok med et 170-190 meter jernslag i spill, fremfor en på 225 i skogen...
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Lite aktivitet her, men sesongen er mer enn i gang! Allerede gjennomført over 35 runder med stadig stigende formkurve. Flere som er i gang?
Nesten tre år siden forrige aktivitet i tråden! Godt initiativ. Sesongen er godt i gang, ligger nok på nærmere 30 runder til nå i år. På denne kanten av landet har vi sommergreener nesten hele året, så da blir sesongen lang :D Formkurven er slik det pleier å være i golf - varierende :LOL: Har vært bra de siste ukene, men gikk på en smell på turnering forrige helg...hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Lite aktivitet her, men sesongen er mer enn i gang! Allerede gjennomført over 35 runder med stadig stigende formkurve. Flere som er i gang?
Heldiggris! Jeg har hatt 4 runder så langt med veldig varierende formkurve. Skal hente nytt custom-fit jernsett på torsdag, så satser på at det gjør store utslag på scoren :mrgreen:
Stikker til Lofoten for å spille noen runder neste helg. Gleder meg stort til det!
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og BigT
Heldiggris! Jeg har hatt 4 runder så langt med veldig varierende formkurve. Skal hente nytt custom-fit jernsett på torsdag, så satser på at det gjør store utslag på scoren :mrgreen:
Stikker til Lofoten for å spille noen runder neste helg. Gleder meg stort til det!

Spennende! Hvilke jern ble det?
 
Heldiggris! Jeg har hatt 4 runder så langt med veldig varierende formkurve. Skal hente nytt custom-fit jernsett på torsdag, så satser på at det gjør store utslag på scoren :mrgreen:
Stikker til Lofoten for å spille noen runder neste helg. Gleder meg stort til det!

Fantastisk bane det, spilte der i fjor. Bildet under er tatt 00:47

E49D3ED8-1B1C-421F-9729-7EF77AD88AE8.jpeg