Gå med to klokker samtidig?

Å gå med to klokker - en på hvert håndledd er...


  • Antall stemmer
    53
  • Avstemningen stengte .
Medlem
6. des. 2013
Innlegg
10.917
Siden vi er entusiaster, så er spørsmålet betimelig. Men, innenfor det å være entusiast så finnes det helt sikkert de som ikke er så entusiastiske at de går med to klokker samtidig.

For det første er det neste litt unormalt å gå med en mekanisk klokke på armen​
For det andre så er det uvanlig å snakke om det og være medlem av et forum dedikert til klokker​
For det tredje er det hinsides fornuft og avvik fra det normale å ta bilder av en mekanisk klokke på eget håndledd og poste på www​
For det fjerde er det litt retardert å like andres bilder av hårete håndledd avbildet med en mekanisk klokke​

Nå er jo ingenting av dette "unormalt" for oss på dette TS-asylet.

Men, å gå med to klokker; en på hvert håndledd? Er det totalt borti veggene?

 
Siden vi er entusiaster, så er spørsmålet betimelig. Men, innenfor det å være entusiast så finnes det helt sikkert de som ikke er så entusiastiske at de går med to klokker samtidig.

For det første er det neste litt unormalt å gå med en mekanisk klokke på armen​
For det andre så er det uvanlig å snakke om det og være medlem av et forum dedikert til klokker​
For det tredje er det hinsides fornuft og avvik fra det normale å ta bilder av en mekanisk klokke på eget håndledd og poste på www​
For det fjerde er det litt retardert å like andres bilder av hårete håndledd avbildet med en mekanisk klokke​

Nå er jo ingenting av dette "unormalt" for oss på dette TS-asylet.

Men, å gå med to klokker; en på hvert håndledd? Er det totalt borti veggene?

Har lurt på det samme selv noen ganger, men jeg har nok landet på at det er hakket over hjelpesløst å gå med to samtidig... dessverre :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Lars 1984 og gert
Synes det samme, men også at første kommentar på videoen over gir en fin fasit:

Whatever winds your movement.

Dessuten - mantra her på forumet er jo alltid "ikke bry deg om hva andre mener". ;)
 
Stan-Barrett-Rolex-Daytona-and-Rolex-GMT-Master-Budweiser-Rocket-Car-1079.jpg

I asked Stan Barrett why he chose to wear a Rolex Daytona and Pepsi GMT-Master on the same wrist when he drove his epic Budweiser Rocket Car into the history books, and he responded: "My best friend, Paul Newman gave me both of these Rolex watches as good luck charms—not to mention, I just like wearing a Rolex. So I figured wearing two Rolex watches would give me twice the luck—and they did!"

Doctor-Edgar-Mitchell-Rolex-GMT-Master-Apollo-14-Launch.jpg

One of the first people I ever noticed wearing two Rolex watches was NASA Apollo Astronaut, Dr. Edgar Mitchell who is pictured calibrating two Pepsi Rolex GMT-Master models as he prepares to take off on his way to the moon aboard Apollo 14. When I first saw this photo I was curious as to what he was doing with two GMT-Master watches?

General-Norman-Schwarzkopf-watch-2.jpg

Artikkel: https://www.ablogtowatch.com/remembering-general-norman-schwarzkopf-his-watches/
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Er det andre enn Lahlum og Maradona som bruker to klokker? Ganske orginale karakterer begge to på hver sin måte. Bør være gode grunner til å gå med to klokker, jeg har ikke gode grunner. Blir heller ikke komfortabel med klokke på høyre hånd.
 
En klokke på hver arm er ikke så galt hvis du har en "fornuftig" grunn, bedre enn Fidel Castro som hadde 2 på en, vi har jo også en CEO i Sveits som hadde 2 på hver arm - det er ikke innafor i min bok. Har vi så noen her i asylet som kan komme opp med "fornuftig" grunn for å gå med 2 klokker? Jeg har.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Ompalompa
Klokker har vel i utgangspunktet et praktisk formål, også har vi i den senere tid blitt forfengelige og benytter det i tillegg som smykker og pynt. I mitt hode så blir det helt feil å gå med flere klokker med mindre det har operativ betydning. Er jobben som skal løses dønn avhengig av nøyaktig tidsangivelse, så kan det være fornuftig å ha backup. Backup liker man når man løser litt praktiske/kritiske gjøremål der man ikke har gleden av å varme seg på radiatoren på veggen. Ellers; to klokker er jålebukk i mine øyne.