Generell snikksnakk

Derav en deilig uling fra ei dogshift-kasse, også kjent som ei rettskåren kasse. Mye brukt i motorsport.

Eller bikkje-skift som noen kaller det ;)

Kjøleskap @Thomas84 ...Det er jo de litt ukjente kjøleskapnissene som holder igjen døra så du ikke skal slippe ut så mye kulde. De drikker også opp all melken og lar de tomme kartongene så igjen i skapet, og gjemmer alltid matvarer bak hverandre sånn at du må flytte på alt mulig får å finne det du trenger. De er i slekt med nissene som stjeler venstre sokker fra klesvasken.
 
Sorry for slumpingen gutter - velger å unnskylde meg med at jeg har hatt en hard helg på Trysil;)

Men hvorfor er kjøleskapet vanskelig å åpne rett etter lukking? Vakuumeres det?

Blir undertrykk i skapet. Du slipper inn varm luft som møter den kalde.
Denne effekten kan også bli forsterket om dreneringen i skapet beggyner og bli tett, eller om døren er skjev.
( om du plages veldig kan du forsøke og smøre matolje på pakkningen)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Hvorfor er ikke two tone så populær som stål ur?

Ta for eks 116613lb/ln og vanlig sub i stål, hulk, blnr, vanlig gmt??

Blir det for Harry? Er det kun helgull og stål modeller som gjelder eller? :D
 
Tror nok populariteten til TT er litt rammet av at det er så synlig at det er et kompromiss?
Det blir muligens litt porsche boxster, som jo er en fantastisk bil, men det signaliserer at man ikke tok seg råd til en 911?

-Og på det glade 80-tall har det nok vært enkelte med så sterk personlighet og slike TT at et visst inntrykk har satt seg?
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Tror nok populariteten til TT er litt rammet av at det er så synlig at det er et kompromiss?
Det blir muligens litt porsche boxster, som jo er en fantastisk bil, men det signaliserer at man ikke tok seg råd til en 911?

-Og på det glade 80-tall har det nok vært enkelte med så sterk personlighet og slike TT at et visst inntrykk har satt seg?
Hva er feil med "pimp my arm"?:p
image.jpeg
 
Redigert:
Hmmm og i stedet for å ta nederlaget med Boxter så ble det MX5?

TT sin "upopularitet" kan vel også(?) skyldes at det, for Submariner sin del, er egentlig en tool Watch, og at disse skal være tøffe og tåle dertil behandling. En helgull blir fryktelig kostbar. En TT blir en mellomting, men er derfor nettopp en mellomting....

Som en SUV med skinnseter og sportsunderstell.... En senket Offroader?

Vel, legg merke til spørsmålet. Jeg har TT....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Det virker ut som stål modeller holder seg bedre i verdi enn en TT?

Jeg har en 116610lv men har lyst og prøve noe nytt.

Sånn som kansje 116613lb / ln, 116622 med blå skive eller kansje en D blue.

Jeg er en en manns ur og liker og kunne bruke det til alt, for eks dekk skift, hage, snikker arbeid osv.
 
Skjønner at det er undertrykk i kjøleskapet. Det er jo sånn døra holder seg lukket. Såpass har jeg fått med meg. Skjønner bare ikke hvorfor dette trykket er høyere(el lavere da) de første 10 sek.
 
Når det først snikksnakkes.
En ting jeg "ofte" lurt på er barns tenner, er det sån at alle tenner de har frem til 5-6 års alder skiftes ut?
 
Det er alle tennene som skiftes ut. Emalien er det hardeste stoffet i kroppen, og også det eneste som ikke fornyer seg selv. Når barna har blitt så gamle blir det for det meste gøy med utskiftingen. Det kommer også noen flere tenner inn der.

Og etterhvert kommer visdomstennene. Blir det for mye visdom må de trekkes.

8
 
Når det først snikksnakkes.
En ting jeg "ofte" lurt på er barns tenner, er det sån at alle tenner de har frem til 5-6 års alder skiftes ut?

Ja. Først får barna melketenner (20stk i alt). Så kommer seksårsjeksler + fortenner (dvs melke-fortennene mistes), og man kommer over i blandingstannsettet. Når alle melketennene er borte sitter man igjen med det permanente tannsettet (28-32 tenner, avhengig av om man får visddomstennene).
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Skjønner at det er undertrykk i kjøleskapet. Det er jo sånn døra holder seg lukket. Såpass har jeg fått med meg. Skjønner bare ikke hvorfor dette trykket er høyere(el lavere da) de første 10 sek.

Magnetisme i pakningen som holder døren lukket( i noen tilfeller fjærer i hengslene), døren er hard og åpne de første sekundene fordi du har sluppet inn varm luft, varm luft har større volum enn kald luft. Så når den varme luften kjøles ned skapes det et negativt trykk. Dette utligner seg etterhvert fordi skapet ikke er 100% tett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Magnetisme i pakningen som holder døren lukket( i noen tilfeller fjærer i hengslene), døren er hard og åpne de første sekundene fordi du har sluppet inn varm luft, varm luft har større volum enn kald luft. Så når den varme luften kjøles ned skapes det et negativt trykk. Dette utligner seg etterhvert fordi skapet ikke er 100% tett.

Damn, i got it!
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Skjønner ikke hvorfor denne tråden døde ut, generell snikksnakk burde det være masse av. Hva er gående rate for nyrer for tiden, det er en viss GS på ks som gir meg trang til å kvitte med ting jeg klarer meg uten for å frigjøre kapital, klokkekonto dekker bare en brøkdel pr idag:(