Glemte helter

Rolex SD pre cyclops sk. SD4K (116600). Produksjonen avsluttet for ikke så lenge siden- muligens ikke mat for denne tråden, men at den blir en klassiker er det nok ingen tvil om. Hvor mange år i produksjon, må nok andre bidra med. Jeg kjøpte en for 8 år siden, men den måtte gå til fordel for et skattekrav. Angret siden! Prismessig er de av de gunstigste sportsmodellene fra Rolex (så vidt jeg kan se pdd), all den tid etterkommeren har blitt på grensen av det jeg vil kalle en «hype» og averteres til +20-25% av butikkpris. Den som har en slant igjen på klokkekontoen, ønsker en beater som tåler det meste- dette er tidspunktet tror jeg! Eia var det meg!!


5678EDBE-2F43-4FBB-95D8-DEE6E2E9B1EC.jpeg
 
Redigert:
Rolex SD pre cyclops sk. SD4K (116600). Produksjonen avsluttet for ikke så lenge siden- muligens ikke mat for denne tråden, men at den blir en klassiker er det nok ingen tvil om. Hvor mange år i produksjon, må nok andre bidra med. Jeg kjøpte en for 8 år siden, men den måtte gå til fordel for et skattekrav. Angret siden! Prismessig er de av de gunstigste sportsmodellene fra Rolex (så vidt jeg kan se pdd), all den tid etterkommeren har blitt på grensen av det jeg vil kalle en «hype» og averteres til +20-25% av butikkpris. Den som har en slant igjen på klokkekontoen, ønsker en beater som tåler det meste- dette er tidspunktet tror jeg! Eia var det meg!!


Vis vedlegg 95455
Flott klokke, men den ble ikke lansert for åtte år siden :) Hadde selv denne da den kom i 2014 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ
Rolex SD pre cyclops sk. SD4K (116600). Produksjonen avsluttet for ikke så lenge siden- muligens ikke mat for denne tråden, men at den blir en klassiker er det nok ingen tvil om. Hvor mange år i produksjon, må nok andre bidra med. Jeg kjøpte en for 8 år siden, men den måtte gå til fordel for et skattekrav. Angret siden! Prismessig er de av de gunstigste sportsmodellene fra Rolex (så vidt jeg kan se pdd), all den tid etterkommeren har blitt på grensen av det jeg vil kalle en «hype» og averteres til +20-25% av butikkpris. Den som har en slant igjen på klokkekontoen, ønsker en beater som tåler det meste- dette er tidspunktet tror jeg! Eia var det meg!!


Vis vedlegg 95455

Lansert på Baselworld 2014. Discontinued ifm. Baselworld 2017.
https://www.bobswatches.com/rolex-blog/rolex-info/last-40-mm-rolex-sea-dweller-reference-116600.html
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ
Da er det nok jeg synes tiden har gått veldig fort ;) Det var nok ikke 116600 jeg kjøpte da nei for 8 år siden, men 16600- uansett keramisk bezel eller ikke, en klassiker i mine øyne.
 
Jeg kjøpte denne ny for omtrent 10 år siden, og hadde den noen år. Mener å huske den var rimelig populær den gangen, men i dag er den nok bare vulgær.
Skal være så ærlig å si at jeg har varsel på finn på super avenger, bare i tilfelle min skulle dukke opp. Den er jo trossalt min :rolleyes:


4D173DF8-33F1-40BF-BC94-EB1D3F2891F0.jpeg
 
Omega Dynamic er en klokke man ikke ser så ofte, og ble så vidt jeg vet produsert i perioden 1997-2002. Den må ikke forveksles med Omega Dynamic-modeller fra 70- og 80-tallet, som ser fullstendig annerledes ut. Denne er inpirert av designet på urene som ble levert til RAF-piloter under 2. verdenskrig, så på den måten kan man kanskje si at Omega var tidlig ute med å gjøre det mange klokkeprodusenter gjør i dag, dvs. lansere klokker med vintage-inspirasjon.

Jeg for min del hadde kun sett den på bilder da det plutselig dukket opp en mulighet til å kjøpe en her i nabolaget, og det er nok den klokka jeg har brukt mest etter at jeg kjøpte den for et halvt år siden. Det fulgte lenke med på kjøpet, men den har jeg såvidt prøvd, siden jeg synes den kler nato usedvanlig godt. Den har en moderat størrelse på 38,1 mm, så den passer perfekt for min økende interesse for litt mindre klokker.

Omega 01.jpg


Omega 02.jpg


Det ble også produsert en trehåndsmodell (bilde stjålet fra nettet):

Omega 03.jpg
 
Redigert:
19DCE3F2-BA65-4288-B628-5E9D78DD01A5.jpeg

B0E8F482-E28A-4E3E-BB6B-4B85C978D53B.jpeg

Vet ikke hvor helt denne er men er i alle fall glemt av de fleste :p

JLC Reverso Squadra med automatikk og innsyn til verket. Var vel et forsøk fra JLC for å modernisere Reverso inn i 2010-tallet. Tviler vel på at disse solgte veldig godt i sin samtid men jeg liker dem. Hublot meets Reverso? :mrgreen:

2D40115C-E0E6-4AC3-92A4-5E78A0A248C6.jpeg

Eller som world timer på baksiden og sort gummibelagt lenke. Kunne også hørt hjemme i kategorien styggkul!
 
Redigert: