Når jeg ser gjennom deler av denne tråden, må jeg innrømme at jeg savner min senator chrono.
Skulle aldri ha solgt klokken, den er jo så linjeren og pen!
Kvaliteten på GO er IMO på høyde med mye annet som vaker langt oppe på den horologiske rangstige. Prisen er dog mye hyggeligere.
Jeg synes det er på høy tid å sparke litt liv i denne tråden igjen. Med all den sveitsiske feberen som herjer her på sonen har vi ikke vondt av å se litt på vakre tyske ur heller. Har alltid hatt en fasinasjon for tyske produsenter det være seg fra rimelige til mer high end. Det er mye snakk om finnish og for meg så er dette finnish som lett kan konkurrere med sveitserne. Hvis ikke utkonkurrere.
Derfor poster jeg en remse med flotte bilder i mangel på noe eget, bare for å sikle litt på de vakre urene.
Ja, for ikke å snakke om baksidene!!
Nesten på kanten til å bli glorete, men jeg synes det er spiselig.
Det første tallet viser antall ansatte, mens tall nummer to er antall produserte ur i løpet av et år. Noen antatt eksklusive manufakturer overrasker kanskje med høyt produksjonsvolum. La oss snu litt på tallene:
(Kilde: WUS)
Alle ansatte er selvfølgelig ikke urmakere og R&D, men tallene er likevel interessante. GO er definitivt i godt selskap. Dette tatt i betraktning - liten grad av masseproduksjon og mange folk per klokke - i tillegg til den estetikken og kvaliteten som urene i seg selv er et bevis på, gjør at GO har steget flere hakk i min bok. Jeg kan ikke annet enn å konkludere med at man her får meget mye for pengene.
Jeg kan trygt anbefale Lady Serenade. Muttern er ikke veldig glad i bling, og denne glir perfekt under radaren, uten at den blir kjedelig. Og som alle vet. Blått er rått
Her kommer det noen flere (dårlige) iphone-bilder.
Inni tikker det ett Calibre 39-22 verk
Foldespennen
Bildet på forrige side gir ett mer representativt inntrykk av farven på skiven og remmen. Remmen er forresten kalveskinn trukket i sateng. En meget elegant løsning!