Golftråden

Medlem
15. mars 2009
Innlegg
2.253
Sted
Asker
Regner med at vi er mange golfspillere her, så da er det vel på sin plass med en egen tråd:confused:

Jeg har ikke spillt på noen år, men fikk plutselig full tenning her og har startet sesongen med 4 runder denne uken. Som i alle aktiviteter er utstyret det viktigste, så nå er det nytt jernsett, driver, putter, bag og tralle på vei. Regner med at jeg er scratchspiller før fellesferien starter;)

Flere som finner glede i noen timer på fairwayen?
 
Jeg spiller ikke golf selv enda, men Jar store planer om å komme i gang ila denne sesongen:) Har altid hatt lyst til å spille golf, og nå kan det se ut som tiden kan strekke til:) Har også noen svigerforeldrene som er meget aktive golfspillere, så regner med å dra litt nytte av det på flere måter;)

Noen tips til hvor i Oslo (vest) eller Bærum det er mulig å få tatt dette grøntkortet?
 
Noen tips til hvor i Oslo (vest) eller Bærum det er mulig å få tatt dette grøntkortet?

Du trenger ikke grønt kort lenger. Det holder med et kurs.
Kona og jeg gikk på kurs på Ballerud forrige helg. Utrolig gøy! I morgen går vi vår første runde.
Anbefaler Balleruds weekendkurs på det varmeste.
 
Jeg spiller golf! Callaway jern, driver og wedger. Nyeste anskaffelse er en Odyssey Black Series Tour #2 putter med ekstra lodd i hodet og langt skaft. Spilte 4-5 ganger i uken da jeg var yngre, men det har blitt mye mindre de siste årene. Spiller til vanlig på Bogstad CC og sliter veldig med varierende score på rundene mine ;)
 
Jeg spiller på Nike Victory jern og hybrider, Nike wedger, Callaway Diablo Edge driver, og TaylorMade Rossa putter :)

Spiller nesten like godt som Tiger gjør med sine Victory jern.. Å putter bedre en Tutta gjør med sin Rossa! :p
Eller kanskje ikke! ;) Men golf er utrolig morsomt, lett å lære, gøy å spille.. Men helt umulig å bli ordentlig god på :(

Spilte i Kongsberg sist sesong, men går over som støtte medlem i en annen klubb den sesongen her da det blir alt for lite tid til golfing! =/
 
For noen år siden spilte jeg en del, men etter at barna kom har det bare blitt noen få runder i året. Spiller på hcp 31, og regner ikke med å være nede på ensifret i overskuelig fremtid... ;) Utstyrsmessig spiller jeg med de samme jernene jeg kjøpte på nybegynnerkurset, Olyo wooder og hybrid, og en gammel Ping putter! Ikke spesielt fancy med andre ord!

Men det viktigste er at golf er gøy! :)
 
Har drevet med mange idretter, men ingenting kan måle seg med golf!:) så gøy og så frustrerende!:p endelig åpner Bogstad denne uken så da blir det mye golf fremover:D
 
Syns denne tråden bør få litt liv igjen!

Hva med en "Tidssonen Open" ? :D

Selv legger jeg igjen mye tid på golfbanen(-ene), men det betyr ikke at det blir så mye tid på fairwayen!

Har et hcp på 7,2 etter å ha spilt nesten alle turneringer i år over 85 slag.. Har også gjort 4 comebacks ila. året, etter å ha vært fast bestemt på å slutte.

Det svinger rett og slett i golfen :cool:
 
Har vært ivrig golfer i mange år, stoppet litt opp for 2-3 år siden, ble distrahert av noe kvinnfolk greier i voksen alder....

Ble med 1 runde ifjor :(, men har allerede spilt 1 runde iår og er påmeldt bedrifts mesterskap i september. Bestemt meg for å bruke det som motivasjon for å komme meg mer ut på rangen og spille noen runder som forberedelse. Var på rangen sist søndag, halvveis i den første kurven var jeg klar for å selge medlemskapet, godt ned i andre kurven begynte jeg å få "trefff" på ballen, dermed begynte å tenkte på hvordan jeg kunne få mer tid til golf....:confused: Uansett masse jobb å gjøre med nærspill/putting før jeg kan score ned mot 16 hcp som jeg en gang spilte til.

Gammelt Cleveland jernsett, Taylor Made Bruner 3 wood, 2 Vokey wedger, Odyssey putter, litt for tung "Carry bag". Frister med nytt jernsett og ny bag.
 
Tidssonen Open

En lørdag i feks august/september på bogstad. Hvor mange kan være interessert noe slikt?
 
Da ser det ut til at det blir golfkurs på Ballerud i helgen:) Gleder meg til det!

Men da mangler det jo en golfklokke i boksen, da det til slikt vel er Quartz som er veien å gå! Noen tips til klokke?:p
 
Noen som vet hvor det går ant og gjøre en god deal på en av disse?


@bean Jeg har hatt 3 av disse. Først kjøpte jeg en tidlig utgave på ebay pent brukt. Så solgte jeg den, og angret umiddelbart og sprang tilbake til Ebay igjen. Det endte med at jeg i min iver vant 2 auksjoner. En sort og en hvit. Når den mekansike bølgen slo meg, ble begge disse solgt igjen.

Hvis man følger med på ebay, dukker det opp flere av disse til ok priser. Jeg har fulgt med over litt tid og kjøpt mine fra 4500 til 5000 pent brukt, ferdig momset.

Det er den mest behagelige klokken man kan ha på seg. Med sine 55 gram og en silikonrem fra himmelen kan man nesten ikke merke at den er på armen. Låsesystemet er også genialt, ingen spenne som henger seg opp i ting. At utverket i seg selv koster 44$ får man bare leve med..

Faen, nå fikk jeg lyst på en selv igjen!!!
 
Redigert av en moderator:
Nesten et år siden siste post i denne tråden. Da må det være på tide å få blåst inn litt liv igjen.

Hvis noen spiller golf i Trondheimsregionen er det bare å rope ut hvis noen vil ha 4 timer moderat(dårlig)golf og god klokkeprat:cool:
Jeg er medlem på Byneset.
 
Jeg spilte fast på Byneset når jeg studerte i Trondheim for 10 år siden:)