Vekker denne tråden til live igjen.
De som har lest reiseskildringen min har sikkert fått med seg at jeg er mer enn overmåte begeistret for GO Sport Evolution Panodate. Jeg er faktisk så begeistret at tanken om kjøp har begynt å melde seg. Etter en saumfaring av nettet har jeg imidlertid blitt litt i tvil. Tester og reviews har stort sett bare vært positive. Svært positive. Det er prisingen jeg ikke forstår.
Tidemann skal ha ca 70K for en ny SE med lenke. På chrono24 finner jeg samme modell tilsalgs for 35-40.000,-. Eks frakt og moms riktignok, men prisforskjellen er vanvittig. Mener også å huske at det gikk en SE her på sonen for drøyt 20K for ikke så veldig lenge siden.
Dersom det ikke er noe jeg har bommet på her må jeg kalkulere inn et "tap" på nærmere 50K om klokken skal selges igjen om et par år. Vel, jeg får sikkert god rabatt hos Tidemann, men tapet vil uansett havne i området 35-40K. Kjøper jeg en Sub faller denne ca 10K i verdi i løpet av et par-tre år. Svært lite i forhold til GO med andre ord. Er årsaken til disse forskjellene utelukkende basert på tilbud/etterspørsel, eller ligger det noe annet og ulmer her?
Hjertet sier GO, men fornuften sier SUB.