Golftråden

Lite liv her... Må da være en og annen på Sonen som slår litt golf? Selv begynte jeg i fjor sommer, og ble selvfølgelig fullstendig bitt av basillen. Starta på et gammalt Callaway X-20-sett 4-pw, fylte på med wedger og gradvis hybrid, driver og Fairway wood. I høst ble det full oppgradering på Black Friday med utgående Nike-sett til halv pris.

Hvordan står det til med resten? Mye nytt utstyr? Fler som klør i fingra etter frisk luft, grønne fairways og bannskap og hat over driver som havner i bushen?
 
Lite liv her... Må da være en og annen på Sonen som slår litt golf? Selv begynte jeg i fjor sommer, og ble selvfølgelig fullstendig bitt av basillen. Starta på et gammalt Callaway X-20-sett 4-pw, fylte på med wedger og gradvis hybrid, driver og Fairway wood. I høst ble det full oppgradering på Black Friday med utgående Nike-sett til halv pris.

Hvordan står det til med resten? Mye nytt utstyr? Fler som klør i fingra etter frisk luft, grønne fairways og bannskap og hat over driver som havner i bushen?
Jeg så ikke at det var en tråd om dette engang! Spilt mye golf gjennom oppveksten, og ble mer bitt av basillen når jeg ble litt eldre. :) Jeg hadde vokst ut av en del av utstyret som var i familien, så valgte å kjøpe inn køller og bag til eget bruk - angrer ikke!
  • Cobra Bio Cell Driver - fantastisk god å bruke, og et design som gjør at du vil bare knuse til fra tee (se bilde)
  • Cobra Bio Cell Fairway Driver
  • Taylormade AeroBurner Hybrid
  • Cobra Amp Cell 4-PW
  • Wedger i 52,56 og 60 grader
  • Enkel putter med Super Stroke grep
  • Callaway Aqua Dry Bag
  • Clicgear 3,5+ trillebag
  • Bushnell Neo XS GPS klokke
bio_cell_driver_address_orange_3.jpg
 
Jeg så ikke at det var en tråd om dette engang! Spilt mye golf gjennom oppveksten, og ble mer bitt av basillen når jeg ble litt eldre. :) Jeg hadde vokst ut av en del av utstyret som var i familien, så valgte å kjøpe inn køller og bag til eget bruk - angrer ikke!
  • Cobra Bio Cell Driver - fantastisk god å bruke, og et design som gjør at du vil bare knuse til fra tee (se bilde)
  • Cobra Bio Cell Fairway Driver
  • Taylormade AeroBurner Hybrid
  • Cobra Amp Cell 4-PW
  • Wedger i 52,56 og 60 grader
  • Enkel putter med Super Stroke grep
  • Callaway Aqua Dry Bag
  • Clicgear 3,5+ trillebag
  • Bushnell Neo XS GPS klokke
Vis vedlegg 35623

Ooooh, småfrekk farge! Selv falt jeg for Nike sin blå
 
Kult med en egen golftråd!
Spilte veldig mye i tiden før studier/huskjøp/barn og har nå endelig mer tid til spilling igjen:)

Har kjøpt 60/56/52 i titleist sm6 serien og de føles veldig gode. Så da kan jeg kun skylde på meg selv når nærspillet svikter.

image.jpeg


Vurderer også sterkt å bytte Cobra driverne min ut med denne:

image.jpeg



Lest mye bra om callaway epic, men må finne riktig skaft, og må vel også sammenlignes med noen andre når man først tester den ut.

Gleder meg uansett til sesong, bare sommeren snart kommer.
 
Kult med en egen golftråd!
Spilte veldig mye i tiden før studier/huskjøp/barn og har nå endelig mer tid til spilling igjen:)

Har kjøpt 60/56/52 i titleist sm6 serien og de føles veldig gode. Så da kan jeg kun skylde på meg selv når nærspillet svikter.

Vis vedlegg 35637

Vurderer også sterkt å bytte Cobra driverne min ut med denne:

Vis vedlegg 35639


Lest mye bra om callaway epic, men må finne riktig skaft, og må vel også sammenlignes med noen andre når man først tester den ut.

Gleder meg uansett til sesong, bare sommeren snart kommer.

De wedgene har jeg trua på!

Kan bekrefte at Epic er like episk i virkeligheten, som på bilder. Muligens det beste standardgrepet jeg har opplevd på en driver. Koster flesk, men verdt det om man har råd. Hadde jeg ikke kjøpt ny driver i fjor, så hadde jeg kjøpt Epic.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ironsam
Selv har jeg spilt golf siden 1985. Var nede i hcp. 10, men det er nå på rask vei oppover. Det hadde vært hyggelig med en "Tidssonen open". Noen som er med?
 
Selv har jeg spilt golf siden 1985. Var nede i hcp. 10, men det er nå på rask vei oppover. Det hadde vært hyggelig med en "Tidssonen open". Noen som er med?
Absolutt aktuelt! *kjenner allerede nå at jeg må trene i forkant*
 
Satser på en spennende avslutning på Masters i kveld! :)
Gleder meg stort!
Forøvrig storfornøyd med å ha starta golfsesongen med å skrive meg ned i handicap under årets første runde i går. I tillegg klarte jeg og gjengen å stable på plass vår egen lille påske-masters til påskeaften. Det er så ubeskrivelig godt å være i gang igjen!
 
Tidssonen Open må vi få till altså :) må jo vara ett 40tall av oss som spiller..?
 
Kult med en egen golftråd!
Spilte veldig mye i tiden før studier/huskjøp/barn og har nå endelig mer tid til spilling igjen:)

Har kjøpt 60/56/52 i titleist sm6 serien og de føles veldig gode. Så da kan jeg kun skylde på meg selv når nærspillet svikter.

Vis vedlegg 35637

Vurderer også sterkt å bytte Cobra driverne min ut med denne:

Vis vedlegg 35639


Lest mye bra om callaway epic, men må finne riktig skaft, og må vel også sammenlignes med noen andre når man først tester den ut.

Gleder meg uansett til sesong, bare sommeren snart kommer.
Prövade EPIC här om dagen, fikk ikke goodfeeling på den altså...Svårt att si exakt vad det var da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ironsam
Prövade EPIC här om dagen, fikk ikke goodfeeling på den altså...Svårt att si exakt vad det var da :)

Har ikke fått prøvd den ennå, men ser også at TM M2 skal være line god(?). Får neste ta meg en skikkelig testedag, så finner jeg ut av det;)

Titleist SM6 kan forøvrig anbefales på det sterkeste
 
Skal på VTG-kurs i helgen, og gleder meg veldig til å komme i gang. Har slått litt på rangen og nærspillsområdet fra før, så begynner å få litt teken nå, men merker at det er varierende kvalitet på utslagene :p

Er kanskje ikke den enkleste sporten å drive med når du er over to meter på strømpelesten og ikke har giddet å ta deg råd til ekstra lengde på køllene :D (jeg hører selv hvordan det låter)
 
Skal på VTG-kurs i helgen, og gleder meg veldig til å komme i gang. Har slått litt på rangen og nærspillsområdet fra før, så begynner å få litt teken nå, men merker at det er varierende kvalitet på utslagene :p

Er kanskje ikke den enkleste sporten å drive med når du er over to meter på strømpelesten og ikke har giddet å ta deg råd til ekstra lengde på køllene :D (jeg hører selv hvordan det låter)
Bare å kjøre på! Plutselig sitter svingen som et skudd!
 
Stille her om dagen. Da får vi kjøre litt diskusjon. Hva slags ball foretrekker du, og hvorfor?